X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1

    [TR] Hanayashiki 02/06/2018

    31/05/2018: Tokyo Dome City
    01/06/2018: Sea Paradise
    01/06/2018: Yokohama Cosmoworld
    01/06/2018: Tokyo Joypolis
    02/06/2018: Tobu Zoo Park
    02/06/2018: Hanayashiki
    03/06/2018: Yomiuriland
    04/06/2018: Nagashima Spa Land
    05/06/2018: Parque Espana
    05/06/2018: Sea Train Land
    06/06/2018: Lagunasia
    06/06/2018: Higashiyama Zoo
    07/06/2018: Universal Studios Japan
    08/06/2018: Misaki Park
    08/06/2018: Universal Studios Japan
    09/06/2018: Himeji Central Park
    09/06/2018: Hirakata Park
    10/06/2018: Ikoma Skyland
    11/06/2018: Fuji-Q Highland
    12/06/2018: Tokyo Disneyland
    13/06/2018: Tokyo DisneySea
    14/06/2018: Tokyo Disneyland
    14/06/2018: Tokyo DisneySea
    15/06/2018: Toshimaen
    16/06/2018: Fuji-Q Highland

    Tobu Zoo bleek niet de meest dagvullende bestemming van Japan te zijn. Zeker op mijn eentje ben ik eigenlijk altijd redelijk snel klaar in pretparken, zelfs al ben ik iemand die graag heel het park gezien heeft. Gelukkig zijn er in en rond Tokyo genoeg pretparken te vinden en kon ik mijn bezoek aan Tobu Zoo perfect combineren aan het oudste pretpark van Japan: Hanayashiki!



    Hanayashiki ligt in wat je het centrum van Tokyo kunt noemen en is bijgevolg ongelofelijk compact. Het parkje is in de loop van de eeuwen geëvolueerd van een bloementuin naar een dierentuin en uiteindelijk onder Togo als eigenaar een pretpark geworden. Togo ging al een flinke tijd geleden op de fles, maar het parkje bestaat gelukkig nog steeds. Niet geheel toevallig bouwde Togo hier zelfs zijn eerste achtbaan, wat vandaag de dag de oudste van heel Japan is. Best een leuke coaster om op je lijstje te zetten dus!



    Al voor ik het park in was werd me duidelijk dat een deel van het park gesloten was door renovatiewerken die tot volgend jaar zouden duren. Op de folder zag ik echter duidelijk dat de achtbaan hier geen deel van uitmaakte, dus ik kocht een ticketje om binnen te geraken - een polsbandje hier leek me overbodig.



    Het park is net een nog kleinere versie van Grona Lund, of een groot uitgevallen Joyland: meer attracties kunnen er volgens mij écht niet meer bij. Het park is echt een rotzooi en dat vind ik geweldig.







    Jammer genoeg bleef het verdacht stil bij de achtbaan en het werd me al snel duidelijk waarom: er stond geen trein op de baan. Toen ik bij het verlaten van de park er bij de kassa achter vroeg, werd me duidelijk dat de achtbaan in onderhoud was -dit stond los van de renovatiewerken - en pas zeven juli zou heropenen. Echt heel jammer, een stalen achtbaan uit 1953 doe je niet elke dag... Maar ergens wel positief dat het baantje goed onderhouden word in dit parkje. Hier nog eens teruggeraken verreist niet veel werk als ik nog eens in Tokyo kom, dus zo'n ramp was het niet. Jammer genoeg was het niet de laatste keer dat ik in een park aankwam op deze trip waar alle achtbanen gesloten waren...









    Schattig parkje, jammer dat ik er niets heb gedaan. You win some, you lose some. Ik had nog heel wat uren daglicht over en besloot eens een kijkje te gaan nemen bij het indrukwekkende keizerlijk paleis, dat toch vlakbij mijn hotel lag. Bedankt voor het lezen!

  2. #2

    Re: [TR] Hanayashiki 02/06/2018

    Bedankt voor het posten!

  3. #3

    Re: [TR] Hanayashiki 02/06/2018

    Als ik je foto's zo bekijk, lijkt het me inderdaad quasi onmogelijk om nog attracties toe te voegen. Echt zot hoe alles op en door elkaar gebouwd wordt. Het lijkt me zelfs bijna surreëel en eerder iets als een spelletje zoek de verschillen

  4. #4

    Re: [TR] Hanayashiki 02/06/2018

    Dat parkje ziet eruit alsof iemand zich heeft laten gaan in rct, weliswaar enkel met de standaard decorstukken als extra theming. Vanwege die ene foto met alleen maar Japans op: stond alles in het algemeen ook aangeduid in Latijns alfabet? En verstaan/spreken ze daar goed Engels?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •