Dagtrips leg ik nooit lang op voorhand vast, dat is dikwijls zelfs maar de week zelf. Tenzij er leken meegaan, want die plannen zoiets liever op voorhand heb ik de indruk.

Met de B&M in Liseberg dit jaar is het voor het eerst dat een nieuwe attractie niet open is tijdens een geplande trip, maar in Liseberg vind ik dat niet erg, daar kom ik binnen een paar jaar wel weer. Trips die op de planning staan uitstellen omdat er plots een aankondiging komt doe ik ook niet, tenzij er zoals hierboven gezegd attracties dreigen te verdwijnen in het park. Ben net terug van 10 dagen Zuid-Frankrijk, die trip hadden we een jaar kunnen uitstellen omdat in Walibi Rhône-Alpes volgend jaar een nieuwe grote achtbaan komt, maar dan had ik voor hetzelfde geld 1 van de 3 Schwarzkopfbanen daar in die regio misschien gemist en dat zou ik veel erger vinden.

Moet wel toegeven dat ik niet weet wat aanvangen met Polen. Dat is al 2x een jaar uitgesteld en staat voorlopig op voor 2020, maar je kan zoiets niet blijven uitstellen uiteraard. Waarschijnlijk zal er volgend jaar wel weer een grote nieuwe aankondiging verschijnen voor 2021 en later.