X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 38

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: SIM Bobbejaanland: 7 dagen, 7 beslissingen

    Ik ga er vanuit dat het park nu net voldoende winst maakt en dus alle extra uitgaven gecompenseerd moeten worden...

    1) Schaf alle kortingen af, maar kom in de plaats met met een gigantische promostunt: De inkom wordt permanent 5 euro naar beneden gebracht. Steek het volledige budget dat je nu steekt in de kortingen, in een reclame campagne over deze stunt van blijvende aard. Welk ander park durft dit? Het park valt hiermee op, je zal volgens mij meer inkomsten hebben dan met al die korting en de bezoekersaantallen zullen niet drastisch dalen.

    2) Enquête bij uitgang voor gasten en personeel: Hoe kunnen wij jouw dag aangenamer maken? Wat zijn de pijnpunten die de gemiddelde bezoeker voelt (en niet enkel diegene die online een recensie schrijven). Personeel kan je vragen vriendelijker te zijn, maar als je het met kleine ingrepen net iets aangenamer kan maken voor het personeel, zijn ze vanzelf vriendelijker. Maar dan moet je wel weten wat de pijnpunten zijn..

    3) Duidelijke informatie voorzien in het park over sluitingstijden van attracties. Rond 11u moet je echt wel kunnen inschatten hoe lang de wachttijden in de avond gaan zijn. Neem hierop een te kleine marge zodat alle attracties dicht zijn om 18.15 en zeker niet voor 18u. Het is een wereld van verschil als je merkt dat een attractie 5 min eerder sluit of nog 5 min langer heeft gedraaid. Bij het eerste zal je bakken kritiek krijgen, bij het tweede super veel positieve reactie.

    4) Als directie 's middags zelf eens door het park lopen en je gedragen als een bezoeker. Dit wil zeggen, elke dag gaan aanschuiven bij een ander horecapunt, een drankje proberen te nemen uit de drankautomaat,.je afval in een niet volle vuilbak dumpen, een attractie mee pikken en dan terug aan het werk. Dit is gewoon de beste manier om pijnpunten op te sporen en weg te werken.

    5) De onderhoudsploeg uitbereiden en voorzien van zeer duidelijke instructies, smorgens samen met een ploegbaas door het park wandelen en prioriteiten opstellen: lege vuilbakken, propere paden, propere wc's, gevulde drankautomaten, ...eventueel samen met het personeel bekijken om te investeren in nieuwe, handige vuilcontainers.

    6) Horeca: Dit is misschien nog het moeilijkste om op korte termijn op te lossen. Alhoewel, de gevulde drankautomaten zouden al veel oplossen denk ik. Ik weet niet hoe de horeca nu werkt, ben er al te lang niet meer geweest, maar een goed selfservice restaurant met veel verse producten vind ik altijd een meerwaarde en gaat meestal erg vlot.

    7) Een masterplan opstellen met investeringen over een periode van 5 jaar met attracties met een meerwaarde en duidelijke themazones die allen aan het wilde westen doen denken. Dit zal niet lukken op 1 dag, maar kan wel al een goede aanzet zijn...

    Het grootste pijnpunt van dit alles: je zal meer personeel nodig hebben, en dat is natuurlijk een grote kost wat de bezoeker niet als investering ziet. Maar dankzij de verlaging van de vaste inkom en de vele verbeteringen zullen de bezoekersaantallen stijgen en alles toch rendabel blijven :-p

  2. #2

    Re: SIM Bobbejaanland: 7 dagen, 7 beslissingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    6) Horeca: Dit is misschien nog het moeilijkste om op korte termijn op te lossen. Alhoewel, de gevulde drankautomaten zouden al veel oplossen denk ik. Ik weet niet hoe de horeca nu werkt, ben er al te lang niet meer geweest, maar een goed selfservice restaurant met veel verse producten vind ik altijd een meerwaarde en gaat meestal erg vlot.

    ...

    Het grootste pijnpunt van dit alles: je zal meer personeel nodig hebben, en dat is natuurlijk een grote kost wat de bezoeker niet als investering ziet. Maar dankzij de verlaging van de vaste inkom en de vele verbeteringen zullen de bezoekersaantallen stijgen en alles toch rendabel blijven :-p
    Bedankt voor je feedback! Duidelijk wat te herkennen zaken

    Het grootste probleem in het selfservice restaurant is dat er amper iets voorradig is. Er wordt echt per bestelling gewerkt. Wil je dus vol-au-vent, dan zal men achter de schermen 1 portie vol-au-vent klaarmaken. Wil je partner een halve kip, dan maakt men in de keuken een halve kip klaar. Willen je kinderen frikandellen, dan zullen ze die ook klaarmaken. En dan staat het daar vol wachtenden, en duurt het zo'n 5 à 10 minuten tegen dat de volgende kan bestellen. En als die dan opnieuw vol-au-vent of een halve kip bestelt, wordt die weer à la minute klaargemaakt. En op die manier ontstaan lange wachttijden.

    Je kan dit vooral goed zien ook in het bakken van de frieten. Vaak moet je daar ook nog even op wachten.

    En inderdaad: er moet meer personeel bij om één en ander op te vangen, maar zoals we beiden aangaven: schaf de vele kortingen af, de gemiddelde ticketprijs én omzet stijgen meteen. En als er dan vlotter in de horeca gewerkt wordt, kan er daar ook al meer uitgehaald worden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •