X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25
  1. #21

    Re: [Walibi Belgium] De toekomst van Walibi!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Volgens de meest gangbare definities is Paleis van de Geest geen darkride, vandaar de verwarring waarschijnlijk. Maar ik begrijp dat mensen de attractie wel zo zien.
    Mja meestal worden hierbij attracties bedoeld met een transportmiddel, maar in onze parkgids worden Mad Houses ook onder de noemer Darkride geplaatst

  2. #22

    Re: [Walibi Belgium] De toekomst van Walibi!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Mja meestal worden hierbij attracties bedoeld met een transportmiddel, maar in onze parkgids worden Mad Houses ook onder de noemer Darkride geplaatst
    Een discussie over definities heeft hier absoluut geen zin...

  3. #23

    Re: [Walibi Belgium] De toekomst van Walibi!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Dat vind ik nogal kort door de bocht.
    Ik zeg niet dat je op alle vier die punten moet scoren hè. Eén is al voldoende, combinaties versterken je positie.

    De kwaliteit van iets als een boomerang of die SLC en zelfs hun nieuwe Tiki Waka, is niet dermate hoog dat je het steeds opnieuw wil doen. Gezien walibi ook geen nabijgelegen publiekstrekker heeft en meerdere parken niet meteen aan de orde zijn, gaan ze het moeten halen op kwantiteit. Walibi heeft ook met de nieuwe toevoegingen volgens mij niet voldoende om een hotel op te kunnen laten draaien. Bij toverland is het aanbod nog beperkter, dus ik hou mijn hart vast voor hoe dat gaat aflopen.

  4. #24

    Re: [Walibi Belgium] De toekomst van Walibi!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik zeg niet dat je op alle vier die punten moet scoren hè. Eén is al voldoende, combinaties versterken je positie.

    De kwaliteit van iets als een boomerang of die SLC en zelfs hun nieuwe Tiki Waka, is niet dermate hoog dat je het steeds opnieuw wil doen. Gezien walibi ook geen nabijgelegen publiekstrekker heeft en meerdere parken niet meteen aan de orde zijn, gaan ze het moeten halen op kwantiteit. Walibi heeft ook met de nieuwe toevoegingen volgens mij niet voldoende om een hotel op te kunnen laten draaien. Bij toverland is het aanbod nog beperkter, dus ik hou mijn hart vast voor hoe dat gaat aflopen.
    Ik denk dat zelfs een park dat niet op alle 4 scoort, toch een hotel kan draaien. Om de simpele reden dat mensen die van ver komen, gerust zullen overwegen om ter plaatse te overnachten. Waver is niet voor iedereen zo dicht. Als ze inspelen op mensen die op doorreis zijn bijvoorbeeld. Brussel ligt ook niet ver dus ze kunnen een uitstapje voorzien naar daar, plus er is Aqualibi nog.

    Vergeet ook niet dat ze sterk aan het inzetten zijn op restaurants in hun planning. Met andere woorden als je twee dagen gaat kan je twee halve dagen attracties doen en de rest iets anders zoals eten, zwemmen en wellicht in de toekomst wel shows.

    Ik denk dat een huisjes strategie misschien wel het beste is want daar zijn de twee parken eigenlijk een surplus op. Alleen moeten ze het dan goed aankleden en niet zoals hun Nederlandse tegenhanger.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  5. #25

    Re: [Walibi Belgium] De toekomst van Walibi!

    Ik zie een hotel in Walibi Belgium ook niet snel komen hoor. Ook al heeft het de optie pretpark + waterpark. Het is zoals Marc Guffens zelf ook zei; Walibi Belgium is momenteel niet het park waar mensen snel twee dagen gaan verblijven. En het park heeft sinds jaren al interessante deals met nabijgelegen hotels, campings en zelfs een jeugdherberg. Maar, zegt hij zelf, dat de dag dat men moet investeren in een verblijfsaccomodatie misschien wel zal komen en men dan ook niet kan achterblijven.

    Zelf zie ik de toekomst van Walibi Belgium wél rooskleurig in. In mijn ogen heeft het park eindelijk gevonden wat het wil, hoe men het wil, waar men het wil en wanneer men het wil. Jaren spreek ik van het enorme potentieel van het park en men heeft dat eindelijk ook zelf ontdekt. Des te mooier dat je dan van je eigenaar de kans krijgt om te ontwikkelen op de manier dat ze zelf willen.

    Zelf hoop ik nog op een opvulling van de Tornado/Vertigo-zone en zoals eerder gezegd: die plek vraagt gewoon opnieuw om een klepper van wereldformaat. Een legendarische attractie die kan opboksen tegen publieksfavorieten zoals Pulsar, Weerwolf en waarschijnlijk ook de megacoaster. Maar verder hoop ik ook dat men een mooie mix van entertainment gaat aanbieden. Dat mogen grote shows zijn in het theater - en thank god gaan dat geen draken zijn zoals de voorbije shows daar - maar ook straatentertainment en waarom niet op het meer?

    Walibi lijkt ook op vlak van horeca een nieuwe wind door het par te doen waaien. Dus daar ben ik ook tevreden mee. Laat mij eerlijk zijn, ik heb nooit echt slecht gegeten in het park, maar het blijft vaak ook gewone pretparkkost met veel fastfood en enkele uitzonderingen. De nieuwe inkom laat ook mensen toe die het park niet bezoeken. Dus hopelijk opent men daar ook een deftig restaurant of een écht Belgisch café. En waarom niet de optie om mensen in het park toe te laten enkel om te eten in één van de restaurants? Ook op dagen dat het park niet geopend is? Of zoek ik het dan te ver?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •