X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    [TR] Ikoma Skyland 10/06/2018

    31/05/2018: Tokyo Dome City
    01/06/2018: Sea Paradise
    01/06/2018: Yokohama Cosmoworld
    01/06/2018: Tokyo Joypolis
    02/06/2018: Tobu Zoo Park
    02/06/2018: Hanayashiki
    03/06/2018: Yomiuriland
    04/06/2018: Nagashima Spa Land
    05/06/2018: Parque Espana
    05/06/2018: Sea Train Land
    06/06/2018: Lagunasia
    06/06/2018: Higashiyama Zoo
    07/06/2018: Universal Studios Japan
    08/06/2018: Misaki Park
    08/06/2018: Universal Studios Japan
    09/06/2018: Himeji Central Park
    09/06/2018: Hirakata Park
    10/06/2018: Ikoma Skyland
    11/06/2018: Fuji-Q Highland
    12/06/2018: Tokyo Disneyland
    13/06/2018: Tokyo DisneySea
    14/06/2018: Tokyo Disneyland
    14/06/2018: Tokyo DisneySea
    15/06/2018: Toshimaen
    16/06/2018: Fuji-Q Highland


    Door Himeji en Hirakata op één dag te doen, hadden we eigenlijk een dag tijd teveel. Deze hadden we hoe dan ook nodig voor de drie uur durende treinrit richting Tokyo, maar we zouden geen echte credithunters zijn als we niet probeerden er nog ergens een achtbaantje bij te proppen ook. Het issue was echter nog steeds dat het ging regenen vanaf de middag en dus niet voor een teleurstelling wilden staan in bijvoorbeeld Legoland Japan, wat halverwege Osaka en Tokyo ligt. Dus gingen we voor een parkje vlakbij Osaka zelf: Ikoma Skyland.



    Er geraken was best nog een opgave. We moesten enkele treinen nemen en stonden vervolgens aan een kabeltrammetje met een hond als tram. Er heerste even onduidelijkheid of deze naar het pretpark of de tempel reed, want wie laat er nu zo'n hondtram naar de tempel rijden? De Japanners natuurlijk.







    De poestram hadden we op de terugweg, deze was veel leuker en maakte dierengeluiden de hele rit lang.



    Eenmaal af de hondentram bleek dat we nog een kabeltram moesten nemen. Een roze exemplaar, aangekleed met engelen en aardbeien. Jammer genoeg reed deze minder frequent en moesten we ongeveer een halfuur wachten tot we vertrokken. Het park bereiken duurde daardoor veel langer dan verwacht.




    Ziet er veilig genoeg uit



    Het park had iets troosteloos met die lage opkomst, het koude weer en de regen die in de lucht hing maar alles was open dus ik klaag niet. Vroeger stonden hier heel wat meer attracties met zelfs enkele grotere achtbanen, maar vandaag de dag blijft er van dat park niet veel over. Wel werden er enkele standaard kinderattracties geplaatst, waaronder de coaster.


    De vliegtuigmolen - de meest iconische attractie van het park







    En daar was de achtbaan dan: een Spinning van SBF Visa, alsof we dat al geen honderd keer hebben gezien. Toch zijn we ook met deze credit weer heel blij.



    De enige andere attractie die we deden (inkom was toch gratis, dus mocht er nog wel een ritje vanaf) was de horse pedalo-achtige monorail omdat ik vind dat die als credit moeten tellen. Stiekem veel leuker dan de spinning!




    De groendienst was ook hier talrijker aanwezig dan de bezoekers

    Dat was het zowat. Ikoma Skyland heeft langs de ene kant een fantastische locatie zo hoog op een berg (al die kabeltrams zijn er voor een reden), maar de bereikbaarheid leid hier wel onder. Ik hoop dat ze genoeg bezoekers kunnen trekken om toch nog in leven te blijven, want naar dit parkje gaan is best legendarisch - legendarischer dan het park zelf. Bedankt voor het lezen!

  2. #2

    Re: [TR] Ikoma Skyland 10/06/2018

    Euh?! Dit is allemaal zo vaag en raar dat het zo aanlokkelijk is om zelf eens met eigen ogen te willen zien...

  3. #3

    Re: [TR] Ikoma Skyland 10/06/2018

    Ik geloof dat ik enkel voor de vage trammetjes al geneigd ben om ooit eens tot daar te sukkelen. Gewoon om het duidelijk op een rijtje te hebben voor als dat effectief gebeurd: De hondentram gaat naar de tempel, de poestram komt van de tempel terug naar de oorspronkelijke locatie en van daaruit vertrekt de aardbengeltram naar het pretpark?

  4. #4

    Re: [TR] Ikoma Skyland 10/06/2018

    Een niet-pretparkfan zou niet begrijpen waarom je dergelijke plaatsen opzoekt, maar ik vind het geweldig. Alleen die tram al!
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  5. #5

    Re: [TR] Ikoma Skyland 10/06/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik geloof dat ik enkel voor de vage trammetjes al geneigd ben om ooit eens tot daar te sukkelen. Gewoon om het duidelijk op een rijtje te hebben voor als dat effectief gebeurd: De hondentram gaat naar de tempel, de poestram komt van de tempel terug naar de oorspronkelijke locatie en van daaruit vertrekt de aardbengeltram naar het pretpark?
    De hondentram én de poestram gaan naar de tempel en terug: ze zijn elkaars contragewicht. Vanaf de tempel moesten we redelijk lang wachten op de aardbengelentram die naar het park gaat .

  6. #6

    Re: [TR] Ikoma Skyland 10/06/2018

    Wow, dit is wel echt behoorlijk fout

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •