Het pretparkseizoen is volop bezig, dus waarschijnlijk gaan de meesten onder jullie nu liever op uitstap in plaats van achter de computer te zitten. Maar toch vind ik dat het de laatste tijd een beetje stil is op ons forum. Misschien is het gewoon tijd voor een nieuw forumspelletje. "Uw Wens is Mijn Bevel" is niet het bekendste spel, maar naar mijn mening wel één van de leukere

Het principe is eenvoudig. Persoon A post een wens, persoon B reageert door een verhaaltje te schrijven waarin deze wens uitkomt ... maar dan op zo'n manier dat uiteindelijk alles toch nog misloopt en het een drama wordt. Vervolgens post persoon B een nieuwe wens. Bijvoorbeeld:

Persoon A: Ik wou dat ik een woodie in mijn achtertuin had staan.

Persoon B: Jouw wens wordt vervuld, je krijgt een woodie. Op een dag word je wakker van lawaai in je tuin. Het blijkt een bouwteam te zijn dat het terrein effent en meteen het houten skelet overeind begint te zetten. De werken schieten goed op en je ziet dat dit geen kiddie wordt, maar al bij al nog een vrij grote houten achtbaan! Je bent in de wolken en maakt al plannen om al jouw pretparkvrienden uit te nodigen. Maar naarmate de bouwwerken vorderen, bekruipt je een gevoel van onbehagen. Ziet deze lay-out er niet verdacht bekend uit? Wanneer je enkele dagen later op Looopings leest dat Movie Park Germany zijn woodie weggeschonken heeft aan een privé-eigenaar, besef je vol afgrijzen wat er aan de hand is. Je krijgt eersteklas rammelbak Bandit in je achtertuin! Bovendien heeft hij tijdens afbraak en transport schade opgelopen waardoor hij nog ruwer zal zijn dan voorheen. De ingenieur die verantwoordelijk is voor de heropbouw probeert je gerust te stellen door te zeggen dat Bandit nieuwe treinen krijgt. Vervolgens zie je een vrachtwagen van de firma Kumbak jouw straat indraaien ...

Zoals jullie zien, is dit forumspel dus vooral bedoeld om op onschuldige wijze de sadist in jezelf los te laten. Hoe rampzaliger iemands wens eindigt, hoe beter. En de kunst is uiteraard om een zo origineel en grappig mogelijk verhaaltje te schrijven. Veel plezier!

Als topicstarter doe ik deze wens: Ik wil een reis naar Cedar Point.