X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 16 van de 16
  1. #1

    [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    In 2016 opende de eerste RMC inversiewoodie in Europa in het pret- en dierenpark Kolmarden. Helaas moest Wildfire na enkele maanden alweer sluiten omdat de bouwvergunning werd ingetrokken omdat er bezwaren waren gekomen over het effect van de achtbaan op de natuur en de dieren in de buurt. Even werd zelfs gevreesd voor de afbraak van de houten achtbaan, maar ondertussen heeft de bouw- en milieucommissie van Zweden al laten weten dat dat niet meer hoeft. Kolmarden moet wel een nieuwe bestemmingsaanvraag doen voor de lap grond waar de achtbaan op staat. Wanneer die procedure voltooid is, mag de achtbaan weer open. Voor wanneer dat zal zijn, is niet bekend, hier en daar gaan geruchten op als 'zomer 2017', maar Kolmarden bevestigt nog niets.

    CEO van Kolmården, Christer Fogelmarck, was enorm blij met de beslissing: “De beslissing is voor ons enorm goed, we voelen opnieuw de steun die we gewend zijn van de inwoners en gemeente Norrköping. We weten nu ook dat er nog een beetje werk aan de winkel is, maar dat dit op een rustige manier kan verlopen.”

    Echter, wanneer omwonenden weer bezwaar aantekenen, wordt alles weer vertraagd...
    Laatst gewijzigd door flyingtiger; 14-05-17 om 16:42.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Aha, mijn favoriete topic ... tijd om nog eens een update te posten, al laat die zich opnieuw best samenvatten als "Nog niks definitief, maar binnenkort ..."

    De gemeenteraad van Norrköping zal op dinsdag 23 mei het nieuwe detailplan hoogstwaarschijnlijk goedkeuren.
    Een (meer) definitieve beslissing zal worden genomen op 19 juni door de een soort rechtbank, bevoegd voor milieu en ruimtelijke ordening. Deze staat hiërarchisch boven de gemeenteraad.

    Het vertaalde artikel is positief: De gemeente verzamelde 34 standpunten, waarvan er maar 6 negatief zijn over Wildfire.
    Er wordt nog eens benadrukt dat 19 juni +/- samenvalt met het begin van de Zweedse zomervakantie -> mogelijk heropening van de coaster voor het hoogseizoen.

    Bron: (Engels vertaald) https://translate.google.be/translat...om4657471.aspx

    Juich best niet te snel, dezelfde gemeenteraad gaf vorig jaar ook al (te gemakkelijk) groen licht, met het gekende pijnlijke gevolg voor het park en coasterfreaks wereldwijd. Dat ze nu opnieuw volop het dierenpark steunen, moet je ook wel zien als een poging om het eigen gezichtsverlies te beperken.

    Ik lees ook niets over mogelijkheden tot beroep ... en het is nog niet zo zeker dat de Milieu-rechtbank even pro-Kolmården is.

  3. #3

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Hopelijk weten we 19 juni dus meer... In augustus ben ik in Zweden, en ik zou het heel spijtig vinden Wildfire niet te kunnen doen. Bedankt om ons op de hoogte te houden!

  4. #4

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Bij het nader lezen van het artikel, enkele aanvullingen op mijn te snelle (en daardoor niet altijd correcte) interpretatie hierboven.

    - 23 mei: Milieu Effecten Rapport voltooid en wellicht goedgekeurd door Planologische Raad (van de gemeente N.?)
    - 19 juni: stemming in de voltallige (gemeete)raad
    - Beroep mogelijk bij de Land- en Milieurechtbank
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 19-05-17 om 21:17. Reden: Jävla cijfers en data!

  5. #5

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    23 mei werd het plan goedgekeurd.
    Het park wacht 19 juni af maar ...

    - tijdens de voetbalinterland Zweden - Frankrijk werd (op tv?) reclame gemaakt voor het park (en voor Wildfire?).
    - het park reageert op een opmerking hierover "We hebben een sterke hoop dat Wildfire opent, maar we wachten op het besluit van de gemeenteraad (???) over zonering. Pas na 19 juni bekijken we de mogelijkheden om de achtbaan op te starten."

    Bron: https://www.facebook.com/pg/Kolmarde...=page_internal

    Nog anderhalve week bibberend / nagelbijtend afwachten, dus ...

  6. #6

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Het zou toch echt wel niet normaal jammer zijn moest die baan niet meer open gaan... Eens ze terug open is ga ik toch niet meer lang wachten om te gaan alleszins
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  7. #7

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Mannekes ... vader!
    Zet maar jullie Google Translate aan, voor één keer kauw ik onderstaande Zweedse kost even NIET voor, kurijøzenøzen!

    http://www.kolmarden.com/djurpark/ak...e-kommer-snart

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...rg-och-dalbana

    http://www.affarsliv.com/nyheter/nor...om4700594.aspx



    EDIT: Kolmården maakt op z'n website bekend dat de coaster dra zal (her)openen.

    De artikels melden enkel het feit van het plaatsen op de park-webstek. Eén artikel voegt er aan toe "We zochten iemand voor het park om commentaar, zonder succes". Nu maar hopen dat de zure buren geen zotte kuren gaan uithalen.

    Ik ga een hele week köttbullar eten!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 13-06-17 om 19:08. Reden: Posts samengevoegd (+richtlijn A6)

  8. #8

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Google Translate
    Kolmårdens dierenpark schrijft op zijn website dat de bergketen Wildfire binnenkort zal openen. Exact wat het betekent niet te zien.

    Bananen, die voor het jaar werden ingezet, zijn er niet in de gaten geweest.
    bergketen... oké. maar 'bananen zijn er niet in de gaten geweest' kan ik met niet al te veel slechte wil best vulgair maken in mijn hoofd.

    Hoera voor Kolmarden én zijn bergketens én zijn bananen én zijn gaten!

  9. 13-06-17, 18:28

    Reden
    posts samengevoegd

  10. #9

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Om wel iets in het Nederlands te posten: Het zweedse dieren- en attractiepark Kolmarden bevestigde vandaag op hun website dat hun houten achtbaan 'Wildfire' eindelijk terug zal heropenen deze zomervakantie. Wanneer precies zal later nog gecommuniceerd worden.

    Het volledige verhaal in ons artikel: http://www.pretparken.be/article/179...20deze%20zomer!

    Maar supergoed nieuws dus!
    Laatst gewijzigd door yelle8; 13-06-17 om 18:59.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #10

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Sweed dreams!
    Merci voor het artikel, snelle Yelle!

  12. #11

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Fantastisch nieuws! Het zou wel doodzonde geweest zijn moesten er nooit meer treintjes door deze prachtige baan zouden razen.

  13. #12

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Evacuatie op WF!
    Het betreft gelukkig een oefening:



    Bron: https://translate.google.be/translat...om4708118.aspx

    Er wordt door sommigen verwacht dat de coaster vanaf morgen (20/06) terug gaat rijden. Bevestiging hiervan is er nog niet.

  14. #13

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Er wordt door sommigen verwacht dat de coaster vanaf morgen (20/06) terug gaat rijden. Bevestiging hiervan is er nog niet.
    Zou ik verrassend vinden aangezien ze je via een newsletter op de hoogte gingen houden wanneer hij terug open zou gaan.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #14

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Newsletter ... dat duurt mss nog even

    Hier een kakelvers artikel dat het gevaarte morgen opent: http://www.mynewsdesk.com/se/kolmard...t=pressrelease
    Er wordt ook gemeld dat het detailplan werd goedgekeurd.

    Ik vind nog niet dezelfde info op de webstek van het park, maar WF komt er prominent aan bod, met de melding 'in de (ticket)prijs inbegrepen'.

    Ik ben vandaag zo vrolijk ...

  16. #15

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Ik heb ondertussen net de newsletter binnen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kolmarden
    Nu öppnar Wildfire! Nu är det äntligen dags att släppa lös Wildfire - världens bästa trä-berg och dalbana. Imorgon har du chansen att ta årets första åktur.
    Google Translate: Open nu Wildvuur! Nu is het eindelijk tijd om Wildvuur ontketenen - 's werelds beste houten achtbaan. Morgen is uw kans om de eerste rit.

    --> WILDFIRE IS OPEN!

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  17. #16

    Re: [Kolmarden] Het lot van Wildfire

    Hier lees ik dat beroep tegen het goedgekeurde plan mogelijk is: https://translate.google.be/translat...re-oppnar-igen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •