Ik schreef toevallig gisteren nog op mijn eigen website een report over Bobbejaanland, en ik kan hier eigenlijk kort samenvatten wat ik daar ook zei: Het park laat bij mij de laatste keren een heel dubbel gevoel achter:
Zeer positief: Het park ligt er goed bij, de attracties zien er vrij goed uit, de herthematiseringen van Naga Bay, Dreamcatcher, ... zijn netjes, het personeel is vriendelijk en ga zo maar door... eigenlijk allemaal zaken in 'het uitzicht' van het park.
Langs de andere kant, zeer negatief: Attracties die ruim voor sluitingstijd dicht gaan (ondanks dat het anders op de schermen staat), extreem veel gesloten horeca, slechte operations (zeker bij de restaurants), ... en dat zijn dan weer allemaal zaken die eerder te maken hebben met 'het beleid' van het park.

Persoonlijk denk ik niet dat Bobbejaanland echt financiële problemen heeft. Ze doen het wellicht iets minder goed dan Walibi, Plopsa, Efteling of Toverland, maar ze houden zichzelf wel recht. Bobbejaanland zal altijd (of toch nog heel lang) een 'minder' park in België blijven, maar is daarom nog niet meteen failliet. Langs de andere kant, als je kijkt waar Walibi 10 jaar geleden stond, was dat niet veel beter (of misschien zelfs slechter) dan Bobbejaanland nu. Het park investeert nog altijd in nieuwe attracties en renovaties, iets wat Walibi zoveel jaren lang niet gedaan heeft, en kijk waar zij nu staan...

Wie trouwens denkt dat Bobbejaanland er binnen de PR-stal er slecht aan toe is, raad ik aan om eens naar Madrid te gaan, in Parque de Atracciones is het pas dramatisch, en dat park houdt zich ook recht.