X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 10 van de 10
  1. #1

    [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    In het 'Nieuws en geruchten' topic postte ik eerder dat alle artikelen met de kangoeroe serieus in de solden stonden. Ook die van Pulsar, zo merkte Ignace - terecht - op.

    In Walibi Holland is de kangoeroe al langer een grote afwezige. Hij verdween daar zelfs uit het logo. In Walibi Belgium nog niet en krijgt hij af en toe nog het gezelschap van Fibi. Beide dateren nog van de re-branding van 2011, die kennelijk mislukt is.

    Maar staat de kangoeroe in Waver ook op verdwijnen. In OiP werd opgemerkt dat de kangoeroe de grote afwezige was. En Marc Guffens liet toen ook verstaan dat er binnenkort nog meer duidelijkheid zou verschijnen in verband met de oranje kangoeroe. Of is daar ook niets van aan?

    Wat denken jullie zelf? Verdwijnt de kangoeroe ook in Walibi Belgium van het toneel? Of krijgt de kangoeroe een nieuw uiterlijk? Of zijn er andere plannen met mascottes? Of blijft die kangoeroe gewoon zoals hij was en is er niks aan de hand? En past de huidige kangoeroe nog wel in het toekomstige plaatje van Walibi?
    Laatst gewijzigd door K-ToF; 05-08-18 om 23:23.

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    Walibi is volgens mij er eindelijk achter gekomen dat tien keer per decenium van koers veranderen niet de juiste strategie is; hét symbool van het park, dat nu al zo lang meedraait (en waarvan de facelift genoeg heeft gekost) zie ik ze nu niet meer opgeven of vervangen voor een ander figuur.

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    Het uiterlijk van de kangoeroe nu hangt te fel vast aan de geflopte rebranding. Voor Walibi Belgium zie ik de kangoeroe niet verdwijnen maar in een ander uiterlijk terugkomen.

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    Ook ik denk niet dat de kangoeroe weggaat, en ik hoop daar ook op, want zo slecht vond ik het eigenlijk nog niet. Ik ben blij dat men niet het volledige park in die 'hippe' stijl heeft gestoken, maar zoals het nu is vind ik het best goed. Dat de 4D-film en de kinderzone in het thema zijn van de mascottes vind ik ook geen slechte zaak. Een leuk idee voor de toekomst is dat men Walibi (en Fibi) kan laten terugkomen in de stijl van hun verschillende themazones. Als cowboy in cowboydorp, in tiki-thema in Exotic World en in Afrikaanse stijl bij de megacoaster.

    Er moeten van mij geen zeven mascottes zijn zoals vroeger, maar enkel Walibi en eventueel Fibi is prima. Een pretpark zonder mascotte vind ik toch ook maar niks...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ook ik denk niet dat de kangoeroe weggaat, en ik hoop daar ook op, want zo slecht vond ik het eigenlijk nog niet. Ik ben blij dat men niet het volledige park in die 'hippe' stijl heeft gestoken, maar zoals het nu is vind ik het best goed. Dat de 4D-film en de kinderzone in het thema zijn van de mascottes vind ik ook geen slechte zaak. Een leuk idee voor de toekomst is dat men Walibi (en Fibi) kan laten terugkomen in de stijl van hun verschillende themazones. Als cowboy in cowboydorp, in tiki-thema in Exotic World en in Afrikaanse stijl bij de megacoaster.

    Er moeten van mij geen zeven mascottes zijn zoals vroeger, maar enkel Walibi en eventueel Fibi is prima. Een pretpark zonder mascotte vind ik toch ook maar niks...
    Ik vind Fibi bijvoorbeeld ook perfect bij Aqualibi passen.

  6. #6

    Re: [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    Ik vind ook dat ze zeker nog een plaats krijgen in het huidige (en toekomstige) park. Dat de Music Battle geflopt is, is een jammere zaak, maar je merkt wel dat het park er nu volledig komaf van wil maken: de Arena heeft nieuwe prints gekregen en ook de treinrit is verdwenen. De huidige film laat hier ook niets meer van zien, dus op dat vlak is Tempo Attack heel wat neutraler. Dat ze dan nu kijken om die typische merchandising van de Music Battle in de uitverkoop te zetten vind ik meer dan logisch, maar ik had het liever al vorig jaar gezien.

    Soit, naar de toekomst toe hoop ik ook dat Walibi en Fibi blijven, want beiden passen zeker nog in het park. Eventueel met licht gewijzigde outfits in de verschillende themadelen, maar dat lijkt me ook niet zo zeer nodig. Er lagen afgelopen zaterdag ook nieuwe Exotic World souvenirs in de WAB Shop, maar ik heb ze niet in detail gaan bekijken. In de toekomst kunnen ze meer van die hoekjes inrichten, waardoor de oude inderdaad de deur uit mogen.

    En wat Pulsar betreft, die zal nog wel zo blijven. Het was ook het eerste deel van het masterplan (waar we toen nog niet van wisten). Maar ik denk dat er zo'n grote voorraad nog is van souvenirs en ze daar ook wat in willen slinken. Vergeet niet: volgend jaar krijgen we Popcorn Revenge (met wellicht ook wat aangepaste merchandising?) en de komende jaren nog enkele grote coasters...

  7. #7

    Re: [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    Al van bij de aankondiging van het masterplan haalde ik aan om voor de twee mascottes te gaan waar elke zone hun eigen outfit heeft. En ik denk dat dat waarschijnlijk wel het plan zal zijn. Alleen hoop ik dan wel dat ze het toch bij de mascottes (Fibi enWalibi) houden in huidige stijl. Het heeft geen zin om nog es zoveel euro tegen de mascottes hun basic uiterlijk te gooien of zelfs tegen de creatie van 1 of 2 nieuwe mascottes.
    Ik ben benieuwd. Kan natuurlijk ook gewoon teken zijn dat er volgend jaar nieuwe souvenirs komen.

  8. #8

    Re: [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    Zelf denk ik niet echt dat de kangoeroe volledig zal verdwijnen. Hij hoort al vanaf het eerste begin bij Walibi (dat denk ik althans, corrigeer me maar indien fout). Het helemaal wegdoen zou ik daarom een domme beslissing vinden. Een aanpassing van het uiterlijk zou eventueel kunnen, maar ook dit zie ik niet zo snel gebeuren en hoeft voor mij niet echt.

    Eén van de voordelen van het huidige uiterlijk is dat het bijbehorende kostuum volgens mij nog meevalt qua draagcomfort. Ik vind dat mascotte-ontwerpers ook rekening moeten houden met de acteurs die zo'n ding soms uren aan een stuk moeten dragen. Dus geen kostuum waarin je nauwelijks normaal kan bewegen, geen bakoven in de zomer en niet zo bloot dat je doodvriest bij Halloween. Op dat vlak lijkt het huidige uiterlijk me wel OK.

    @Nathan en Ojoh: dat idee met kleding aangepast per themazone herinner ik me nog en vond ik toen ook al zeer goed. Dan heb je natuurlijk ook wel meerdere acteurs nodig, of één acteur die zich regelmatig gaat omkleden.

    @Bobby Turbo: Die mening deel ik volledig! Ik vind al heel lang dat Fibi perfect bij aqualibi zou passen. Als ze besluiten om definitief komaf te maken met The Music Battle, dan hoop ik eigenlijk dat ze de kangoeroe houden voor het gewone park en Fibi gebruiken als mascotte voor Aqualibi.

    Een beetje offtopic, maar toch niet helemaal: de huidige voorshow van Psyké Underground is volgens mij ook een soort restant van de Music Battle / rebranding. Wat zou daarmee gebeuren in de toekomst? Stiekem hoop ik dat het gewoon blijft, want allemaal samen "Start le systeeeeme" roepen hoort voor mij intussen bij die achtbaan
    Once you sit back, you never go back.

  9. #9

    Re: [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    Ik zou Walibi het liefst van al nog gewoon zien terugkeren in zijn oude gedaante. Het is misschien een stukje nostalgie van mijn kant, maar ik blijf hem toch geslaagder vinden dan die huidige tiener-Walibi .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  10. #10

    Re: [Walibi Belgium] Wat met de kangoeroe?

    Om even te volgen op de offtopic van azzmidiske: hoe zal Psyke aangepast worden aan zijn zone. Want als ik mij niet vergis komt die samen met Pulsar en FB in een haventhema te liggen. Dus is het concept van een vreemde metro dan nog wel te matchen met de haven? Het zelfde geldt eigenlijk voor de gevel, het stuk van de looping. Dat moet een hotel voorstellen, dat is toch ook wat vreemd (hoewel).
    Al bij al zou ik graag die zone zien gebouwd worden in het genre van de haven in Dark Shadows (film met J. Depp). Zo met allemaal fabrieken en loodsen, en wat kraampjes. En een verkooppunt voor fish and chips. Niet naar de standaard blauw witte havens die we al zoveel kennen.

    En tot daar dus de offtopic
    Laatst gewijzigd door ojoh; 08-08-18 om 12:45.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •