X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte je (nabijgelegen) pretparkbezoeken?

Stemmers
15. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Het is me toch te warm, ik ga wel als het wat minder warm is.

    7 46,67%
  • Super! Minder volk, ... en waterattracties die nu nog beter tot hun recht komen!

    7 46,67%
  • C. Ik ga nog steeds maar niet meer van park-opening tot parksluiting.

    3 20,00%
  • D. Ik ga uitsluitend voor water- en binnenattracties en/of combineer met een zwempark.

    3 20,00%
Dit is een Meerkeuze Poll
Resultaten 1 tot 15 van de 15
  1. #1

    Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Puffen, zweten, blazen en het risico op huidverbranding. Weer- en geneeskundigen raden de bevolking aan zich niet langdurig aan de zon bloot te stellen en buitenactiviteiten indien mogelijk te beperken tot schaduwrijke plaatsen of in de avond. En massa' water drinken, hé Frank!

    Maar wat doet dit met de pretparkgekken? Toverland gebruikt de hitte als excuus voor het tegenvallend bezoekersaantal. Enige analyse van de wachttijden op Looopings leert dat het ook in sommige andere Europese parken relatief kalm is voor de tijd van het jaar.

    De meeste forumleden zijn wel getraind van zomerse bezoekjes In Spa, Ita, USA of zelfs de Arabische wereld. Ik vermoed niet dat velen hun reisplannen gaan wijzigen, maar wat met de occasionele bezoekjes dichterbij huis: BE + NL + Noord-Fra tot Parijs + NRW in Dui? Stel je die bezoeken nu even uit? Of ga je nu nog enthousiaster daarheen? Of wijzigt dit niks aan je planning/gewoonte?

    A. Het is me te warm, ik ga wel als het wat minder warm is.

    B. Super! Minder volk, geen gezeul met regenkledij, minder kans op attracties buiten dienst en waterattracties die nu nog beter tot hun recht komen! https://www.youtube.com/watch?v=0Qs-xKGFIc4

    C. Ik ga nog steeds maar niet meer van park-opening tot park-sluiting.

    D. Ik ga, maar dan (bijna) uitsluitend voor de water- en binnenattracties. Indien mogelijk combineer ik dit met een zwempark.

    Ik probeer de poll deze keer zo op te stellen, dat meerdere antwoorden mogelijk zijn. Behalve een simpele stem zijn adviezen, ervaringen en motiveringen natuurlijk al even welkom als een malse regenbui.

  2. #2

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Voor mij momenteel helaas zeer weinig parken, maar dat heeft niets met de hitte te maken. Normaal zou ik dit prima weer vinden voor parken. Achtbanen die warmer staan dan normaal (dus beter draaien) vol op genieten van water attracties zonder bang te moeten zijn voor wat spatjes. Daarnaast zijn avond-openingen nu extra zalig.

    In elk geval wordt het tijd dat ik nog eens in een park geraak

  3. #3

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Storm, wind, regen en hitte hebben me nog nooit weggehouden van een pretpark. Als ik al die achtbaanritjes die ik al gedaan heb in de gietende regen in beschouwing neem, valt een pretpark bezoeken bij deze hitte best nog mee.

    Niet dat dat er zoveel zijn momenteel, maar ik zou er geen plannen voor wijzigen.

  4. #4

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Ik heb de gedeeltelijke zinloosheid van de poll bewezen door 3 stemmen uit te brengen.

    C: BJL bezocht ik als abonnee. Dan hoef je niet lang te blijven.
    D. Na een half dagje BJL gingen we naar het Netepark.
    A. Normaal stond Walibi (als betalende) vandaag op de planning. Maar omdat we morgen aan een Scandianvië-reis beginnen, ben ik toch wat voorzichtiger, zeker ook met de kinderen. Liever uitstel of zelfs afstel van Walibi dan ziek of helemaal niet op reis vertrekken.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 26-07-18 om 08:59.

  5. #5

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    ik zou stemmen op niks houd me echt tegen, maar die optie was er niet.

  6. #6

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Een hele dag thuis in een warm huis zitten is ook maar niks, dus hier ook gewoon pretparken en kermissen. Alleen op een wat rustiger tempo en (nog) wat meer waterattracties doen gewoonlijk.

  7. #7

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    B-C-D...

    C vooral omdat ik op het warmst van de dag dan gewoon even een pauze neem, wat rust ipv attracties te lopen doen. In Denemarken hebk het warmste moment van de dag overbrugd met de reis tussen tivoli en bakken.

  8. #8

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Ik koos voor 'Ik ga nog steeds maar niet meer van park-opening tot parksluiting.' Ook onder het motto: beter weg van thuis dan thuis in de warmte zitten zweten en puffen.

    Maar ik doe het ook meer op het gemak, en ga iets trager op weg. Ook tijd nemen om iets te drinken of een ijsje te eten etc. Waterattracties komen sneller aan bod, en af en toe iets overslaan wat te lang aanschuiven is.

  9. #9

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Met zo'n hitte heb ik echt geen behoefte om naar een pretpark te gaan. Zwembad ja, maar die zitten dan weer overvol dus ... ook niet. Met zo'n hitte voel ik me compleet futloos en kom ik enkel van de bank om drank of ijsjes te halen :P Optie A dus voor mij.

  10. #10

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Bij mij verandert er eigenlijk niets. Ik hou wel van de warmte, dus tegenhouden doet het mij zeker niet. En meer pretparken bezoeken is nogal moeilijk, ik ben iemand die nooit veel tijd over heeft.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  11. #11

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Hitte is niet bepaald een reden om thuis te blijven van een dagje pretpark. Gek genoeg, regen is wel een reden om thuis te blijven.

  12. #12

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Even off-topic, maar ik zie dat je al 2x een poll gemaakt hebt waarin je niet kan zien wie op wat stemt. Op zich vind ik dat wel jammer. Ik vind het leuk om te zien wie voor welke keuze gaat, zeker omdat niet iedereen altijd z'n keuze toelicht.

    Verder heb ik niets aangeduid in de poll om de simpele reden dat 95% van m'n pretparkbezoeken al een tijdje op voorhand gepland staan. Het weer heeft dus niet echt een invloed op m'n parkbezoeken.

  13. #13

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Ik heb ook niets aangeduid omdat het weer voor mij persoonlijk weinig uitmaakt. Meestal is een parkbezoek bij mij ook op voorhand gepland. Een zonnige warmere dag is altijd aangenamer, maar regen is gewoon water en dat droogt achteraf toch op... Weer of geen weer, ik probeer in zoveel mogelijk attracties te gaan

  14. #14

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    geen invloed.
    Alhoewel, zondag stonden we in de wachtrij van excalibur in MoviePark, en toen dacht ik bij mezelf waarom staan we hier met een paar honderd man in zo'n amper geklimatiseerd gangetje collectief te zweten....

  15. #15

    Re: Hoe beïnvloedt de langdurige hitte jouw pretparkbezoeken?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    geen invloed.
    Alhoewel, zondag stonden we in de wachtrij van excalibur in MoviePark, en toen dacht ik bij mezelf waarom staan we hier met een paar honderd man in zo'n amper geklimatiseerd gangetje collectief te zweten....
    Dat gevoel heb ik steeds bij de laatste aanschuifhal van de winja's in Phantsialand.. 1 keer zijn we met 4 effectief uit de rij gegaan na een half uur puffen.. niet meer houdbaar .. er zijn er toen nog meerdere gevolgd.

    Tegenwoordig, als het buiten meer dan 25 graden zal worden, zijn de winja's de eerste achtbanen van de dag

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •