Al een behoorlijke discussie die inderdaad al meermaals gevoerd werd in andere topics op het forum, maar nu toch een centrale plaats gekregen heeft. Elke locatie krijg positieve én negatieve reacties op social media, maar er zijn er toch ook heel wat waar ik niet akkoord mee ga.

Dit jaar heb ik het park al 3 keer bezocht, waarvan de laatste keer op onze Nationale Feestdag. Het was toen aangenaam druk, en best warm, maar toch ging alles best vlot. Enige uitzondering was de nieuwe Dreamcatcher VR, die toen nog maar een paar dagen met de nieuwe brillen reed. Ergens logisch dat er nog wat werk aan de winkel is om alles afgestemd te krijgen. Helaas draaide hij ook de hele dag met 1 trein, waardoor de wachttijd voor ons ook 1 uur bedroeg. Verder ging het overal echt vlot vooruit!

Kleine noot: Typhoon heb ik geskipt, net als Indiana River en de Wildwaterbaan. Typhoon vindt mijn vriend te heftig, en Indiana River schoof traag vooruit (het probleem las ik hier nu ook). De Wildwaterbaan vind ik dan persoonlijk niet zo speciaal, dus gaven we de voorrang aan een paar extra ritjes op El Rio (ik denk dat het er 4 waren).

In mijn 3 bezoeken dit jaar kan ik enkel maar zeggen dat het personeel echt niet onvriendelijk is, integendeel. Ik was mijn abonnement thuis vergeten (alhoewel ik denk dat ik het echt kwijtgespeeld ben), en het meisje aan de kassa wees me er terecht op dat het goed was voor deze keer, maar ik een volgende keer zou moeten betalen. Ik kreeg hiervoor een speciaal blad mee dat ik aan de ingang moest afgeven, waarna ik een speciale entree kreeg. Bedankt aan die vriendelijke man!

In mijn Gold abonnement heb ik dus ook de parking, maar toch moest ik een parkingticket kopen. Terecht, want ik kon zeggen wat ik wilde. De dame aan de kassa zei me dit ook vriendelijk, niet op een arrogante manier.

’s Middags gaf ik The Lake House nog een kans om er te gaan eten, waar het ook best vlot ging. Natuurlijk niet zo vlot als bvb. Walibi of Bellewaerde, maar echt lang hebben we ook niet moeten wachten. Ik gok zo’n 5 minuten. De koude groentjes vind ik ook een hele verbetering tegenover de hardgekookte warme groenten van vorige jaren. In vergelijking met o.a. PDP krijg je hier ook een royale portie!
Rond 16u kregen we zin in een afkoelertje, in de zin van een ijsje. Schuin tegenover Indiana River was er een standje waar je My Cornetto kon krijgen. Dit ging heel vlot en was echt een grote softijs.

De nieuwe mascottes zagen er trouwens ook erg goed uit, en vind ik ook een ware verbetering tegenover die lelijke emoji’s die eerder in het park rondliepen. Met hun 2 zomershows hebben ze ook weer 2 prachtige producties in huis!

Was alles dan perfect? Neen, dat nu ook weer niet. Minpunten tijdens mijn laatste bezoek waren de vreemde openingstijden van de attracties en de overvolle vuilnisbakken die uitpuilden.

Ergens ook jammer dat Dreamcatcher tijdens de grote renovatie niet opnieuw geschilderd is, en dat het avonturenparcours (nog) niet geopend is. Het kinderspeeltuintje in Cowboy Stad erken ik niet als avonturenparcours…

Dit gezegd zijnde, iets afbreken is makkelijker dan positieve feedback geven. En zeker voor een doorsnee bezoeker wil die vaak zijn hart luchten en voelt die zich daarna beter. Een klacht is dus snel geschreven, maar vergeet niet dat zeker 90 % van de bezoekers NOOIT de volle pot betaalt om het park te bezoeken. En dat is een makkelijke “leugen” om te vermelden in je klachtenrecensie.


Ik geloof dus zeker nog in BBJ, en zie een mooie toekomst voor ogen. Yves Peeters heeft volgens mij wel een visie voor het park, en heeft al enkele zaken laten zien in zijn korte periode. Volgend jaar kan hij zijn echte stempel drukken met de nieuwe achtbaan, en hopelijk volgt er nog meer moois in de daaropvolgende jaren.

Ik hoop dan ook dat de Spanjaarden wat zullen meewerken en ook hierin meestappen, want nu heb ik het gevoel dat BBJ een beetje de cashcow is van de regio. Is dat omdat CdA zo investeert in WB en BWP? Is dat omdat we hier een sterke Belgische groep hebben met 4 opererende parken en 2 parken die op termijn openen? Geen idee, maar geef BBJ de nodige middelen om het park weer op orde te krijgen, ook operationeel!