X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1

    [TR] Twee halfjes in Six Flags New England - 8 & 9 juni 2018

    1. 8 & 9 juni 2018: Six Flags New England
    2. 9 juni 2018: Lake Compounce
    3. 10 juni 2018: Six Flags Great Adventure
    4. 11 juni 2018: Hershey Park
    5. 12 juni 2018: Kings Dominion
    6. 13 juni 2018: Busch Gardens Williamsburg
    7. 14 juni 2018: Carowinds
    8. 15 juni 2018: Six Flags over Georgia
    9. 16 juni 2018: Dollywood
    10. 17 juni 2018: Kentucky Kingdom & Six Flags St Louis
    11. 18 juni 2018: Silver Dollar City
    12. 19 juni 2018: The Blue Flash
    13. 19 juni 2018: Holiday World
    14. 20 juni 2018: Kings Island
    15. 21 & 22 juni 2018: Cedar Point
    16. 23 juni 2018: Coney Island New York





    Acht juni was D-day voor mij en mijn vrienden, onze “East Coaster Tour” ging van start! Een heuse roadtrip die ons langs 16 pretparken zal brengen en waar we maar liefst ongeveer 160 achtbanen in petto heeft. Het was al jaren op voorhand gepland, een hele roadtrip plannen is niet iets wat je op 1-2-3 doet en je moet tevens eventuele wijzigingen kunnen voorzien. Ook wij moesten wijzigingen aanbrengen nadat bleek dat we niet meer op Philadelphia konden vliegen… Afwijzen naar JFK Airport in New York dan maar, en die wijziging bracht een nieuw park op onze trip dat in de eerste plannen niet opgenomen stond: Six Flags New England!





    We zouden rond de middag lokale tijd aankomen die vrijdag in JFK, ons plan was die namiddag en de voormiddag/middag van zaterdag door te brengen in het Six Flags park gelegen in de State Bay, Massachusetts. Tergend trage en wederkerende files maakten onze toch van JFK naar het park een ware Echternach processie. We kwamen dus een pak later aan dan verwacht en moesten onze Six Flags abonnementen nog ophalen ook. Gelukkig hadden we op voorhand al een duidelijk aanvalsplan uitgedokterd. Aan de ingang kwamen we Maksym tegen, een Amerikaanse vriend. Six Flags New England is niet zijn thuispark maar kon ons even later wel inzicht geven in de kleine cultuurshock die we niet veel later gingen meemaken.

    Ik ging namelijk mijn 500ste coaster credit scoren in Six Flags New England. Het park heeft wel wat leuke banen die daarvoor een geschikte keuze zouden zijn maar ik besloot dat Superman mijn #500 zou moeten gaan worden. Een idee dat eigenlijk perfect paste, zo konden we eenmaal binnen links beginnen waar er eigenlijk exact vier achtbanen gedaan kunnen worden, afgezien van de kleine kiddie coaster, vooraleer we door kunnen lopen naar Superman die ongeveer centraal gelegen is. Six Flags New England is op zich niet zo’n groot park en sterkt zich voornamelijk in de lengte uit.





    Onze eerste coaster ging dus eentje worden aan de linkerkant van het park, en laat daar nu net een heuse RMC baan staan! Wicked Cyclone is de RMC conversie van Cyclone, een oude houten achtbaan die daar vroeger zijn rondjes reed. Voor mij was het mijn tweede reis naar Amerika maar voor sommigen onder ons was dit hun eerste achtbaan op Amerikaanse grond. En voor nog een paar was het zelfs hun RMC ontmaagding! Niet dat ik zelf de RMC kenner beweer te zijn, ik had er ook nog maar twee gedaan tot dan maar alle twee maakten ze wel diep indruk op mij. Wicked Cyclone zou dus een mooie start van onze trip zijn.

    Maar eerst was een kleine cultuurshock ons deel. Er was nog maar één treintje te wachten vooraleer het onze beurt zou zijn… maar dan bleek niemand meer te mogen instappen?! Blijkbaar had er iemand moeten overgeven en moest dat treintje gekuist worden. Iets wat iedereen wel snapt. Ze stuurden de trein leeg door, het tweede treintje kwam binnen. Maar ook hier mochten we niet instappen… de operators deden de beugels na een tijdje dicht en stuurden ook die tweede trein leeg door. Het ‘vuile’ treintje kwam weer het station binnen en dan zou je verwachten dat alles snel gekuist wordt om weer volk te laten instappen. Zeker aangezien er 4 à 5 personeelsleden in het station aanwezig zijn zal dit niet zo lang duren toch? Fout! Het treintje werd weliswaar gekuist, maar dat gedeelte was maar een fractie van het kwartier dat we daar staan wachten hebben. De staf stond meer te spelen dan te kuisen… waardoor wij niet meer wisten of we moesten lachen of huilen. Bon, dat voorval ten spijt gingen we uiteindelijk Wicked Cyclone berijden.

    De reacties van de RMC (ont)maagden sprak boekdelen. Open mond. Wat hebben ze juist meegemaakt… Wicked Cyclone heeft die typische RMC wildheid en forse airtime. De andere twee RMC’s die ik eerder deed vind ik wel beter maar Wicked Cyclone is ook heel erg goed. Het beste stuk van de baan is een heuveltje waar je naar rechts lijkt te gaan maar alsnog sleurt de baan je opeens naar links, dit leverde echt een gruwelijk goed airtime momentje op. Het hele kotsgedoe was hierdoor snel vergeten en de verwachtingen over de komende RMC’s op onze trip schoten de hoogte in.





    Nog drie achtbanen te gaan vooraleer we naar Superman konden. Vlakbij Wicked Cyclone staat Pandemonium, een spinning coaster van Gerstlauer met een vrij standaard lay-out. Best leuke baan als opvullertje, het spinnen was maar zozo helaas. De grote ‘giant inverted boomerang’, zoals we kennen vanuit Madrid, Goliath was helaas niet open dus gingen we direct door naar de kleinere boomerang die er vlak naast staat… Wat was Six Flags New England aan het denken toen ze besloten een giant inverted boomerang vlak naast hun boomerang te plaatsen?! Het levert een raar zicht op, helaas was de rit op Flashback niet veel beter. Eén van de onaangenamere boomerangs die ik gedaan heb.

    De kleine kiddie coaster lieten we links liggen, op weg naar Superman stond namelijk Thunderbolt, openingsjaar 1941! Iedereen die me een beetje kent weet dat ik van houten achtbanen houdt, en de oude Amerikaanse woodies die ik ervoor gedaan had waren allemaal best leuk. Helaas beland Thunderbolt niet in dat lijstje van ‘leuke oude houten’, daarvoor was hij net iets te onaangenaam. Versta me niet verkeerd, een marteltuig is het ook zeker niet. Na ons ritje op Thunderbolt bleek dat als we snel waren, we nog tijd hadden om Superman te doen, die lag gelukkig vlakbij.





    Zo gezegd, zo gedaan en ik blij dat ik mijn #500 nog op de eerste dag kon scoren. De wachtrij was lang maar compleet leeg dus verkoos ik voor dit speciaal ritje de backseat. Superman kan opgedeeld worden in 2 stukken. Het eerste stuk, als je van de first drop komt, is een out-and-back gedeelte bestaande uit enkele goede airtime heuvels en een turn-around. Het ander gedeelte is een heel twisty gedeelte vol met afwisselende bochten. De baan eindigt met twee airtime heuveltjes en een stevige bocht. Superman stelde niet teleur, het combineert de beste stukken van Goliath (Walibi Holland) en Expedition G Force (Holiday Park). Sorry jongens, maar in mijn ogen verslaat Superman jullie! Superman is dus een heel knappe #500, al zou ik het wel niet de beste baan in dit park noemen. Die eer gaat naar Wicked Cyclone.

    Toen we uitstapten ging het park bijna sluiten, als we snel waren konden we misschien nog iets doen. Maar we waren allemaal erg moe en hadden hier de volgende dag nog een paar uur de kans dit park te verkennen. Even tot ziens zeggen tegen Maksym, hem zien we nog in een ander park op een andere dag terug. De volgende morgen stonden we netjes bij parkopening aan het park. Het was een weekenddag nu, dus het beloofde en leek zeker drukker te worden. We besloten te beginnen met wat we gisteren hadden overgeslaan.

    Great Chase is de kiddie coaster van het park. Het was nog even wachten tot de baan opende want in Six Flags New England gaat niet alles open bij parkopening blijkbaar. Minpuntje is dat een openingstijd ook niet aangeduid stond… er was wel een operator aanwezig dus we besloten te wachten en na een tiental minuutjes konden we er nog eentje bijschrijven op onze coastercounter. Links in het park hadden we alle achtbanen gedaan, dus gingen we nu onze focus op de rechterkant leggen. Daar stond een baan waar ik niet echt naar uitkeek, want Amerika of niet… ook hier ontsnap je niet aan de Vekoma SLC’s. Riddlers Revenge heeft het moderne beugelsysteem en dat bejubel ik langs de ene kant want het heeft ons een potje headbashing bespaard. Langs de andere kant was het gewoon een klassieke rammelbak zoals zoveel SLC’s… Zeker geen baan om een reride op te gaan maken.





    Daar recht tegenover stond Joker te pronken, een 4D coaster van S&S dat Six Flags heeft volgespamd in hun parken. Ook Six Flags New England ontsnapte er niet aan. Zelf mijn eerste ervaring met een versie van S&S al is het heel goed vergelijkbaar met een ball coaster van Intamin. Persoonlijk heb ik die dingen niet graag, het onvoorspelbare en het volle gewicht dat op je harnas moet vertrouwen maken dat dit type coaster me enorm veel zenuwen bezorgt nog voor ik het gedaan heb. Nu viel Joker achteraf nog mee, er was slechts één volledige rol. De rest van het gezelschap vond het enorm leuk maar ik was blij als ik kon uitstappen.

    Nu kon iemand anders van onze groep bijna zijn #200 scoren, en hij wou dat dat de floorless B&M ging zijn. Dus moesten we eerst nog een opvullertje gaan doen. Catwoman’s Whip kreeg die eer te beurt, een Zierer Tivoli large zoals er zoveel te vinden zijn. Dan weer terug naar de rechterhoek van het park waar Batman – The Dark Knight staat. Leuk we geen klassieke B&M inverted als Batman achtbaan zien en een floorless is best leuk. De wachtrij leek best mee te vallen in lengte maar al snel bleek dat een optische illusie. De snelheid waarmee deze rij schoof was absoluut veel trager dan je zou vermoeden. Quasi elke keer zagen we het tweede treintje in de remmen voor het station enkele minuten stilstaan vooraleer het ander treintje gedispatched werd. Dus bleven we een pak langer dan gedacht in volle zon wachten.





    Misschien heeft dat lange wachten in de zon mijn mening wel beïnvloed over de baan, maar deze baan stond me nu niet als gedenkwaardig bij. Best leuk, maar niet speciaal. Iets wat heel raar klinkt om te zeggen over een B&M, zet deze baan in een Belgisch park en we vinden het waarschijnlijk één van de beste banen van ons land. De aanwezigheid van Wicked Cyclone en Superman degraderen Batman echter naar een opvuller. We hadden nog één coaster te scoren voor onze parkbingo en dus gingen we richting Gotham City Gauntlet Escape from Arkham Asylum. Ja, dat is de volledige naam van de achtbaan… een wilde muis achtbaan. Hij bleek net in storing te liggen toen we er aankwamen maar vijf minuten later had de technische dienst het alweer opgelost.


    Vlug even een milkshake pakken om onze bingo te vieren. Op dat moment kon ik het onmogelijk weten, maar dat bleek de beste milkshake van op de hele trip te zijn. Simpelweg omdat dit een echte milkshake was en geen beker softijs. We hadden nog tijd voor enkele rerides, de logische keuzes Wicked Cyclone en Superman werden nog eens aangedaan. Ook heeft iemand van onze groep de Larsson Looper uitgetest, iets waar ik vriendelijk voor bedankte. Uiteindelijk vertrokken we rond 14u uit het park want we hadden namelijk nog een pretparkje op de planning staan vandaag.





    Six Flags New England is één van de mooiste Six Flags parken die ik bezocht heb. Vooral aan de linkerkant stonden er wel mooie gebouwen en was het gezellig. Het hele hoekje met de DC superhelden stak daar wel wat vanaf, dit stuk was niet zo mooi en gezellig. Eerder een betonvlakte met de typische superhelden ‘thematisatie’ wat me persoonlijk niet aanspreekt. Qua aanbod heeft dit park wel wat te bieden, Wicked Cyclone en Superman zijn alle twee wereldbanen die je toch wel eens gedaan wilt hebben als coasterfan. Het grootste minpunt van het park is echter hun operations, het verhaal over het kotstreintje is daarvan wel het toppunt maar in het algemeen gaat het maar heel traag vooruit in dit park. Gelukkig was het vrijdagavond vrij kalm en waren we zaterdag vroeg genoeg binnen want tegen de middag begon het erg druk te worden. Ik kan me best voorstellen dat als het goed druk is je hier een helse dag kunt beleven. En dat is jammer want het park is op alle andere facetten vrij goed. Dus ga zeker naar Six Flags New England, maar verkies een dag waarvan je weet dat het kalm gaat zijn.



    • Origineel artikel vanop Theme Park World kan je hier nalezen
    • Foto gallerij met alle foto's vanuit Six Flags New England kan je hier terugvinden
    Laatst gewijzigd door Phadd-F; 10-05-20 om 20:06.

  2. #2

    Re: [TR] Twee halfjes in Six Flags New England - 8 & 9 juni 2018

    Mooi TR! Krijgen we er nog meer van deze reis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F
    het volle gewicht dat op je harnas moet vertrouwen maken dat dit type coaster me enorm veel zenuwen bezorgt nog voor ik het gedaan heb
    Attracties waarbij je echt met je lichaam in het harnas gaat hangen, maken mij ook nog altijd zenuwachtig. Maar blijkbaar ben ik dus niet de enige. Om die reden zijn Boomerang en Cobra eigenlijk de enige twee achtbanen waarbij ik nog oprechte zenuwen voel tijdens het aanschuiven. Onder andere daarom blijft dit soort achtbaan heel hoog in mijn favorietenlijst staan, al vinden veel anderen dat het maar een standaard fabrieksmodelletje is.

    RMC-ontmaagding ... die term ga ik onthouden. Zelf ben ik ook nog maagd. Hoogstwaarschijnlijk wordt Walibi Holland mijn eerste, in 2019 of 2020. Ik verwacht geen tweede Wildfire, maar ik hoop wel dat ze geen mini-RMC gaan zetten! Ik hoop op iets dat door RMC-kenners omschreven wordt als "Niet de grootste of snelste, maar wel een degelijk exemplaar van deze fabrikant".

    Een Larsson Looper, dat ken ik niet. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
    Once you sit back, you never go back.

  3. #3

    Re: [TR] Twee halfjes in Six Flags New England - 8 & 9 juni 2018

    Bedankt voor dit mooie TR uit Amerika! Het komt herkenbaar over: veel achtbanen, B&M's die als opvullers aanvoelen, in de hitte staan wachten omdat de operations op geen fluit trekken... Klinkt als vakantie !

    Het park spreekt me wel aan met hun twee toppers, maar dat ze zowel een boomerang als een SLC vinden vind ik ergens ook degraderend. Benieuwd naar de rest van de reports!

  4. #4

    Re: [TR] Twee halfjes in Six Flags New England - 8 & 9 juni 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het park spreekt me wel aan met hun twee toppers, maar dat ze zowel een boomerang als een SLC vinden vind ik ergens ook degraderend. Benieuwd naar de rest van de reports!


    Het is een raar zicht, die 2 soorten boomerangs naast elkaar, en dan nog inderdaad die SLC. Toch behoort het voor mij bij de betere SF parken die ik gedaan heb. Omdat het vrij gezellig was (zeker voor SF normen) en Superman & Wicked Cyclone zo goed zijn! Zeker een park dat je niet mag overslaan als je daar in de buurt bent


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Mooi TR! Krijgen we er nog meer van deze reis?

    Een Larsson Looper, dat ken ik niet. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

    Ja van elk park op onze trip zal ik een verslag schrijven, wees gerust Een Larrson Looper is best te vergelijken met een schommelschip dat overkop gaat, zoals Walibi Belgium er ooit één gehad heeft. Alleen staat hier het treintje op een rail, qua gevoel moet het vrij vergelijkbaar zijn denk ik. Want zulke attracties laat ik graag aan mij voorbijgaan...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •