X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 94
  1. #1

    [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Het Engelse pretpark Blackpool Pleasure Beach investeert 19 miljoen euro in een nieuwe achtbaan voor seizoen 2018! De achtbaan krijgt de naam 'Icon' en wordt geleverd door fabrikant Mack Rides. Het gaat om een lanceerachtbaan met twee lanceringen die maar liefst vijf andere attracties zal kruisen.

    De Europese pretparken zijn in de ban van lanceerachtbanen. Ook Blackpool Pleasure Beach heeft ervoor gekozen om als nieuwe achtbaan te gaan voor een lanceerachtbaan. Blackpool gaat voor haar nieuwigheid in zee met het Duitse Mack Rides, een keuze die recentelijk door steeds meer parken gemaakt werd. Mack Rides levert een volledig custom made layout met twee lanceringen.

    Volgens het park wordt dit UK's eerste lanceerachtbaan met meer dan één lancering. Wat de baan verder karakteriseert, is het feit dat deze 15 interacties zal tellen met niet minder dan vijf andere attracties (Big One, Steeplechase, Big Dipper, Pleasure Beach Express en Grand Prix) en twee tunnels, wat volgens het park een wereldrecord is. Het park heeft dan ook vijf jaar gewerkt aan de ontwikkeling van dit concept, wat erop neerkomt dat er al ongeveer 45000 werkuren werden genoteerd.

    De statistieken van de achtbaan zijn de volgende: 1140m tracklengte, 27m hoog met drops van 25m, maximale snelheid van 80 km/uur, 2 LSM lanceringen, 2 inversies, 4,3 G-kracht, een ritduur van ongeveer 2,5 minuten, 3 treinen met per trein 16 passagiers.De achtbaan zou klaar moeten zijn voor opening tegen de lente van seizoen 2018.











    En nog een video:



    ► Meer info in ons artikel: http://www.pretparken.be/NL/article/...launch-coaster

    Tekst: © Pretparken.be
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Het is extreem stil omtrent deze baan vind ik. Van de baan in Alton Towers staat al serieus wat recht, maar hier is nog maar bar weinig gebeurd lijkt me. Je ziet nergens foto's verschijnen, waarschijnlijk omdat er niets te zien is? Ik vraag me serieus af als deze baan wel in 2018 opent. Voordeel is wel uiteraard dat ze niet gethemed moet worden, maar toch.

  3. #3

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Het is extreem stil omtrent deze baan vind ik. Van de baan in Alton Towers staat al serieus wat recht, maar hier is nog maar bar weinig gebeurd lijkt me. Je ziet nergens foto's verschijnen, waarschijnlijk omdat er niets te zien is? Ik vraag me serieus af als deze baan wel in 2018 opent. Voordeel is wel uiteraard dat ze niet gethemed moet worden, maar toch.
    Alles is klaar om vertikaal te gaan. Enkel kan dit niet zolang het park open is. Icon kruist zoveel andere banen, dat ze veel achtbanen zouden moeten sluiten. Helix is men ook pas beginnen plaatsen in december. In juni was die dan ook open... Tijd genoeg nog voor een achtbaan zonder thema.

  4. #4

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Het is extreem stil omtrent deze baan vind ik. Van de baan in Alton Towers staat al serieus wat recht, maar hier is nog maar bar weinig gebeurd lijkt me. Je ziet nergens foto's verschijnen, waarschijnlijk omdat er niets te zien is? Ik vraag me serieus af als deze baan wel in 2018 opent. Voordeel is wel uiteraard dat ze niet gethemed moet worden, maar toch.
    De voetstukken waar de supports op moeten komen zijn al een tijde geleden gegoten.
    Alles ligt dus klaar om de baan te bouwen.

    (zie de zwarte cilinders in de video)
    https://youtu.be/JPQDc1M5M4o?t=8m17s
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  5. #5

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Hopelijk geraakt alles inderdaad tijdig klaar. Volgend jaar ben ik zeker van plan om nog eens naar Engeland te gaan, voor de nieuwe van Alton Towers en Icon. Voorlopig zijn mijn verwachtingen alvast veel hoger voor deze baan dan voor SW8, zeker sinds ik Helix deed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Volgens het park wordt dit UK's eerste lanceerachtbaan met meer dan één lancering.
    Hebben ze die niet al dan, met hun Revolution?

  6. #6
    borisvdd
    Guest

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Hopelijk geraakt alles inderdaad tijdig klaar. Volgend jaar ben ik zeker van plan om nog eens naar Engeland te gaan, voor de nieuwe van Alton Towers en Icon. Voorlopig zijn mijn verwachtingen alvast veel hoger voor deze baan dan voor SW8, zeker sinds ik Helix deed.


    Hebben ze die niet al dan, met hun Revolution?
    Dat dacht ik ook... zelfs een achterwaartse lancering.

  7. #7

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Vandaag plaatste Blackpool Pleasure Beach volgende foto op Facebook...



