X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    [TR] Lagunasia 06/06/2018

    31/05/2018: Tokyo Dome City
    01/06/2018: Sea Paradise
    01/06/2018: Yokohama Cosmoworld
    01/06/2018: Tokyo Joypolis
    02/06/2018: Tobu Zoo Park
    02/06/2018: Hanayashiki
    03/06/2018: Yomiuriland
    04/06/2018: Nagashima Spa Land
    05/06/2018: Parque Espana
    05/06/2018: Sea Train Land
    06/06/2018: Lagunasia
    06/06/2018: Higashiyama Zoo
    07/06/2018: Universal Studios Japan
    08/06/2018: Misaki Park
    08/06/2018: Universal Studios Japan
    09/06/2018: Himeji Central Park
    09/06/2018: Hirakata Park
    10/06/2018: Ikoma Skyland
    11/06/2018: Fuji-Q Highland
    12/06/2018: Tokyo Disneyland
    13/06/2018: Tokyo DisneySea
    14/06/2018: Tokyo Disneyland
    14/06/2018: Tokyo DisneySea
    15/06/2018: Toshimaen
    16/06/2018: Fuji-Q Highland

    Het leek te mooi om waar te zijn: ik was al bijna een week in Japan en elke dag was ik gezegend met het weer. Toen ik mijn eerste stappen in Tokyo zette die donderdagavond merkte ik wel dat het pas geregend had, maar dat afschuwelijke wolkenpis had zich niet meer laten zien en het zonnetje des te meer. Tot woensdag zes juni.
    De rest van de trip zouden we merken dat het Japanse regenseizoen niet zomaar die naam heeft gekregen. De meeste Japanse parken hebben het beleid waarin ze achtbanen dicht doen als het regent, en een trip plannen word op die manier een (nogal duur) mijnenveld waar je pas maanden na de planning te maken weet waar je naast en waar je op de mijn stapt. En eigenlijk hebben we geluk gehad. Ik had voor Nagashima Spa Land, een park berucht voor zijn regenbeleid, twee dagen ingepland om de regen te slim af te zijn indien nodig. Als we die tweede dag niet nodig hadden, zouden we gewoon een paar extra parkjes bezoeken. En dat deden we dus ook. Vandaag starten we de dag in Lagunasia!



    Lagunasia is een klein pretparkje, maar bied meer dan enkel attracties. In de zomermaanden kan je genieten van het zwembad - dat midden in het park ligt, bij ons bezoek enkel met plassen regenwater erin - er zijn hotels, er is een showgebouw, er is een reuzenrad dat niet in het park staat maar je wel met een polsbandje opkan... Er is zelfs een gratis shuttlebus rond het hele resort die ook naar het station van Gamagori rijd.



    Aan de kassa van het park kregen we tien procent korting met ons paspoort. Het geld dat je voor dit reisboekje moet afgeven heb ik Japan voor een mooi stuk terugverdiend. We zijn trouwens de enige twee bezoekers die klaarstaan voor parkopening. De absurditeit is volledig wanneer er dubbel zoveel animators achter de poort van het park staan dan dat er bezoekers zijn. De toon voor de dag is gezet!



    Het park heeft een mooie entree, maar daarachter is het op het eerste zicht redelijk sfeerloos. Toegeven: het regent, we zijn alleen, het zwembad is niet open en we zien niet veel attracties staan. Toch zien we ook dat het park met veel ambitie is gebouwd. De rijen gevels die het zwembad omringen zijn best knap, ook al zijn ze niet meer zo fris als ze ooit waren, en de tempel-achtige constructie achteraan in het park vormt een mooie backdrop. Tijd om alles te gaan ontdekken!







    We lopen voorbij de grootste achtbaan van het park, want brandweermannen zijn daar druk bezig met een hoogtewerker. Dat ziet er natuurlijk nooit leuk uit als je in zo'n exotisch park zit, maar we gaan onze dag er niet door laten verpesten. Op goed geluk wandelen we de wachtrij van Legend of Labyrinth binnen, al hopend dat het één van de achtbanen of een darkride is. In plaats daarvan moeten we plaatsnemen in een boomstammetje. Het deel van de flume dat we al konden zien zag er redelijk klein en standaard uit, dus we gingen erin met heel lage verwachtingen. Wat deze attractie ons effectief bood heeft ons dusgevolg uit onze sokken geblazen. Niet alleen is de rit voor het grootste deel een best indrukwekkende darkride - niets op Disneyniveau, maar Europa-Park kunnen ze wel nog iets leren - maar de flume is een technisch wondertje à la Chiapas. De laatste drop is dan weer redelijk nat wat niet zo welkom was op dit moment, maar het was het zeker waard.





    Terwijl we verder zoeken naar de ingang van een achtbaan roept een operator ons. Als je het geluk hebt in een extreem verlaten park geweest te zijn, heb je het misschien ook al meegemaakt: operators raken zo verveeld dat ze als marktkramers om bezoekers beginnen te jengelen. De enthousiaste Japanner zet ons aan een tafeltje, geeft ons een papier en wasco's, en gebaard naar een muur vol eenzelfde papieren met tekeningen van vissen erop. Ietwat verbaasd tekenen we onze eigen schepsels. De vriendelijke man was ook benieuwd van waar we kwamen, maar België was net zo onbekend voor hem als Gamagori voor ons was.


    Nog altijd trots op meneertje kwal

    Vervolgens scant de man onze tekeningen in. We krijgen een brilletje en worden een gang ingeduwd waar we een oceaan vol getekende vissen kunnen inkijken. De operator wijst enthousiast aan waar onze vissen zwemmen. We begrijpen er geen Fuck van. We vinden het prachtig.



    Daarna volgde nog een zaal waar enkel onze vissen (en een paar grote witte) zwemmen op het scherm. Dat was ineens het laatste deel van deze attractie. Het hele voorval was best hilarisch en makkelijk één van de meest memorabele momenten van de trip. Beide tekeningen hangen tegen de muur in mijn slaapkamer, als garantie dat ik dit nooit meer vergeet.





    Uiteindelijk vonden we eindelijk de ingang van de eerste achtbaan van de dag. Weet je nog toen ik zei dat in Japan de meeste parken hun achtbanen sluiten als het regent? Lagunasia doet hier niet aan mee. Het park wint hier bij mij heel veel respect mee, want het enige andere park dat we bezochten waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat ze het niet deden was Universal. Wat je in Lagunasia wel niet kan doen in de regen is de VR-ervaring op Pirates Blast. Eerlijk gezegd is dat gewoon goed nieuws. Pirates Blast is namelijk een attractie met een identiteitscrisis: het ritsysteem van een behoorlijk flauwe, kleine achtbaan gecombineerd met een wederom bovengemiddelde darkride. De combinatie pakt niet perfect uit - je rijd tegen een veel te hoog tempo voorbij een knappe scene van een brandend gebouw en piratenschip - maar het maakt de attractie tot de derde en niet bepaald laatste verrassing van het park.



    Het was verdacht rustig in de kinderzone van het park, dus op goed geluk besluiten we voor op het trapje aan het station van de achtbaan hier te wachten. Net wanneer ik me omdraai om tegen Sammy te zeggen dat er ook in het station geen operator te bekennen is, staat er al een zich excuserende Japanner tussen ons. De vriendelijke man laat ons op Stellar Coaster, een flinke Japanse kiddiecoaster die toch een stuk leuker was dan we verwacht hadden.





    Het begon wat harder te regenen, dus we duiken een gebouw in nabij de ingang dat meerdere attracties lijkt te herbergen. De Cinema was volgens mij niet geopend, de show en de escape room (?) lieten we voor wat het was wegens de taalbarrière. Dan blijven er twee attracties over: Arkinvaders was de eerste. Hier moet je in een brede kamer gaan staan, waarna er op de vloer de aliens uit Space Invaders worden geprojecteerd. Je moet met je voet op cirkels gaan staan om deze weg te schieten, maar deze cirkels verschijnen telkens ergens anders. De attractie bleef ook maar duren en aangezien de operatrice de heel tijd bleef meekijken doen we goed ons best alle aliens naar de maan te helpen. 'jammer' genoeg mag je deze attractie met je polsbandje maar één keer per dag doen vanwege de lage capaciteit.





    Het was ons al duidelijk dat dit een park was waar we echt alles wilden ontdekken, dus op goed geluk wandelen we de volgende wachtrij in. Ik ging ervan uit dat Fire Fire Next een interactief theater zou zijn, maar we kregen iets veel leukers. Een combinatie van Droomvlucht en de shooter die we eerder in Parque Espana deden. Dit exemplaar was echter een stuk langer en knapper. Veel van de animatronics waren steeds hetzelfde, wat best jammer was, maar elke afzonderlijke scene had ook wel een duidelijk centerpiece. Wederom een bovengemiddelde darkride.





    We besluiten eens te gaan kijken bij de achtbaan waar die morgend de brandweer aan bezig was, en vinden een lege doch geopende wachtrij. Best een sfeervol zaaltje, maar ondertussen verwachten we al niet minder van het park. Aqua Wind is een Gerstlauer Bobsled. Dat is leuk, want ik miste op dat moment nog maar drie van die baantjes op mijn teller: deze, ééntje in de Emiraten en de nieuwe in Parijs. Aqua Wind is één van de compactste exemplaren van het type, met feitelijk dezelfde layout als de spinning in Bonbon-land. De baan is grotendeels kaal, behalve één gebouwtje waar je invliegt en heel even een soort diamant kunt aanschouwen. Ongetwijfeld zit er achter elke attractie in het park een verhaal, maar het ontgaat ons allemaal. Wat ons echter niet ontgaan is: de baan is werkelijk fantastisch, zelfs voor een bobsled. Ons wagentje rijd vinnig door elk element alsof er op elke seconde vertraging een boete staat. Als we in de eindremmen staan, flapt Sammy er van plezier uit dat 'Walibi toch zijn kans gemist heeft'. Ik kan hem alleen maar gelijk geven.





    We liepen er al een paar keer voorbij, maar ondertussen ken ik de trukken van deze foor al. Een gevel met Magical Powder? Dat moet wel een attractie zijn en niet de speelgoedwinkel die we eerst dachten. Als we naar binnen lopen weet ik echter niet zeker of het geen speelgoedwinkel is...



    Nee hoor, toch gewoon een absurd mooi gethematiseerde wachtrij met zelfs animatronics, schaduwprojecties enzovoorts. Aan het einde van deze rij zit een draaiende schijf-darkride met een vrolijk thema die me eigenlijk wel kon smaken. Het is niet zo knap als de andere darkrides van het park, maar toch ook zeker een bezoekje waard. Dit park blijft wel verassen.







    Op zoektocht naar een restaurant zagen we deze constructie. Het zag er niet uit als een nieuwe attractie en zorgt nog steeds voor de nodige vraagtekens.



    Achteraan in het park ligt er ook nog een hele bloementuin. Leuk als je van bloemen of tuinen houd.





    Uiteindelijk slaagden we erin een tafelbedieningrestaurant te vinden waar we een privébehandeling zouden krijgen, daar waren we ondertussen al wel aan gewend ook. Het eten was Italiaans en zeer lekker. Terwijl we rustig zaten te genieten kwam de bende entertainers voorbijgelopen en kregen ze ons weer in de mot, niet moeilijk als er maar tien bezoekers in je park zijn.



    Toen was het tijd om uit Lagunasia te vertrekken. De trein terug naar Nagoya zou een klein uur in beslag nemen en we hadden nog een parkbezoek gepland vandaag. Toch was het met spijt dat ik vertrok. Lagunasia de verrassing van de trip noemen is niet moeilijk: zeker niet het beste park, maar toch één dat zich helemaal voor mij gewonnen heeft. Attracties open in de regen? Check. Hoge afwerkingsgraad? Ze hebben het. Verschillende memorabele attracties? Met hopen! Ik zou zelfs overwegen om het park opnieuw te bezoeken als ik nog eens in de buurt ben. Bedankt voor het lezen!

  2. #2

    Re: [TR] Lagunasia 06/06/2018

    Die eerste Japanse parken waarover je geschreven hebt maakte me niet echt jaloers, die zagen er allemaal zo vaag en 'urban' uit. Maar dit en Parque Espana doen me toch ook verlangen ooit eens naar daar te gaan. Ziet er gezellig uit, en hier daar lekker foutgehalte. Zoals met die vissen

  3. #3

    Re: [TR] Lagunasia 06/06/2018

    Waarom was er daar zo weinig volk?

    Bedankt voor dit te delen met ons.

  4. #4

    Re: [TR] Lagunasia 06/06/2018

    Opnieuw een pareltje dat je me voorgesteld hebt. Ook eentje dat ik zou opnemen in mijn lijstje van to do als ik eens naar Japan ga. Bedankt voor je TR!

  5. #5

    Re: [TR] Lagunasia 06/06/2018

    Weer een park dat ik volledig niet kende, maar dat er inderdaad wel de moeite uitziet! Bedankt voor het TR, wederom

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •