X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    [TR] Tokyo Joypolis 01/06/2018

    31/05/2018: Tokyo Dome City
    01/06/2018: Sea Paradise
    01/06/2018: Yokohama Cosmoworld
    01/06/2018: Tokyo Joypolis
    02/06/2018: Tobu Zoo Park
    02/06/2018: Hanayashiki
    03/06/2018: Yomiuriland
    04/06/2018: Nagashima Spa Land
    05/06/2018: Parque Espana
    05/06/2018: Sea Train Land
    06/06/2018: Lagunasia
    06/06/2018: Higashiyama Zoo
    07/06/2018: Universal Studios Japan
    08/06/2018: Misaki Park
    08/06/2018: Universal Studios Japan
    09/06/2018: Himeji Central Park
    09/06/2018: Hirakata Park
    10/06/2018: Ikoma Skyland
    11/06/2018: Fuji-Q Highland
    12/06/2018: Tokyo Disneyland
    13/06/2018: Tokyo DisneySea
    14/06/2018: Tokyo Disneyland
    14/06/2018: Tokyo DisneySea
    15/06/2018: Toshimaen
    16/06/2018: Fuji-Q Highland

    Terug in Tokyo moest ik overstappen op een metrolijn die me in een dik kwartier naar het laatste parkje van de dag bracht. Ditmaal een indoorpark met een grondbrekende achtbaan, gelukkig had ik nog ruim de tijd om dit te ontdekken - het park was open tot tien uur 's avonds.



    Ik moet toegeven dat ik speciaal naar Tokyo Joypolis ben gegaan, enkel voor de achtbaan. Het park is voor het overige gevuld met simulators en interactieve attracties, maar een all-in polsbandje is hier aan de dure kant. Ik had het er niet voor over, aangenomen dat ik toch niets zou begrijpen van de attracties. Wel een leuke verrassing was dat ze aan de kassa mijn paspoort vroegen, hier kreeg ik een mooie korting mee omdat ik een buitenlander was. Dit gebeurde in wel meer parken trouwens. Ondanks dit, kost het park binnengeraken en één ritje op de achtbaan nog steeds ongeveer tien euro.


    Helder achtergrondverhaal





    Ik had het geluk dat het heel rustig was in het park, dus ik kon bijna meteen instappen in de enige coaster van het park. Gekion Live Coaster lijkt bij het instappen op een Gerstlauer Bobsled, maar dan met een interactief element. Het eerste deel van de rit stop je een paar keer op de track om een guitar hero-achtig spelletje te spelen tegen de rest van het wagentje. Ietwat trots kan ik melden dat ik van ons driekwart gevulde wagentje het meeste punten had .



    uiteindelijk beland het wagentje op een recht stuk waar het door banden gelanceerd word, waarna het karretje begint rond te draaien en een inversie in gaat. Toen de coaster enkele jaren geleden opende, was dit allemaal nog uniek. Ondertussen heeft Silver Dollar City hen nu ruim overtroffen, maar de echte grondbreker vind je hier.


    Dat gezegd zijnde is de rit niet overdreven speciaal. De lancering gaat niet bepaald loeihard, en het is niet dat je erg hard spint wanneer je de inversie maakt. Na de in-line twist volgt nog een redelijk kort stukje coaster en sta je alweer in de remmen. Het is zo'n credit die leuk op het lijstje staat om veel redenen behalve de rit, dus ik ben toch heel blij dat ik hem gedaan heb.




    Verbazingwekkend dat de coaster niet 'wild spinner' heette





    Dat was het dan weer: een speciale Gerstlauer erbij op het lijstje, een raar parkje extra gedaan. Later op de trip bracht ik Sammy ook tot hier zodat hij ook de credit kon halen, en toen was het toevallig wel heel druk: ik was niet mee naar binnen, maar hij moest bijna een uur wachten voor een ritje op de achtbaan. Videospelletjes zijn hier duidelijk heel populair. Bedankt voor het lezen!

  2. #2

    Re: [TR] Tokyo Joypolis 01/06/2018

    Wederom een tof TR, Ignace!

    Hoewel het duidelijk een speciale credit is, had ik er om eerlijk te zijn nog nooit over gehoord.

  3. #3

    Re: [TR] Tokyo Joypolis 01/06/2018

    Toen ik de coaster deed in 2014 was deze nog genaamd 'Veil of Dark' en was er geen guitarhero maar shooter gedeelte. Ik vond het toen best een leuke attractie door de combo darkride shooter/coaster. Vooral het Duistere 'Alien-achtige' sfeertje vond ik toen niet verkeerd. Ik neem aan dat hier niets meer van overblijft?

    Ik vond Tokyo Joypolis voorts ook best de moeite. De grote hoeveelheid interactieve games/attracties met een stevige Japanse saus maakt het een bescheiden must-do in Tokyo. Vooral die 'skateboard ride' (op je derde foto) was geniaal! Maar ook de horror attracties waren bijzonder de moeite (en idioot scary). Jammer dat je er maar even langs bent kunnen gaan, maar op de coaster na kan je het inderdaad maar met moeite een pretpark noemen...

  4. #4

    Re: [TR] Tokyo Joypolis 01/06/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Toen ik de coaster deed in 2014 was deze nog genaamd 'Veil of Dark' en was er geen guitarhero maar shooter gedeelte. Ik vond het toen best een leuke attractie door de combo darkride shooter/coaster. Vooral het Duistere 'Alien-achtige' sfeertje vond ik toen niet verkeerd. Ik neem aan dat hier niets meer van overblijft?
    Ik wist dat de attractie vroeger een andere naam had, maar dat er zo'n ingrijpende veranderingen waren is nieuw voor me. Er was volgens mij inderdaad niets van over...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Ik vond Tokyo Joypolis voorts ook best de moeite. De grote hoeveelheid interactieve games/attracties met een stevige Japanse saus maakt het een bescheiden must-do in Tokyo. Vooral die 'skateboard ride' (op je derde foto) was geniaal! Maar ook de horror attracties waren bijzonder de moeite (en idioot scary). Jammer dat je er maar even langs bent kunnen gaan, maar op de coaster na kan je het inderdaad maar met moeite een pretpark noemen...
    Is dat die horrorattractie waarover je eens hebt verteld, waar je met een koptelefoon in het donker moet zitten? iets gelijkaardigs doe ik later op de trip, al was dat een kindervariant . Was de taalbarrière geen issue bij de andere rides?

  5. #5

    Re: [TR] Tokyo Joypolis 01/06/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Is dat die horrorattractie waarover je eens hebt verteld, waar je met een koptelefoon in het donker moet zitten? iets gelijkaardigs doe ik later op de trip, al was dat een kindervariant . Was de taalbarrière geen issue bij de andere rides?
    Haha, klopt. Dat was inderdaad die koptelefoon griezel .

    Bij de andere attracties was taal niet echt een probleem. Aan de ingang van iedere 'attractie' werd duidelijk uitgelegd wat je moest doen en wat de bedoeling was. Het enige waar taal eventueel van belang is is in de 4D film van Sonic... Maar daar maakte het visuele wel veel duidelijk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •