Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Jammer, want het was een uniek baantje met een mooie geschiedenis. Ik vond de rit niet half zo geschift als altijd beweerd word en een tikkeltje te pijnlijk, maar ik was er graag nog eens ingeweest om toch het idee te kunnen krijgen wat iedereen in de coaster zag.

Hopelijk springt het park wel niet op deze manier om met de andere klassiekers, want als pakweg de Grand National hetzelfde moest meemaken zou ik toch wel heel erg teleurgesteld zijn.
Grand National is gelukkig wél een national landmark. Dus die zullen ze niet zo makkelijk kunnen verwijderen .

Hoe was dat idee van jou ook alweer om bepaalde achtbaan op een soort werelderfgoedlijst te krijgen? Als je handtekeningen nodig hebt is dit in elk geval het moment. De hele fan-community-wereld lijkt in vuur en vlam te staan hier over (en vooral omdat het zonder enige vorm van communicatie gebeurd is), dus denk dat er wel aardig wat mensen zouden tekenen voor zoiets.

Een baan die trouwens nog geen landmark is, maar nog vele malen unieker is dan Grand National is Steeplechase. Ik hoop dat ze daar van af blijven, want wooden coasters zoals Grand National, Blue Streak en Big Dipper mogen dan wel oud zijn, je komt dit soort banen nog best veel tegen op de wereld. Maar juist die wilde muis en steeplechase waren heel erg uniek. (volgens mij is er nog maar één andere wooden wild mouse en geen enkele andere steeplechase meer - al heeft S&S wel een nieuwe variant ontwikkeld).

De reden dat ze de plek nodig hebben voor een nieuwigheid lijkt me in elk geval bogus. BPPB is helaas niet een park dat kan strooien met geld, dus het zou me verbazen als ze dit jaar nog beginnen met de werkzaamheden voor een nieuwe attractie terwijl Icon nog niet eens af is. Het verwijderen van de muis gaan ze ook nooit kunnen goed maken met een baan als Icon. Ik denk dat een originele Virginia Reel of een grotere Wooden Wild Mouse zo ongeveer de enige alternatieven zijn die een waardig vervang zouden kunnen bieden

Anyways: Er is een twitterpost opgedoken die wellicht hoop biedt:
https://twitter.com/bplsouthpier

If you've ever tried to get rid of mice, you'll find it's incredibly hard. Those wild things just keep coming back.
De kans bestaat natuurlijk nog dat het een wansmakelijke grap is, maar laten we hopen dat de muis verplaatst wordt en dat dit de reden is voor het akelig stil blijven van Blackpool Pleasure Beach.