    Het station is dus in opbouw! Het zal nu wel steeds sneller gaan, vermoed ik.
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  8. #8

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Het station lijkt me een behoorlijk stukje groter dan ik had verwacht. Ook de bouwplaats ziet er zo best immens uit, terwijl Blackpool niet meteen het grootste park met de meeste ongebruikte plek is.

  9. #9

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Hoe groot het station is vind ik eigenlijk heel moeilijk te zien op zo'n panoramafoto. Maar om een coaster van dat kaliber te plaatsen heb je wel een vrij groot station nodig.
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  10. #10

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkfan_2 Bekijk Berichten
    Hoe groot het station is vind ik eigenlijk heel moeilijk te zien op zo'n panoramafoto. Maar om een coaster van dat kaliber te plaatsen heb je wel een vrij groot station nodig.
    Formaat van de coaster of het kaliber er van zegt niets over hoe groot het station moet worden. Qua lengte moet er een trein in passen en qua breedte moet er genoeg ruimte zijn om in en uit te stappen.

    Ga je het station langer maken, ben je ruimte weg aan het gooien, tenzij je het zo lang maakt dat er een uitstapstation of remise in past.

    Ga je het station breder maken heb je meer ruimte om mensen in de rijen in te delen, of kun je er extra stukken wachtrij in kwijt. Maar dat kan ook buiten het station.

    Eigenlijk zijn alle andere dingen weg gegooide ruimte. Je ziet het goed bij Baron waar geen ruimte is gemaakt voor uitstapstation. Het enig nut van het langere station is een trein die er stil staat en een onnodig lange uitstaproute voor passagiers. Aan de andere kant is het gebruikt voor een stukje darkride voor de lift, maar in dit geval had de sync die B&M voor de lift doet niet heel veel korter geweest.

  11. #11

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Formaat van de coaster of het kaliber er van zegt niets over hoe groot het station moet worden. Qua lengte moet er een trein in passen en qua breedte moet er genoeg ruimte zijn om in en uit te stappen.
    Ik doelde dan ook vooral op het kaliber van dit type coaster, excuses voor de onduidelijkheid. Voor de rest, akkoord!
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  12. #12

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Ik zou een stuk van de wachtrij wegwerken in het station. Het Britse weer is net iets natter dan dat van België.

    Maar vergis ik me als ik zeg dat het station ‘te stevig’ word gebouwd. Als ik het goed zie kan er met gemak nog een verdiep op geplaatst worden.

  13. #13

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik zou een stuk van de wachtrij wegwerken in het station. Het Britse weer is net iets natter dan dat van België.

    Maar vergis ik me als ik zeg dat het station ‘te stevig’ word gebouwd. Als ik het goed zie kan er met gemak nog een verdiep op geplaatst worden.
    Als ik kijk naar de machines die er in staan lijken met 2 verdiepingen inderdaad prima mogelijk. En BPB moet toch wel compact bouwen, dus het is wal handig als ze het idd zo gebruiken.

  14. #14

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Dit postte het park gisteren op Facebook!



    Vandaag kunnen we dus nog meer verwachten.

  15. #15

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    En hier zijn de nieuwe foto's:













    Nog meer foto's op de FB-pagina van het park.

  16. #16

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    En de eerste delen van de track zijn aangekomen in Blackpool!



    Nu begint het voor mij pas echt interessant te worden.

  17. #17

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    BPB biedt VIP-kaarten aan voor een ritje Icon, als ideaal kerstgeschenk.
    Bij terms & cond. staat "Spring 2018" vermeld als openingsdatum, met de gebruikelijke mededeling later meer details bekend te maken.
    https://bookings.blackpoolpleasurebe.../boarding-card

    Door dit aan te bieden - aan niet geringe prijs, overigens - durf ik te veronderstellen dat ze ginds nog mooi op schema zijn.

  18. #18

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    En men is van start gegaan met de eigenlijke bouw:



    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  19. #19

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Ik had nooit geloofd dat ik zoiets zou zeggen, maar ik vind de kleurcombinatie grijs-zwart voor deze coaster zeer geslaagd. Het vloekt niet met de nabijgelegen buren. Ik zou het zelfs bijna sexy durven noemen.

    Echt fijn dat het park niet blijft teren op oude coastersuccessen, maar ook eindelijk een eigentijdse topper-to-be toevoegd.

  20. #20

    Re: [Blackpool Pleasure beach] 2018 - Icon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik had nooit geloofd dat ik zoiets zou zeggen, maar ik vind de kleurcombinatie grijs-zwart voor deze coaster zeer geslaagd. Het vloekt niet met de nabijgelegen buren. Ik zou het zelfs bijna sexy durven noemen.

    Echt fijn dat het park niet blijft teren op oude coastersuccessen, maar ook eindelijk een eigentijdse topper-to-be toevoegd.
    Het mag gezegd worden, die kleurencombi is zéker sexy ...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •