X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 34
  1. #1

    [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Ergens bijzonder dat dit project op ons forum nog geen topic kreeg, gezien Disney vorig jaar al aankondigde dat ze in Epcot een gigant van een indoorcoaster zullen zetten.

    Ondertussen zijn de bouwwerken gestart, en ik denk dat we inderdaad kunnen stellen dat dit ding (om het op zijn Trump's te zeggen) 'huge' wordt. Om de omvang in te schatten: Het oude gebouw van 'Universe of Energy' (waar een 45 minuten durende darkride in zat) zal enkel gebruikt worden voor de wachtrij, giftshop en station van de coaster. Van hieruit gaat het voort naar het nieuwe gebouw dat nu gezet wordt. Het thema wordt Guardians of the Galaxy en Disney laat al weten dat het om een compleet uniek coasterconcept zou gaan.









    Vooral deze laatste foto is gek gezien deze van de overkant van het meer is getrokken! Als je dan ziet dat de colossale gebouwen van Test Track en Wonders of Life in het niets vallen zou er zelfs een B&M in passen lijkt me . Ik ben alvast benieuwd wat dit worden zal!

  2. #2

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    En ik maar blijven denken dat het 'gewoon' een kopie van Tron zou worden . Interessant, bedankt om het hier te delen! Word zeker en vast een leuk project om te volgen.

  3. #3

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    En ik maar blijven denken dat het 'gewoon' een kopie van Tron zou worden . Interessant, bedankt om het hier te delen! Word zeker en vast een leuk project om te volgen.
    Zeker geen kopie, want die zou ook in Magic Kingdom moeten komen

    Wel goed om te zien dat Epcot van geen coaster naar een echte E-ticket coaster gaat. Of zo lijkt het toch. Er was ook een mogelijke concept gevonden van de treintjes, maar weet niet meer exact waar dat staat...
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #4

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Inderdaad wel heel benieuwd wat dit gaat worden! En waar ik ook vooral benieuwd naar ben is hoe Disney zo'n kolossaal gebouw gaat themen?!

  5. #5

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Na 30 jaar dreigt PHL dus hun record kwijt te raken.. Tijd dus dat ze het daar gaan slopen .

    Anyways: Ik neem aan dat het een darkride-coaster gaat worden, een immersive experience dus. En waarschijnlijk willen ze de harry potter achtbaan van Universal kloppen (degene die nu nog gebouwd wordt). Kan dus zeker interessant worden.

    Wel jammer dat ik Universe of Energy nooit heb kunnen doen. Had het graag eens gedaan om te vergelijken met EP.

  6. #6

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Momenteel lopen er twee verschillende geruchten betreffende deze nieuwe coaster:

    - Vekoma Flying zoals F.L.Y. in PHL, weliswaar indoor hier.
    - Vekoma spinning coaster: in Vlodrop zijn ze verschillende tests aan het doen met gecontroleerde spinning cars (eigenlijk de gebruikelijke MK1212 bakjes maar dan op een draaischijf).

    Daar Disney bijna uitsluitend met Vekoma samenwerkt als het op achtbanen aan komt (buiten enkele uitzonderingen weliswaar), ben ik benieuwd wat hier gaat komen. Ben benieuwd!

  7. #7

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Gecontroleerd spinning klinkt interessant. We kennen het concept al van EuroMIR, maar wat EP volstrekt gemist heeft, is de kans om een dergelijk systeem te combineren met een darkride. Disney daarentegen zal ongetwijfeld de nodige darkride elementen in de baan willen bouwen en dan kunnen gecontroleerde spinning bakjes hetzelfde werken als bijvoorbeeld Carnaval Festival of Phantom Manor.. Lijkt me wel passend voor Disney.

  8. #8

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Gecontroleerd spinning klinkt interessant. We kennen het concept al van EuroMIR, maar wat EP volstrekt gemist heeft, is de kans om een dergelijk systeem te combineren met een darkride. Disney daarentegen zal ongetwijfeld de nodige darkride elementen in de baan willen bouwen en dan kunnen gecontroleerde spinning bakjes hetzelfde werken als bijvoorbeeld Carnaval Festival of Phantom Manor.. Lijkt me wel passend voor Disney.
    Het kan bijna niet anders dan dat er een stuk darkride in de baan komt (of een lange lancering). Als je naar de onderstaande foto kijkt zie je dat er best wat afstand is van het nieuwe showgebouw naar het oude gebouw van 'Universe Of Enegry (het vierkante blauw/gele gebouw links achter de koepel)



    Volgens geruchten zou overigens dit het coastersysteem van Guardians kunnen worden:


  9. #9

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Helaas, helaas,... Disney is ondertussen begonnen met het dichtmaken van de muren.
    De ruwbouw van de baan zullen we dus niet kunnen volgen zoals we dat destijds in Parijs wel konden bij Rock 'n' RollerCoaster en Crush' Coaster.




    Tevens interessant is dat Disney een patent nam op het nieuwe ritsysteem... Als ik het goed begrijp kunnen de karretjes 360 graden ronddraaien via gecontroleerde motorische bewegingen. Iets wat reeds van toepassing is op Harry Potter and the Escape From Gringots. Het
    grote verschil is dat de karretjes hier voorzien zijn van een eigen batterij voor de draaibewegingen. Bij Gringots gebeurt de aandrijving via een 'powertrack' langs het parcours (zoals bij een powered coaster). Ook uniek is dat de batterijen zouden opladen bij stilstand van de treinen.


  10. #10

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Ergens vind ik het goed dat dit een indoorcoaster wordt. Die bakjes die op een halve meter van de track zweven en vooral die walgelijke wielassen zijn echt gatlelijk! Zo'n constructie lijkt me sowieso garant te staan voor heel wat turbulentie, zeker wanneer op lange termijn de onderdelen wat minder nauw aansluiten!

  11. #11

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Ondertussen is de tunnel in aanmaak tussen het stationsgebouw en de 'gravity building'



    Tevens werden op IAAPA Orlando bewegende beelden getoond van het nieuwe ritsysteem (vanaf 01:50)


  12. #12

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    De 'doos' wordt stilaan gesloten... het valt me wel op hoeveel hoger het gebouw is dan het hoogste punt van de rail. Zou dit puur voor 'gigantische' effecten zijn? Het dak boven de launch vind ik namelijk ook tamelijk hoog geplaatst boven de rail... Of zou je tijdens de rit nog op een hoger punt komen dan na de launch?...


  13. #13

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Ik kan me voorstellen dat het hoogteverschil belangrij is voor een stukje forced perspective. Het kan een heel cool effect geven. Als ik kijk naar bijvoorbeeld DVH (efteling) dan merk je toch dat het gebouw eigenlijk te klein is voor het effect dat ze willen creëren. Mensen kunnen nou eenmaal vrij goed diepte zien en dan valt het op dat je langs een paar lichtjes rijdt, en dat het dus geen sterrenhemel is. Alsook de boten in de haven die zo'n beetje tegen de muren geplakt lijken te staan.

    Door hier de ruimte te geven kun je dat effect voorkomen.

    Dat er nog ergens een (stukje) lifthill in zit die wel tot het dak gaat zou me met dit thema (en type coaster) ook niets verbazen overigens. Ik verwacht sowieso diverse rustige stukken onderweg waar een stukje darkride zit.. al is het maar om midbrakes wat weg te werken.

    Het gebouw was wel heel erg zichtbaar vanuit het park. Nu begrijp ik dat ze nog plannen hebben met enkele andere gebouwen die links van Mission Space staan, maar dan hoop ik dat ze die gebouwen ook wat hoger maken, zodat dit blok wat uit het zicht verdwijnt. Veel hoeft dat niet eens te zijn. Gezien die gebouwen niet zouden misstaan in La Ronde mogen ze wat mij betreft ook gesloopt en vervangen worden.. Of worden ze nog ergens voor gebruikt?

    Ik denk wel dat dit het meest interessante achtbaan-project van Disney ooit is.. In elk geval voor mij toch. Benieuwd wat ze met het thema en de layout gaan doen.

  14. #14

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het gebouw was wel heel erg zichtbaar vanuit het park. Nu begrijp ik dat ze nog plannen hebben met enkele andere gebouwen die links van Mission Space staan, maar dan hoop ik dat ze die gebouwen ook wat hoger maken, zodat dit blok wat uit het zicht verdwijnt. Veel hoeft dat niet eens te zijn. Gezien die gebouwen niet zouden misstaan in La Ronde mogen ze wat mij betreft ook gesloopt en vervangen worden.. Of worden ze nog ergens voor gebruikt?
    Het gebouw van het in 2017 gesloten 'Universe of Energy' zal dienen voor de wachtrij en het station van de Guardians Coaster. Dus deze zal terug nut hebben.

    Het gebouw van het in 2007 gesloten 'Wonders of Life' paviljoen werd tijdens de events gebruikt voor speciale tentoonstellingen (met name in de weekends). Tevens zitten er kantoorgebouwen en meetingruimtes in dit gebouw waardoor het altijd op zijn plek is blijven staan.
    Ondertussen wordt het paviljoen volledig omgebouwd naar een nieuwe attractie (werktitel = Play). Opening in 2021.

    Dus alle gebouwen links van Mission Space zullen spoedig terug nut hebben . Wat het grote gebouw betreft vermoed ik eerlijk gezegd dat Disney gewoon gaat kiezen voor een hemelblauwe verf. Op die manier 'blend' het wel in met de bijna altijd helderblauwe slyline. Zo hebben ze het gebouw van Soarin' ook aangepakt en daar heb je, tenzij je erop wilt letten, ook geen last van vanuit World Showcase.
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 04-04-19 om 09:54.

  15. #15

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Goed om te weten. Ze zijn serieus hard bezig om de voorkant van het park een flinke update te geven. De toch al futuristische look van dit gedeelte kan best mooi gaan aansluiten bij Een Marvel-Thema.

  16. #16

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Naam:     7d21a3fe8f4148ccfb372702c69170d7[1].jpg
Bekeken:  3135
Groote:   646,4 KB

    Op coasterforce werden foto's gepost van wat met grote waarschijnlijkheid de treinen zullen worden.

  17. #17

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Op coasterforce werden foto's gepost van wat met grote waarschijnlijkheid de treinen zullen worden.
    Klopt. Ondertussen zijn de treinen in Florida aangekomen. Hierbij een mooie foto waarop duidelijk te zien is dat elke trein unieke "beschadigingen" heeft, deze blutsen lijken op de neerslag die je bij een ruimtereis kan oplopen.

    Naam:     treinen.jpg
Bekeken:  2265
Groote:   78,4 KB
    Bron: Instagram

  18. #18

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    De 'doos' wordt stilaan gesloten... het valt me wel op hoeveel hoger het gebouw is dan het hoogste punt van de rail. Zou dit puur voor 'gigantische' effecten zijn? Het dak boven de launch vind ik namelijk ook tamelijk hoog geplaatst boven de rail... Of zou je tijdens de rit nog op een hoger punt komen dan na de launch?...
    Er is een foto vrijgegeven door Disney op de virtuele IAAPA Expo van de binnenkant van het gebouw. Er blijkt overal veel ruimte in de hoogte te zijn, maar het blijft natuurlijk nog onduidelijk waarvoor dit nodig is of zal gebruikt worden...

    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Een hoger punt na de eerste launch lijkt er niet te komen, maar opmerkelijk is dat meteen na die eerste launch omhoog er een blockbrake en/of boost/launch is. Als dit in combinatie met een show element is kan het een leuk effect geven.
    Naam:     gotg.jpg
Bekeken:  1762
Groote:   451,2 KB
    Laatst gewijzigd door Rein; 17-11-20 om 09:59.

  19. #19

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Misschien is het al wijdverspreid maar er is een video van de testritten van de nieuwe treintjes bij Vekoma.

    https://www.facebook.com/ED92Magic/v...0913289680570/
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  20. #20

    Re: [Epcot] Grootste indoorcoaster ter wereld?

    Licht het aan mij of is hier relatief weinig track? ik dacht eerder een spaghetti te zien zoals rock en rollerCoster (ik leef in ontkenning over de downgrade)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •