Ten eerste: Welkom op het forum, en wat een leuk tripverslag! Ik vind het interessant om vanuit het perspectief van ouders met kleine kinderen te lezen, want zelf bevind ik me niet in die situatie.

Ik kan me niet herinneren als kind ooit in de Efteling geweest te zijn, hoewel mijn ouders hardnekkig blijven volhouden dat we het park samen één keer bezocht hebben. Wel weet ik vaagjes dat ik ooit, heel lang geleden, iets in de mond van een pratende vuilnisbak heb gestoken. Omdat zulke vuilbakken slechts op één plaats in de Benelux voorkomen, zit er niets anders op dan mijn ouders toch maar te geloven Voor een eerste 'bewuste' ervaring met de Efteling heb ik moeten wachten tot mijn dertiende (schoolreis, 2de middelbaar).

Mijn complimenten aan de operator van De Vliegende Hollander Zelfs al begrijp je heel goed de regels, het is nooit leuk om geweigerd te worden bij een attractie. Het is dan ook zeer klantvriendelijk om onmiddellijk een alternatief voor te stellen i.p.v. de mensen gewoon weg te sturen! Hier zou elk park een voorbeeld aan moeten nemen.

Dat jullie Bobslee en Baron 1898 niet gedaan hebben is logisch (de eerste heeft tegenwoordig veel technische problemen en de tweede heeft een hoge minimumlengte). Maar het valt me op dat je de Halve Maen nergens vermeldt. Dis ik neem aan dat jullie deze oversloegen?