X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 20

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Het pretparkseizoen is volop bezig, dus waarschijnlijk gaan de meesten onder jullie nu liever op uitstap in plaats van achter de computer te zitten. Maar toch vind ik dat het de laatste tijd een beetje stil is op ons forum. Misschien is het gewoon tijd voor een nieuw forumspelletje. "Uw Wens is Mijn Bevel" is niet het bekendste spel, maar naar mijn mening wel één van de leukere

    Het principe is eenvoudig. Persoon A post een wens, persoon B reageert door een verhaaltje te schrijven waarin deze wens uitkomt ... maar dan op zo'n manier dat uiteindelijk alles toch nog misloopt en het een drama wordt. Vervolgens post persoon B een nieuwe wens. Bijvoorbeeld:

    Persoon A: Ik wou dat ik een woodie in mijn achtertuin had staan.

    Persoon B: Jouw wens wordt vervuld, je krijgt een woodie. Op een dag word je wakker van lawaai in je tuin. Het blijkt een bouwteam te zijn dat het terrein effent en meteen het houten skelet overeind begint te zetten. De werken schieten goed op en je ziet dat dit geen kiddie wordt, maar al bij al nog een vrij grote houten achtbaan! Je bent in de wolken en maakt al plannen om al jouw pretparkvrienden uit te nodigen. Maar naarmate de bouwwerken vorderen, bekruipt je een gevoel van onbehagen. Ziet deze lay-out er niet verdacht bekend uit? Wanneer je enkele dagen later op Looopings leest dat Movie Park Germany zijn woodie weggeschonken heeft aan een privé-eigenaar, besef je vol afgrijzen wat er aan de hand is. Je krijgt eersteklas rammelbak Bandit in je achtertuin! Bovendien heeft hij tijdens afbraak en transport schade opgelopen waardoor hij nog ruwer zal zijn dan voorheen. De ingenieur die verantwoordelijk is voor de heropbouw probeert je gerust te stellen door te zeggen dat Bandit nieuwe treinen krijgt. Vervolgens zie je een vrachtwagen van de firma Kumbak jouw straat indraaien ...

    Zoals jullie zien, is dit forumspel dus vooral bedoeld om op onschuldige wijze de sadist in jezelf los te laten. Hoe rampzaliger iemands wens eindigt, hoe beter. En de kunst is uiteraard om een zo origineel en grappig mogelijk verhaaltje te schrijven. Veel plezier!

    Als topicstarter doe ik deze wens: Ik wil een reis naar Cedar Point.
    Once you sit back, you never go back.

  2. #2

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Je wens komt in vervulling! Je kijkt op een dag in je brievenbus en wat zit daar nou in? Een gouden envelop van Ceder Fair?!? Dolgelukkig scheur je de envelop oen en neem je de brief uit de envelop. Ceder Fair heeft je activiteiten als pretparkfan en coasterenthousiast de laatste jaren nauw op de voet gevolgd en nodigen je uit voor een 2 daagse trip naar 1 van hun grootste parken, Ceder Point! Ze hadden namelijk graag een uitgebreide TR op het pretparken.be forum gezien over dit park. Je begint in te pakken want de grote dag komt er bijna aan. Je komt dolgelukkig aan in Zaventem tot het moment dat je doorhebt dat het weer staking is... Je vlucht is geannuleerd. Gelukkig is er geen probleem en regelt Ceder Fair voor een nieuwe vlucht enkele dagen later. Oef gelukkig... Eindelijk gelandt in Amerika en je bent blijer dan ooit, maar waar is je bagage?? Oh nee, door een technische storing in Zaventem zijn er honderden stuks bagage blijven staan in de luchthaven en nu net de jouwe ook natuurlijk... Het ergste vanal is nog wel dat je toegangsticket voor het park nu net in je bagage zat! Vol paniek kom je aan in Ceder Point en gelukkig zijn ze zeer vrijgevig en hebben ze je dan maar een nieuw toegangsticket gegeven! Maar hé, wat is dat nu? Door de nostalgische waarde van de attractie hebben ze Steel Vengeance ge-re-RMC-ed naar Mean Streak en wat is dat nu weer?! De helft van de rollercoasters zijn dicht o.a. Gatekeeper, TTD, Maverick, Rougarou... Het enige wat open lijkt te zijn is corkscrew en die heeft een wachtrij van 2 uur en een half! Gelukkig is er nog Millenium Force en Magnum XL-200, maar waar zijn ze? Ja vraagt het na aan een medewerker van Ceder Point en je wordt helemaal bleek wanneer die je vertelt dat deze vervangen zijn door 's werelds grootste SLC die dezelfde Lay-out maar liefst drie keer achter elkaar doet! De nieuwe Millenium Magnum XL- SLE...

    Mijn wens: Men allereerste ritje op een Gigacoaster!

  3. #3

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    *Cedar Point


    Allereerste ritje op een gigacoaster?! Je bent enorm enthousiast als Bobbejaanland aankondigt volgend jaar een gigacoaster van maar liefst 90 meter hoog te openen. Eentje van Intamin dan nog wel, de fabrikant die door meeste fans wordt aanzien als dé beste gigacoaster fabrikant. Omdat je je graag wil laten verrassen besluit je niks meer van nieuwe informatie te vernemen over de baan en ook de bouw volg je niet. Je wilt je helemaal laten gaan op de openingsdag van het komende seizoen als de baan opengaat. Zogezegd zogedaan, je kampeert voor de poorten van Bobbejaanland de nacht voor hun eerste openingsdag van het nieuwe seizoen. Van zodra de poorten opengaan loop je blind naar de nieuwe gigacoaster. Jij bent de eerste en kiest de frontseat uit. De trein gaat tergend traag zijn hoge lifthill op, je schat dat je oma nog sneller naar boven zou wandelen. Na een kwartier ben je eindelijk boven en denk je dat de pret gaat beginnen. Niet dus. Het budget van Bobbejaanland was op dus eenmaal boven wordt de trein door middel van een verticale lift terug naar beneden gebracht. Dit gaat sneller dan de kettinglift maar ook weer niet snel genoeg om er freefall plezier van te hebben. Daar sta je dan, na je eerste ritje op een gigacoaster.


    Ik wens een RMC in mijn tuin.

  4. #4

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Haha wijs verhaal Phadd-F! En omg ik vraag mij echt af hoe ik 'Cedar' overal heb fout geschreven. Schaamtelijk!

  5. #5

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    U wens is mijn vervulling. En zo gebeurt het dat er gewoon 2 RMC gebouwd worden in je tuin. En meer nog enkele van jou favorieten worden nagebouwd. Genaamd Outlaw Run en Steel Vengance. Je volgt de bouw minuut per minuut. Telt de dagen af tot ze geopen worden. Het komt steeds dichter bij. Banen zijn af, nu nog de treintjes. En dan eindelijk de eerst test rit. En dan? En dan ja, dan is het eindelijk zo ver. Je doet je eerst ritje. De trein gaat de lifthill op, je doet een ritje. Wauw schitterend, dit had je niet verwacht. Is het niet te mooi om waar te zijn? En ja dat is het ook, want plots word je wakker. En je beseft dat het gewoon een droom was. Meer nog je beseft dat het een onmogelijk droom was. Je zit immers in een andere realiteit dan deze, een wereld waarin er geen achtbanen zijn, een wereld waarin ze het niet kennen en dus bijgevolg besef je nooit in wat voor toppers van banen je ooit gezeten hebt.

    Ik wens dat ik de eigenaar was van Europapark.
    Laatst gewijzigd door punisher; 16-07-18 om 15:31.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  6. #6

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door punisher Bekijk Berichten
    ik wens dat ik de eigenaar was van Europapark.
    u wens gaat in vervulling, de huidige eigenaars zijn het allemaal een beetje beu, het bedrijf Mack wordt verkocht en Europa park wordt verloot via een gigantische tombola. Jij blijkt de gelukkige winaar te zijn: Hoera, je eigen pretpark... en niet zomaar een park, maar wel Europapark!

    Maar het blijkt al snel dat ze dit jaar de premie van de brandverzekering zijn vergeten te betalen. Niet erg... dan maar geen nieuwe attractie, Scandinavië herbouwen stellen we nog even uit ... opgelost! Of toch niet... ?

    Bovendien blijkt dat Disney zonet een proces gewonnen heeft van Europapark over de mascotte (een muis dus) en eist een gigantische schadevergoeding.

    Daarbovenop: De verschillende aanwezige landen heffen een belasting op het gebruiken van hun naam en vlag en ook dat moet plots betaald worden. En alsof dat nog niet genoeg is spreken de ontbrekende landen van oneerlijke concurrentie op promotioneel vlak en Europa geeft hun volledig gelijk. Je kan niet anders dan: of elk land zijn eigen themagebied met achtbaan geven .. of een schadevergoeding ten bedrag gelijk aan het verlies van toeristische inkomsten de welke geschat worden op 50 miljoen per land, per jaar.

    Je wordt als eigenaar persoonlijk aansprakelijk gesteld (had je maar moeten weten toen je dat lotje kocht) en wordt al snel gedwongen om het park voor een appel en een ei te verkopen en blijft achter met een schuld van om en bij de 1 miljard euro... maar hey, je was toch heel even de eigenaar van Europapark :-p

    Ik wens dat er een nieuw gigantische pretpark wordt gebouwd op 10 km van mijn voordeur... (net ver genoeg om er geen last van te hebben ;-) )

  7. #7

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik wens dat er een nieuw gigantische pretpark wordt gebouwd op 10 km van mijn voordeur... (net ver genoeg om er geen last van te hebben ;-) )


    Uw wil geschiede! Het gerucht dat een groot bedrijf een gigantisch stuk lot grond heeft gekocht op 10KM van jullie huis doet snel de ronde. Jouw enthousiasme schiet de lucht in als er wordt bekend gemaakt dat men een gigantisch pretpark uit de grond wil stampen, eentje dat moet kunnen concurreren met Disneyland Paris en Europa Park en ze in de toekomst nog moet voorbij steken. Ze plannen maar liefst 20 achtbanen waaronder 2 RMC's, drie B&M's, 4 Intamins en tenslotte hebben ze ook nog eens een Schwarzkopf shuttle loop op de kop kunnen tikken met vliegwiel lancering intact!

    Het park wordt gebouwd en beheerd door een concern bestaande uit de eigenaars van Silver Dollar City, Phantasialand en Terra Mitica. Het park wordt aangekondigd als het meest immersive gethematiseerde pretpark ter wereld! En alsof dat nog niet genoeg is beloven ze dat het park nooit een Vekoma SLC of Boomerang zal zetten. Het klinkt te mooi om waar te zijn...

    En dat is het ook, want je bent vergeten dat je in België woont. Er moeten immens veel onteigeningen gebeuren en elke onteigende grondbezitter en huis eigenaar maakt er een juridisch strijdspel van. Het sleept niet jaren, maar decennia aan... Bovendien heeft GAIA een uniek soort insect ontdekt die enkel daar kan maten, dus ook zij zoeken elk mogelijk juridisch middel om de bouw tegen te gaan. Het lukt hen vrij goed ook, want ze krijgen hulp van enkele Zweedse groene jongens die ooit eens bijna een Zweedse RMC hebben laten verdwijnen. Alsof dat niet genoeg is is er ook gekibbel vanuit de politiek. De lokale politiek steunt eerst wel, dan niet, dan weer wel etc. het project. Aangezien de bouw over verschillende regeerperiodes aansleept wisselt het standpunt van de lokale verkozenen bij elke verkiezing.

    Unizo besluit opeens formules van de vakbonden te kopieëren en besluit samen met kwade kleine zelfstandigen, die bang zijn hun inkomsten te verliezen, verschillende bouwbedrijven te blokkeren. Ook over de financiëring van het hele project beginnen er vragen te komen want bleek dat de toenmalige minister die de vergunningen goedkeurde steekpenningen heeft aanvaard! Het hele vergunningsproces moet helemaal opnieuw gebeuren. Nadat er eerst een uitgebreid jarenlang onderzoek plaats vind naar de steekpenningen natuurlijk. Politiek is er nog een groot probleem want niemand wil de toegangswegen naar het park betalen. De federale regering schuift het door naar de Vlaamse. De Vlaamse schuift het door naar de Waalse want Vlaanderen heeft al meer infrastructuur voor pretparken moeten betalen aangezien Wallonië slecht twee pretparken telt. De Waalse regering schuift het dan weer door naar de Oostkantons. Zij hebben helemaal geen pretpark dus moeten zij maar dokken. De Oostkantons gaan begrijpelijk niet akkoord want ook de Brusselse regering heeft geen pretpark infrastructuur aan te leggen of onderhouden.

    De Brusselaars gaan niet akkoord en argumenteren dat zij toch Oceade en Mini-Europa hebben. Al de andere regeringen gaan akkoord dat dat niet telt. Dus stelt de Brusselse regering maar voor het aan de provincie zelf over te laten. Oost-Vlaanderen stelt meteen dat het zich niet interesseert in pretparken, anders hadden ze er al lang een gezet toch?! Laat het maar over aan de buren, zij komen toch genoeg Gents geld rapen om het dan naar West-Vlaanderen te sluizen. West-Vlaanderen protesteert meteen maar niemand verstaat ze buiten *wij ... al veel pretparken!... Plopsaland... Bellewaerde... Boudewijn... ". De andere provincies gaan eigenlijk akkoord met wat ze horen, vooral Limburg toont veel empathie. Dus moeten zij het maar doen. "Ho" zegt Limburg, "wij zijn nog maar net uit de tijd van Bokrijk. Wij weten niet eens wat asfalt is." Het gekibbel en gekibbel blijft maar duren...

    Uiteindelijk is het 2198 en is alles in orde. De bouw van het pretpark op ongeveer 10 km van jouw huis mag eindelijk starten! Helaas maak jij het niet meer mee.


    Azmidiske was me voor

  8. #8

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Hoera! Mijn forumspel kent dan toch enig succes!
    Jullie schrijven prima verhalen, de niet afgewerkte gigacoaster in Bobbejaanland is tot nu toe mijn favoriet. Maar de andere bijdragen zijn ook heel leuk hoor

    Er wordt dus een nieuw gigantisch pretpark gebouwd op 10 km van Pyongwon zijn voordeur. Zo dichtbij dat jij er zelf per fiets over de veldwegen vlot naartoe kan rijden, terwijl de grote invalswegen voor auto's allemaal aan de andere zijde van het park liggen. Je hebt dus niet eens last van files in de straat waar jij woont. Het park in kwestie is niet alleen gigantisch qua oppervlakte, maar ook qua attractieaanbod. Werkelijk alles is er terug te vinden: achtbanen, darkrides, thrillrides, spookhuizen, sprookjesbos, waterattracties, kinderzone, etc. En de kwaliteit van de attracties is van absoluut wereldniveau. Al snel groeit het park uit tot dé topper in Europa of misschien zelfs de hele wereld, maar jij woont nog even dichtbij en rustig als voorheen. Wat kan er nog misgaan?

    Helaas. Bij één van jouw eerste bezoekjes aan dit park blijkt er een bende criminelen rond te lopen die heel de boel op stelten zet. Personeel uitschelden, voorsteken, vandalisme, noem maar op. Ook jij krijgt ruzie met deze bende en kan nog net ontsnappen, maar je bent wel je rugzak met camera, sleutel van je fietsslot en een heleboel cash geld kwijt. Enkel je identiteitskaart zit nog in je achterzak. Net wanneer je denkt dat je veilig bent weggekomen, wordt je brutaal bij de kraag gevat door de security van het park. Het ondenkbare is gebeurd: de leider van de bende lijkt uiterlijk nogal veel op jou en nu krijg jij de schuld van alles! Hoe je ook probeert uit te leggen dat het hier om een spijtige persoonsverwisseling gaat, ze geloven je niet. Je identiteitskaart wordt ingescand, je vingerafdrukken worden genomen en je krijgt een definitief levenslang parkverbod. Niet allee in dit park, maar ook in alle andere parken van de groep.

    Daar sta je dan, met een absoluut toppark op 10 km van je voordeur ... maar je mag er NOOIT meer binnen. Enkele weken later kondigen ze ook nog eens aan dat ze een dubbel zo hoge versie van Top Thrill Dragster willen bouwen, een coaster die de snelste ter wereld zal zijn, en zelfs een monsterlijke RMC. Jij zal echter deze prachtbanen enkel vanuit de verte kunnen bewonderen. Wanneer ze opengaan voor het publiek is iedereen het erover eens dat het de beste drie achtbanen ter wereld zijn.

    Mijn nieuwe wens: Ik wou dat alle parken in Europa verbonden waren door een groot netwerk van stipt en betrouwbaar openbaar vervoer. Met ander woorden: vanuit Walibi Belgium - heel vlot te bereiken vanuit Leuven - kan ik zeer gemakkelijk naar elk ander park in Europa reizen zonder dat er een auto aan te pas komt.
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 16-07-18 om 19:22.
    Once you sit back, you never go back.

  9. #9

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Uw versie is anders ook niet slecht
    Nu heeft Pyongwon de keuze uit twee rampscenario's.

    Om het topic duidelijk te houden:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske
    Mijn nieuwe wens: Ik wou dat alle parken in Europa verbonden waren door een groot netwerk van stipt en betrouwbaar openbaar vervoer. Met ander woorden: vanuit Walibi Belgium - heel vlot te bereiken vanuit Leuven - kan ik zeer gemakkelijk naar elk ander park in Europa reizen zonder dat er een auto aan te pas komt.
    Once you sit back, you never go back.

  10. #10

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    U wens is mijn bevel. Er word een ondergrons netwerk van tunnels aangelegd. Om de capaciteit voldoende te maken komen er 4 tunnels onder elkaar met daar telkens 2 rijvakken in. Als je in leuven vertrekt heb je dus niveau 1 richting Antwerpen , 1 rijvak heen en eentje terug. Niveau 2 gaat richting Brussel. Niveau 3 gaat richting Aken en Niveau 4 gaat richting Luik. Natuurlijk gaan de tunnels vanuit die plekken dan weer verder na elke mogelijke stad en dorp, er zijn immer overal in en uit ritten. Er rijden geen auto's in de tunnels, maar shuttle bussen op een soort van spoor. Elke 15min is er zo een shuttle. U ziet, u zal overal vlug en stip aankomen. Na een 2-tal jaar zijn alle werken af en gaat het spoor van de toekomst open. En met succes. Wegens een ziekte kunt u echter niet onmiddelijk ervan profiteren. Een goei half jaartje later is het dan eindelijk zo ver. U maakt gebruik van het systeem en wil vanuit Walibi Belgium naar Gardaland. Aan de kassa bestel je jou ticket en moet je maar liefst 250€ betalen voor de heenrit en dan nog eens 250€ voor de terugrit. U betaald natuurlijk en stapt in. Na enkele uren kom u aan in Gardaland. Eindelijk denkt u. U gaat naar de kassa, vraagt en ticket voor 1 persoon. Dat is dan €40,50 word u megedeeld. U steek u pasje in het toestel en pint. Biep Biep ontoereiken saldo zegt het toestel. U probeerd nog eens, maar hellaas als u geld is al uitgegeven aan de Shuttle. Er zit dus niets anders op dan weer te keren en te sparen om binnen een goei jaar opnieuw richting het park te komen. Hellaas voor u is de shuttle tegen dan al faillet wegens TE DUUR.

    Ik wens dat BJL zo danig thematiseerd dat het Phantasialand overklast.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  11. #11

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door punisher Bekijk Berichten
    Ik wens dat BJL zo danig thematiseerd dat het Phantasialand overklast.
    BJL laat weten, dat de parkdirectie vindt, dat ze nu al beter zijn dan Phantasialand en vraagt om een andere wens uit te drukken!

    Sorry, kon het niet laten :-p

  12. #12

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    BJL laat weten, dat de parkdirectie vindt, dat ze nu al beter zijn dan Phantasialand en vraagt om een andere wens uit te drukken!

    Sorry, kon het niet laten :-p
    LOL.

    Ik wens dat phantasialand zo danig zijn thema afbouwt zoals in BJL.

    Beter?

    Nee, de echte wens blijft nog steeds.


    Ik wens dat BJL zo danig thematiseerd dat het Phantasialand overklast.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  13. #13

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Niemand inspiratie voor mij wens te vervullen?
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  14. #14

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Toch wel hoor, uw wens is mijn bevel! De directie van Bobbejaanland heeft besloten dat ze het best gethematiseerde park ter wereld wil worden. En na enkele jaren werk - waarin het park gesloten bleef voor het grote publiek - slagen ze hier ook in. Bij je volgende bezoek aan Bobbejaanland blijkt letterlijk elke centimeter van het park perfect gethematiseerd te zijn op het allerhoogste niveau. Echte rotsen die vanuit de Himalaya zijn overgebracht i.p.v. namaakrotsen, een waterval van 40 meter hoog, een oerwoud met echte jungleplanten, en ga zo maar door. Bobbejaanland ziet er prachtig uit en ontvangt terecht een heleboel prijzen. Maar helaas ... deze schitterende thematisatie heeft een fortuin gekost, dus verder moet het park werkelijk op ALLES besparen. De gevolgen?

    *Tickets kosten 100 euro per persoon.
    *Horeca is afgrijselijk, je krijgt zelfs een beschimmeld broodje geserveerd.
    *Het personeel wordt rotslecht betaald en krijgt nauwelijks opleiding, waardoor ze chagrijnig rondlopen en al na enkele dagen ontslag nemen (soms zelfs tijdens hun shift waardoor de attractie in kwestie de rest van de dag dicht moet). Het ergste is dat je het hen niet eens kwalijk kan nemen na zo behandeld te zijn door hun werkgever.
    *Schoonmaakpersoneel is er niet. De prachtige mozaïekpatronen op de paden zijn onzichtbaar onder een tapijt van afval, lege blikjes, plastic bekertjes etc.
    *Attracties worden technisch onvoldoende onderhouden en liggen daarom vaker in storing dan ze werken.
    *Alle echt leuke of interessante attracties zijn doorverkocht waardoor nu alleen Typhoon en enkele dingen voor kleine kindjes overblijven.
    *Uiteraard komen er geen nieuwe attracties meer bij ... behalve de gigacoaster van Phadd-F.

    Hoe prachtig gethematiseerd het park ook is, het publiek pikt dit alles niet. Nog eens enkele jaren later gaat Bobbejaanland failliet en telt België één pretpark minder

    Mijn nieuwe wens: Ik wou dat de fabrikant Schwarzkopf weer actief werd en begon met het bouwen van nieuwe achtbanen die enerzijds aan de moderne eisen voldoen en anderzijds trouw blijven aan alles wat een Schwarzkopf zo bijzonder maakt.
    Once you sit back, you never go back.

  15. #15

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Uw wens is mijn bevel! De fabrikant Schwarzkopf heeft jammer genoeg geen zin meer om weer actief te worden... Maar ze willen wel al hun ideeën, werken, blueprints van alle originele coaster die Schwarzkopf zo bijzonder maakt nalaten aan een nieuwe fabrikant. Wie beter dan het shampoomerk Schwarzkopf?! Zo kan de naam ook nog eens blijven! Heel enthousiast begint de gloednieuwe fabrikant aan het plannen van hun eerste achtbaan! Ze hebben het groot gemis van de Looping Star door Belgische coasterfans zeker en vast gehoord dus willen ze ons landje met alle plezier terug hun Looping Star geven! Na het insnuisteren van de originele plannen van de Looping star willen de ingenieurs er wat verandering in brengen. Zo willen ze een nieuw trackdesign creëren dat de coaster de soepelste wordt van de wereld! Maar deze onervaren ingenieurs weten niet hoe ze eraan moeten beginnen dus kloppen ze aan bij Vekoma... Vekoma wil als welkomstgeschenk in de fabrikantenwereld de nieuwe fabrikant hun oude trackdesign geven en daarbij leggen ze de ingenieurs uit hoe ze aan een nieuw trackdesign moeten beginnen! Na heel veel uitleg beslissen de ingenieurs dat een nieuw trackdesign te moeilijk voor hen is om uit te dokteren, maar gelukkig hebben ze een trackdesign van Vekoma gekregen! Ze beslissen om deze dan maar te gebruiken en de eerste Looping Star wordt een feit! Hij wordt gebouwd met allernieuwste achtbaantechnologiën zoals de allerbeste sensoren, de soepelste brakes, de snelste kabellift die de trein in enkele seconden boven krijgt en noem maar op! De openingsdag is eindelijk daar! Half België is afgestroomt om de nieuwe achtbaan te bewonderen! En de operations zijn beter dan ooit! Zelfs met deze drukte een wachtrij van maar 20 minuten! Iedereen is dolblij en jij ook! De rollercoaster gaat open! Je zit in het allereerste ritje en het is de beste dag van je leven! Tot je boven aan de lifthill bent en je de drop neerdaalt... Door het oude Vekoma tracktype is de nieuwe achtbaan een rammelbak! Nog erger als Bandit en Weerwolf! De baan is niet uit te houden en na de rit heb je overal pijn want natuurlijk had de trein ook bog eens schouderbeugels... De nieuwe coaster is een ramp en elke Belg denkt hetzelfde! Diezelfde dag wordt de baan alweer grotendeels afgebroken en Schwarzkopf stopt ermee! De nieuwe fabrikant verbrandt daarbij ook alle originele blueprints van het oude bedrijf want als zij het niet kunnen mag niemand het ooit nog proberen! Daarmee is alles wat het originele Schwarzkopf bedrijf voorstelde verdwenen op enkel de overgebleven originele coasters na, maar die blijven natuurlijk ook niet voor altijd bestaan...

    Mijn nieuwe wens: Ik wil dat Cedar Fair volledig Cedar Point naar België verhuist!

  16. #16

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Je wens komt uit: op een dag lees je de krant en zie je een groot artikel waarin staat dat alle attracties van Cedar Point gedemonteerd zullen worden, waarna deze naar een terrein in België verplaatst zullen worden. Je springt een gat in de lucht. Maar enkele uren later rinkelt de telefoon. Het is je moeder, die vertelt dat ze een onteigeningsbrief in de bus gekregen heeft. Blijkbaar hebben de eigenaars van het toekomstige Cedar Point 2.0 jouw geboortedorp opgekocht en zal alles met de grond gelijk gemaakt worden op enkele straten na. Het huis waar je als kind gewoond hebt, de school waar je leerde lezen en schrijven, de speeltuin waar je speelde ... je zal van alles definitief afscheid moeten nemen. Maar daar kan je nog net mee leven omdat de dus Cedar Point in de plaats krijgt. Na vele jaren vertraging is het park eindelijk klaar. Helaas ligt het nu niet meer op een eiland, maar vlak naast die paar overblijvende straten die niet onteigend werden omdat de buren te lastig deden. En deze buren blijken vreselijk te zijn. Over alles doen ze moeilijk. De ene na de andere achtbaan wordt voor onbepaalde duur gesloten omdat hij te veel lawaai zou maken. Uiteindelijk loopt de situatie compleet uit de hand. Een groep woedende buren dringt 's nachts het park binnen om alles kort en klein te slaan. De Grote Brand Van Steel Vegeance zorgt voor een rookpluim die na zonsopgang kilometers ver te zien is. Achteraf is de schade aan het park zo groot dat de uitbater beslist om er definitief mee te stoppen. Attracties doorverkopen kan niet, want alles is kapot. Cedar Point wordt gesloopt en waar ooit jouw geboortedorp was, rest nu enkel een kale, troosteloze vlakte ...

    Ik wou dat ik de overtuigingskracht bezat om iedereen die niet in een attractie durft toch te kunnen ompraten.
    Once you sit back, you never go back.

  17. #17

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik wou dat ik de overtuigingskracht bezat om iedereen die niet in een attractie durft toch te kunnen ompraten.
    Op een hete zwoele zomernacht kan je niet slapen en zet je dan maar je favoriete attractiemuziek op, de soundtrack van It's a Small world. Uit luide borst meezingend merk je niet dat er een vier Aliens ondertussen hun ruimteschip in je stadstuintje neerzetten en op zoek gaan achter een frisse Belgisch kwaliteitspint. Ze horen je zingen en na een simultaan vertaling door hun geavanceerde gepimpte versie van een originele Nokia 3310 vermoeden dat jij dé wereldburger ben die hen kan helpen in hun zoektocht achter een Bockor.

    Ze kloppen aan en tot je eigen grote verbazing zien die Aliens er eigenlijk niet anders uit dan de vier leden van de voormalige Fun-brigade uit Lichtaart. Omdat het toch veel te warm is en de muziek van It's a small World' sowieso al snel frustraties opwekt omdat je niet in het bootje zit besluit je de 4 te helpen in hun zoektocht. Maar voor wat hoort wat laat je al snel blijken. De aliens moeten jou ook helpen om jouw grote droom te realiseren, namelijk de beste pretparkpsycholoog ooit worden. Gezien hun uiterlijk verwacht je eigenlijk niet direct problemen.

    Na de te hete en te korte nacht, want die aliens moesten zich nog installeren in je living, begin je aan hun lessen voor pretparkpsycholoog. Na een half uur uitleg is het tijd om de theorie in de praktijk te brengen. De ideale test is het overtuigen van de bezoekers van Mont Mosan. Want eens je mensen kan overtuigen om in Chinese banen met minimale veiligheidsprocedures te kruipen, je deze ook kan overtuigen om in Europese machines te kruipen. Zo gezegd, zo gedaan, je zet aan naar Hoei.

    Toegekomen in Hoei besef je dat je nog altijd geen Bockor hebt laten zien aan je gasten, laat staan proeven. Maar misschien is dit nog zo slecht niet. Je overtuigt de aliens om eerst mee te werken tot een vervolmaking van de lessenreeks, want een beloning na het werken smaakt des te beter. Dit lukt verbazingwekkend goed, zo goed dat je hoopvol een ticket koopt en het park binnen loopt. Je gasten mogen gratis binnen omdat ze die dag als best verklede gasten het park betreden, een regel die het park net vandaag heeft ingevoerd om de sfeer te verbeteren. Je eerste 'slachtoffer' is een opa van rond de 67 jaar, met witte kousen in sandalen en een petje van Flandria op zijn hoofd. De nauw aansluitende koersbroek doet je echter vermoeden dat de persoon in kwestie liever 300 meter meer naar het centrum van Hoei staat dan in het park, maar hij heeft zich van maand vergist en is dus uit pure miserie het park binnen gegaan in plaats van Alejandro Valverde aan te moedigen te sprinten naar zijn 6de overwinning. Het ideale slachtoffer dus om te overtuigen, zeker als je ziet dat zijn koeltas reclame bevat voor dat andere topkwaliteit bier, Roman Pils.

    Een Vlaming, volgens zijn frigotas afkomstig van de wereldstad Mater, staat al bevend te kijken naar hoe zijn kleinkinderen naar beneden schuiven op de glijbaan. Je stapt naar hem toe en overtuigt hem om naar boven te stappen en te glijden. Na veel vijven en zessen is de man eindelijk overtuigd, maar enkel als je 4 gasten meegaan op de attractie. Hij zet zich op de mat en begint te glijden. Ook de pseudo-leden van de BFB zetten zich op de mat, maar door hun aparte morfologie omdat ze buitenaards zijn, wegen ze veel te veel voor de glijbaan. De glijbaan stort in en de opa ligt tussen de planken. De verantwoordelijken van het park snellen te hulp en duiden jou aan om de andere gasten weg te houden van de plaats van het ongeval. Je bent immers in het bezit van de koeltas van de opa en dit geeft de verantwoordelijken een vals gevoel dat je een grote portie verantwoordelijkheid hebt. Je probeert om de andere gasten te overtuigen om verder in de attracties te gaan, maar dit werkt voor geen meter. Zonder de BFB, die ergens onder de planken liggen ben je echter die rare pipo met zijn niet zo modieuze koeltas.

    Al snel dringt het tot je door dat je de aliens moet redden en snel weggaan uit Hoei, dit was een fout samenloop van omstandigheden. Je plukt de vier uit de EHBO-tent en snelt naar Bobbejaanland, maar dat kan alleen maar positief zijn, niet? Daar toegekomen ga je op goed geluk af op de eerste twijfelende bezoeker, een jongen van 12 jaar die vol ontzag staat te kijken naar Dreamcatcher. En ja hoor, het lukt om hem op de baan te krijgen, zonder extra voorwaarden en of ongelukken. Misschien heeft de lessenreeks dan toch succes? Bij uitstappen laat de jongen echter de inhoud van zijn maag zien en beschuldigd jou van teveel stress-opbouw voor deze baan. De andere bezoekers in de buurt horen deze beschuldigingen en zijn helemaal niet onder de indruk van je koeltas, integendeel. Ze mijden je dan ook als de pest.

    Je besluit dat het brengen van de 4 naar Bobbejaanland geen goed idee was en zet koers naar Walibi. Toegekomen in Walibi besluit je om te beginnen aan Pulsar, een baan die er indrukwekkender uitziet dan ze eigenlijk is. Maar als je daar aankomt staat er al een lid van de security op jou te wachten. Ze hebben weet van de gebeurtenissen in zowel Mont Monsan als Bobbejaanlanden verzoeken jou om het park te verlaten. Je bent overtuigd dat je met je nieuwe overtuigingstechnieken de security kan overhalen om je toch in het park te laten, maar zelfs je officieel diploma van de ETU (Extra Terrestial University) kan de security niet overhalen. Omwille van je doortastend optreden besluit Walibi om je abonnement in te houden én heel dit verhaal te communiceren naar alle Europese pretparken, zodoende dat ze je de toegang kunnen weigeren voor de komende 5 jaar.

    Je hele leven lijkt verwoest, want 5 jaar geen pretparken kunnen bezoeken lijkt een eeuwigheid. Radeloos sta je op de parking naast de Dijle en kijk je naar de 4 aliens. Zij zijn de oorzaak van alles, met hun zoektocht naar Bockor. Je besluit om toch maar je belofte te houden en rijdt naar een café waar ze Bockor schenken. Vol verwondering kijkt de cafébazin op als je achter 5 Bockor's vraagt. Na 3 minuten wachten nippen de aliens aan hun glas, waarna ze allen rechtveren om zo snel mogelijk naar het toilet te gaan. Als de bliksem vluchtten ze na hun toiletbezoek naar je tuin om snel terug op te stijgen naar een andere wereld. Daar zit je nu, alleen en verlaten met 5 pinten Bockor voor je neus, in een café en met een 5 jaar durend Europees attractiepark-verbod. En dat allemaal omdat je vrolijk 'It's a Small world' aan het zingen was...


    Ik wens dat de overheid echt werk maakt van mobiliteit en investeert in kilometerslange achtbanen om steden met elkaar te verbinden.

    ps: ik heb niets tegen Bockor Pils

  18. #18

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik wens dat de overheid echt werk maakt van mobiliteit en investeert in kilometerslange achtbanen om steden met elkaar te verbinden.

    Uw wens wordt werkelijkheid, Ben Weyts is de problemen bij ons OV meer dan beu en besluit dat het gewoon best is om opnieuw vanaf 0 te beginnen. Weg De Lijn, weg NMBS. Naast stiptheid is er nog een andere zaak die Weyts wil aanpakken, de aantrekkelijkheid van het OV moet drastisch naar omhoog. Het moet een plezier zijn om het OV te gebruiken zodat niemand nog met frustraties zit.

    Wat beter dan een achtbaan om de steden met elkaar te verbinden?! Iedereen vind een achtbaan toch wel wijs. Zogezegd zo gedaan en zoals de overheid werkt wordt er een openbare aanbesteding uitgeschreven. De firma die de opdracht krijgt is... Pinfari... in combinatie met Kumbak. Pinfari probeert voor deze opdracht nieuwe inversies uit die nog nooit getest zijn en daardoor erg pijnlijk zijn. Kumbak levert de treinen. Een tekening is hierbij niet nodig, je wou dat je iets anders had gewenst.




    Ik wens dat we onze straten vervangen door lazy rivers.

  19. #19

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik wens dat we onze straten vervangen door lazy rivers.
    Al onze straten worden vervangen lazy rivers, de autosnelwegen worden zelfs vervangen door rapids. Overal waar je maar wil kan je met je bootje aanmeren. Wel dienen alle wegen voor minimum een jaar afgesloten te worden om alle werkzaamheden te kunnen voltooien. Dit leidt tot verschrikkelijke toestanden over het hele land zodra de plannen bekend gemaakt werden. Iedereen wil nog snel een heuse voorraad voedsel inslaan voordat de werken in hun straat beginnen. want als alle straten opengebroken zijn en niet betreedbaar, waar moeten we dan naartoe om ons voedsel te halen?
    Dit leidt dan natuurlijk tot hongersnood in het gehele land, want de werkzaamheden besloegen in totaal vier jaar door vele fouten in het bouwproces. Als het heuse veroerssysteem dan eindelijk wordt geopend, leeft nog maar 1 procent van de Belgische bevolking. En als dat nog niet genoeg is, gebeurd na nog geen dag al een dodelijk ongeval op één van de rapids, waardoor het hele vervoerssyteem wordt afgesloten en ons hele landje uitsterft doordat niemand nog ergens naartoe kan.

    Mijn excuses als dit misschien een beetje te luguber overkomt, want dit is helemaal niet de bedoeling.



    Ik wens de toewijzing te krijgen om een heus nieuw project te leiden en ontwerpen dat het grootste pretpark ter wereld wordt.

  20. #20

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    @Michielsken en Nielsje: ik ben terug van een week vakantie in het buitenland en zie dat er tijdens mijn afwezigheid prachtige verhalen geschreven zijn! Mijn complimenten aan Michielsen om zo'n lange tekst helemaal uit te typen, en dat van Nielsje vond ik helemaal niet te luguber maar juist goed voor dit topic

    De wens van Nielsje komt uit: je krijgt een stuk grond toegewezen om naar eigen inzicht het grootse pretpark ter wereld te bouwen. Het terrein dat men ter beschikking stelt, is in oppervlakte dan ook gigantisch. Het eerste wat je doet, is aan je geldschieters vragen om een parktreintje en een monorail te financieren. Hiervoor krijg je meteen toestemming en beide worden zonder problemen of vertraging gebouwd. Maar wanneer je aan de rest van het park wil beginnen, gaat het grondig mis. Vanuit de overheid komt de eis om 90 procent van je park als groene zone in te richten, wat in de praktijk betekent dat er niets gebouwd mag worden. Je realiseert je dat je pretpark zal bestaan uit grote stukken onbenut terrein met hier en daar enkele attracties, die echter allemaal heel ver van elkaar zullen liggen. Toch wil je de moed niet meteen opgeven. Je besluit om voor een combinatie safaripark/pretpark te gaan. Helaas: de overheid wil dat die groene zones ongerept blijven, wat betekent dat ze afgesloten moeten zijn en er geen wandelpaden of wegen doorheen mogen lopen. Bovendien krijg je geen vergunning om als dierentuin exotische dieren te houden. Je bezoekers krijgen dus niets te zien, behalve enkele inlandse konijnen en reeën die onmiddellijk het bos inschieten zodra ze het treintje of de monorail horen naderen. Ten einde raad besluit je om op de schaarse locaties waar dit mag enkele absolute topcoasters neer te zetten. Maar wat is dat nu? De bouw van het trein- en monorailnetwerk kostte zoveel geld dat er bijna geen budget overblijft en je geldschieters blijken types te zijn die absoluut niet van wilde attracties houden. Zelfs een rapid river of boomstambaan bestempelen ze als "te gevaarlijk en niet leuk voor jonge kinderen". Achtbanen en vrijevaltorens zijn uiteraard helemaal taboe. Hoe erg je ook je best doet om uit te leggen dat fabrikanten hun attracties heel veilig maken, het helpt allemaal geen zier. Je eindigt dus met een quasi leeg park waar je bezoekers in de praktijk bijna nooit dieren zien, en waar buiten een paar draaimolens, één piepkleine kiddiecoaster, een simpele bootrondvaart en een schietkraam niets te beleven valt. Uiteraard keldert het bezoekersaantal al snel en sluit je het seizoen af met zware verliezen. Je doet nog een allerlaatste poging om de zaak te redden met een reuzenrad of klassieke darkride, maar het eerste beschouwen de geldschieters als te hoog en dus te eng, en het tweede blijkt veel te duur te zijn voor het weinig geld dat nog over is. Je had een pretpark dat in oppervlakte veruit het grootste ter wereld was, maar het sluit nu definitief zijn deuren ...

    Ik wens dat er nabij Lichtaart een scheur in het ruimte-tijd-continuüm ontstaat, waardoor het gebied binnen de parkgrenzen van Bobbejaanland terugkeert naar de jaren negentig van de twintigste eeuw.
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •