Ik denk dat eenmaal het huidige masterplan uitgevoerd is, er al een nieuw masterplan op tafel zal liggen. En in dat nieuwe masterplan (na 2023) hoop ik op een aantal zaken:

- Invulling van de Tornadosite, met een nieuw themagebied en een echt icoon, dat je ook van ver buiten het park kan zien.
- Uitbreiding van het park naast de Calamity Mine en achter Dalton Terror
- Verdere uitbreiding van het park achter de nieuwe Africa Zone
- Uitbreiding Aqualibi met een buitenzone
- Bouw van overnachtingsmogelijkheden zoals een hotel of een kleinschalig vakantiepark. Ze hebben nog ruimte naast de ingang van Walibi, Aqualibi of op de extra parking naast de huidige parking. Kiezen ze voor een hotel, dan kunnen ze zo ook nog een ondergrondse parking bouwen voor de hotelgasten.
- Bouw van een parkeertoren die kan ingezet worden op drukke dagen (iets wat meer parken zouden mogen doen om zo ruimte te winnen voor uitbreiding).
- Bouw van een "third spot", waarbij het park nog een extra kan aanbieden bij slecht weer of in de winter, want ja, ik wil een ruimere kalender!
- Meer entertainment! Naast shows ook wat straatanimatie, zodat je altijd wel het gevoel hebt dat het park 'leeft', ook al heb je hiervoor geen show gezien. Het zijn soms subtiele zaken, maar in PHL vind ik het altijd leuk om zo wat randanimatie op straat te zien.

IP in Walibi vind ik totaal overbodig: laat de kangoeroe maar rondlopen in het park en zijn ding doen. Met de 'Worlds of Walibi' kan ik ook niet meteen passende IP vinden die in dit plaatje zouden passen. En houd aub externe IP buiten, want dan krijgen we weer een te grote rommelige mengelmoes, wat ik nu al in EP soms het geval vind.

Ik vind Walibi op zich zeker en vast dagvullend, en dat zal het de komende jaren nog meer worden. De redenen die hierboven beschreven staan om een hotel te verantwoorden, vind ik minder van toepassing, want tot nu toe heb ik bij elk park al het gevoel gehad dat ik alles op één dag kon doen (m.u.v. EP), koos ik niet hiervoor omdat het bij een topbestemming ligt (dan kies je voor een hotel dichterbij die bestemming volgens mij), het park is zeker dagvullend (meer dan bvb. TVL dat wel een hotel bouwt) en heeft het park meerdere attracties met een hoge herhalingswaarde (wat ik bvb. in Pairi Daiza dan ook mankeer, want daar heb je de dieren gezien).