X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42

Onderwerp: [Hansa Park] 2019

  1. #1

    [Hansa Park] 2019

    Vandaag verscheen volgende aankondiging in het park:



    Meer nieuws vanaf 17/08... Laat ons hopen op een eerste darkride...

    Bron: https://hapa-forum.de/

  2. #2

    Re: [Hansa Park] 2019

    Hmm.. Iets groots, maar moet wel al in 2019 openen. Als het een darkride is zouden we al bouwwerkzaamheden moeten zien.

    Benieuwd of dit ook weer iets is waarvoor de eigenaar 's nachts zijn vrouw wakker gemaakt heeft xD

  3. #3

    Re: [Hansa Park] 2019

    Het Duitse Hansa Park heeft zonet bekend gemaakt dat het in 2019 de hoogste en snelste Gyro Drop toren ter wereld zal openen.

    120 Meter hoogte (val 103 meter)
    120 km/h





    Foto's: https://www.facebook.com/hapafanseite/

  4. #4

    Re: [Hansa Park] 2019

    Zalig! Enorme droptower fan hier! Hansa Park begint meer en meer uit te groeien naar een Europese subtopper!

    P.s. Hebben ze daar nu een Gerstlauer zeteltje gebruikt als promo voor een Intamin Freefall???
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  5. #5

    Re: [Hansa Park] 2019

    Howly shit, 103 meter, en dan nog naar voor gekanteld worden

    Het lijkt mij in elk geval een echt goede attractie te worden. Dit park komt bij op de to do-lijst voor volgend jaar!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #6

    Re: [Hansa Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    P.s. Hebben ze daar nu een Gerstlauer zeteltje gebruikt als promo voor een Intamin Freefall???
    Is de constructeur al gekend? Het Australische (LACH MAAR) Funtime heeft al bewezen een prima gyrodrop op Europese bodem te kunnen bouwen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 18-08-18 om 11:19. Reden: Austria betekent vermoedelijk Oostenrijk!

  7. #7

    Re: [Hansa Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Is de constructeur al gekend? Het Australische Funtime heeft al bewezen een prima gyrodrop op Europese bodem te kunnen bouwen.
    Volgens diverse bronnen zou het op Intamin gaan ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #8

    Re: [Hansa Park] 2019

    - Op Loopings zegt men Intamin
    - Op Parkerlebnis beweert men Gerstlauer
    - En op andere sites spreekt men van Funtime

    Ik denk dus niet dat het al officieel meegedeeld is

  9. #9

    Re: [Hansa Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Zalig! Enorme droptower fan hier! Hansa Park begint meer en meer uit te groeien naar een Europese subtopper!

    P.s. Hebben ze daar nu een Gerstlauer zeteltje gebruikt als promo voor een Intamin Freefall???
    Ze hebben een Gerstlauer zeteltje gebruikt voor een toren waarvan de bouwer niet bekend gemaakt is

  10. #10

    Re: [Hansa Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    - Op Loopings zegt men Intamin
    - Op Parkerlebnis beweert men Gerstlauer
    - En op andere sites spreekt men van Funtime

    Ik denk dus niet dat het al officieel meegedeeld is
    Funtime wordt de bouwer.

    Bron: https://www.hansapark.de/attraktione...r/?language=de

  11. #11

    Re: [Hansa Park] 2019

    Een freefall is leuk. Maar persoonlijk vindt ik dit nog leuker...

    "Der „Highlander“ wird wesentlicher Bestandteil des zukünftigen neuen Themenbereichs „Bezauberndes Britannien“, der rund um ihn und die klassische Kult-Achterbahn „Nessie“ aufgebaut wird und die Gäste in die Welt Schottlands und des Eilean Donan Castles entführt."

    Ik vond het al fijn dat ze de jaren 80 stijl van het station van Nessie inruilde voor iets dat meer met de huidige standaarden van het park strookt. Maar dat het een van de hoofdvogels van een nieuw themagebied wordt, is goed nieuws voor de houdbaarheid van die achtbaan. Sowieso lijkt Schotland mij een nog relatief origineel én interessant thema binnen pretparkland.

  12. #12

    Re: [Hansa Park] 2019

    De theming bij Nessie zag er enkele weken terug maar halfslachtig uit: enkele kasteelmuren ipv de gapende vissenbek. De werkkranen deden me vermoeden dat het werk er nog niet af is.

    In de nabijheid - richting de oudbollige shute - staat een cirkelvormig (nutteloos) gebouw dat qua uiterlijk beter zou passen in Boudewijn Sea Park. Mogelijk gaat dit op de schop voor een roterende AtmosFear. En hopelijk inspireert het Liseberg.

    Zou hier op korte termijn ook nog een darkride komen in dit niet zo regenbestendige en vaak winderige park? Braveheart, whisky, kastelen, rotsen, Highland Games, ... Inspiratie genoeg.

  13. #13

    Re: [Hansa Park] 2019

    Extra concepts van de nieuwe themazone „Bezauberndes Britannien“:




    Concepts met dank aan: https://www.facebook.com/hapaforum/

  14. #14

    Re: [Hansa Park] 2019

    Ik weet niet hoe blij ik ben met deze toevoeging. De freefall van Nigloland kwam voor mij maar over als een krakkemikkig ding. Het zal wel niet zo zijn, maar toch kan je mij er niet echt blij mee maken, en al zeker niet met een nog hoger exemplaar...

  15. #15

    Re: [Hansa Park] 2019

    Ik zou ook wat meer overtuigd zijn van een Intamin toren. Maargoed, ik heb zowel die van Nigloland als die van Hansa Park (uiteraard) nog niet gedaan.

    30 graden kantelen lijkt me wel sterk. Voor de 90 graden versie (Flacon's Fury) heb ik steeds het idee dat het gaat aanvoelen als bij een GiB of een Dive Coaster: De paal gaat als rail vormen. Met een kanteling van "Slechts" 30 graden ga je al bijna automatisch naar beneden kijken, maar ga je de paal amper/niet kunnen zien, waardoor het effect me beter lijkt. (Note: Ik heb Flacon's Fury nog niet zelf gedaan. Ik spreek vooralsnog enkel een verwachting uit).

  16. #16

    Re: [Hansa Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik zou ook wat meer overtuigd zijn van een Intamin toren. Maargoed, ik heb zowel die van Nigloland als die van Hansa Park (uiteraard) nog niet gedaan.

    30 graden kantelen lijkt me wel sterk. Voor de 90 graden versie (Flacon's Fury) heb ik steeds het idee dat het gaat aanvoelen als bij een GiB of een Dive Coaster: De paal gaat als rail vormen. Met een kanteling van "Slechts" 30 graden ga je al bijna automatisch naar beneden kijken, maar ga je de paal amper/niet kunnen zien, waardoor het effect me beter lijkt. (Note: Ik heb Flacon's Fury nog niet zelf gedaan. Ik spreek vooralsnog enkel een verwachting uit).
    als ik vergelijk met ikarus in grona lund, moet ik zeggen dat voor mij persoonlijk het feit dat je de toren ziet, totaal niet stoort.

  17. #17

    Re: [Hansa Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik zou ook wat meer overtuigd zijn van een Intamin toren. Maargoed, ik heb zowel die van Nigloland als die van Hansa Park (uiteraard) nog niet gedaan.

    30 graden kantelen lijkt me wel sterk. Voor de 90 graden versie (Flacon's Fury) heb ik steeds het idee dat het gaat aanvoelen als bij een GiB of een Dive Coaster: De paal gaat als rail vormen. Met een kanteling van "Slechts" 30 graden ga je al bijna automatisch naar beneden kijken, maar ga je de paal amper/niet kunnen zien, waardoor het effect me beter lijkt. (Note: Ik heb Flacon's Fury nog niet zelf gedaan. Ik spreek vooralsnog enkel een verwachting uit).
    30° is dat niet vergelijkbaar met High Fall in Movie Park?

  18. #18

    Re: [Hansa Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik zou ook wat meer overtuigd zijn van een Intamin toren. Maargoed, ik heb zowel die van Nigloland als die van Hansa Park (uiteraard) nog niet gedaan.

    30 graden kantelen lijkt me wel sterk. Voor de 90 graden versie (Flacon's Fury) heb ik steeds het idee dat het gaat aanvoelen als bij een GiB of een Dive Coaster: De paal gaat als rail vormen. Met een kanteling van "Slechts" 30 graden ga je al bijna automatisch naar beneden kijken, maar ga je de paal amper/niet kunnen zien, waardoor het effect me beter lijkt. (Note: Ik heb Flacon's Fury nog niet zelf gedaan. Ik spreek vooralsnog enkel een verwachting uit).
    Op het moment dat je daar recht naar beneden kijkt bij Falcond Fury, ben je echt niet bezig met die paal hoor. De kick om toch best hoog zo te hangen en de drop zelf zorgen op dat vlak voor voldoende afleiding. Ik vind net de kleine kantelingen zoals bij die in Mpg en Port Aventura minder overtuigend eerlijk gezegd. Maar denk dat dat ook wat gevoelsmatig is (het harnas bij FF is wel weer een pak grootser, maar ook wel veel vrijer).

    De droptoren in Nigloland vond ik fantastisch! Dus laat maar komen zou ik zeggen!

  19. #19

    Re: [Hansa Park] 2019

    De Huss Ranger verdwijnt na dit seizoen uit het park. Bij mijn weten is er in Europa nu enkel nog eentje terug te vinden op kermissen diep in Frankrijk.

  20. #20

    Re: [Hansa Park] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Bij mijn weten is er in Europa nu enkel nog eentje terug te vinden op kermissen diep in Frankrijk.
    Wat ook een van de redenen zou zijn om het ding buiten te bonjouren: onderdelen blijken schaars.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •