X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    SIM Bellewaerde: 7 dagen, 7 beslissingen

    En omdat er ook over Bellewaerde en de directie veel geklaagd worden, misschien dit ook eens proberen?

    Iedereen lijkt het beter te weten en kraakt de directie graag af. Daarom ben ik benieuwd hoe jij het zou doen!

    Stel: je bent gedurende 1 week directeur van Bellewaerde, dus heb je 7 dagen tijd om 7 beslissingen te nemen. Welke zou je nemen?

    Probeer dit wel ietwat realistisch te houden. Het hele park op de schop gooien is dus niet mogelijk. Het dierenaanbod verdubbelen evenmin. Los Piratas in zijn geheel terughalen ook niet.

    Kies dus voor 7 zaken die je binnen de week kan waarmaken, die een positief gevolg hebben op de bezoekers.

    Benieuwd wat jullie kiezen!
    Laatst gewijzigd door simon; 21-08-18 om 16:19.

  2. #2

    Re: SIM Bellewaerde: 7 dagen, 7 beslissingen

    Ook hier bijt ik meteen de spits af met mijn 7 beslissingen:

    1. India opfrissen: Om te beginnen zou ik mijn grootste doorn in het oog aanpakken: India! Helaas kan ik niet het hele gebied op de schop gooien, maar ik zou alvast liters verf aanrukken om dit gebied van een nieuw laagje verf te voorzien, zodat het er al heel wat frisser uitziet. Aansluitend zou ik ook het horecapunt heropenen, en hier typisch Aziatische gerechten serveren.

    2. Informatie over de dieren: Bij sommige dieren is er informatie voorzien, bij anderen niet. Ik zou binnen de parkapp én naast de dieren leuke informatie over de dieren voorzien. Dit aangepakt op een leuke manier, zoals ook Wildlands in Emmen nu heeft.

    3. Uitbreiding horeca: Jammer genoeg is de keuze van maaltijden in Belgische parken vaak beperkt… Een park als Bellewaerde stelt themazones voor, maar het eten is er amper op aangepast. Daarom zou ik dus ook aangepaste menukaarten voorzien, waarbij er dus themagerechten te verkrijgen zijn per zone: India krijgt Aziatische wokgerechten, Mexico burrito’s, enz.

    4. Halloween Night KNT: De Halloween Night KNT zou ik nog heel wat enger maken, zodat het echt het engste feestje van het jaar wordt! Bijgevolg zouden kinderen ook echt niet toegelaten worden, maar geldt een minimumleeftijd van 18 jaar. Op die manier is het iets voor de echte die hards, met weinig verlichting, veel acteurs… en een iets duurder prijskaartje.

    5. Ontmanteling van de Keverbaan: Hoe erg sommigen het misschien ook zullen vinden dat ik een achtbaan sloop, ik zou de Keverbaan toch echt ontmantelen. Op die manier ontstaat er ruimte voor bvb. een doolhof in strobalen. Past nog wat in het Cowboy-thema, en zo is er meteen ruimte vrijgemaakt om plannen op LT te smeden en een nieuwe familie-achtbaan te bouwen.

    6. Inkom C wordt nieuwe hoofdingang: Vanaf volgend jaar wordt inkom C de nieuwe hoofdingang, met een grote parking voor de deur. Er zijn al plannen gelekt waarin de nieuwe ingang werd getekend, maar ik zou deze nog wijzigen. De witte tent zou ik meteen slopen en vervangen door een polyvalente ruimte, die mee aansluit met de nieuw te bouwen hoofdingang.

    7. Bellewaerde Aquapark: Hier zou ik tenslotte meteen de opdracht geven om de wildwaterbaan toch te realiseren, zoals die ook al voorzien is in de plannen. Bij opening van het Aquapark hebben we zo meteen één van de meest voorziene waterparken van de regio, waarmee we ook Plopsaqua te kijken zetten.

  3. #3

    Re: SIM Bellewaerde: 7 dagen, 7 beslissingen

    Ik heb pas 2 dagen geleden Bellewaerde voor het eerst bezocht, dus nu pas kan ik meespreken over dit onderwerp.


    1. Jungle mission een opknapbeurt geven. Ik vond het om eerlijk te zijn de minst goede attractie van heel het park. De verblijven van de dieren zagen er slordig uit en de beplanting klopte ook niet echt met het plaatje. Je vaarde eerder door een Vlaamse wildernis ipv een 'jungle'.


    2. Het park opdelen in muziekzones. Op sommige plaatsen was er zelfs helemaal geen muziek. Als er muziek was dan was dat soms ook gewoon radio. Uiteraard was er wel themamuziek te horen, maar niet overal. Ik heb er trouwens een hekel aan als ik de gewone radio door de parkspeakers hoor . De enige muziek die klopte was de muziek bij Huracan en het Huis van Houdini. Bij jungle mission kon ik duidelijk muziek herkennen van incompetch. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik vond het nogal goedkoop klinken.


    3. Sommige dierenverblijven kunnen wel een likje verf gebruiken. Ook in India is nieuwe verf op de gebouwen geen overbodige luxe.


    4. Alle attracties open om 10 uur. Dat attracties vroeger sluiten vind ik niet zo erg, maar ik heb wel graag dat attracties gewoon open zijn vanaf het moment dat je het park betreedt.


    5. Het wespen probleem aanpakken. Veel mensen op sociale media klagen over veel wespen in het park. Ik dacht eerst dat ze -zoals gewoonlijk- aan het overdrijven waren, maar na zelf het park bezocht te hebben kan ik ze geen ongelijk geven. Er zitten heel erg veel wespen. Dit is natuurlijk maar een tijdelijk probleem, maar toch hebben heel wat mensen er last van.


    6. Meer informatie bij sommige dieren is ook wel gewenst. Het leek er soms wel op dat er de laatste jaren niet zo heel veel aandacht meer aan de dieren werd geschonken (ik kan het natuurlijk ook mis hebben).


    7. plannen maken voor een spectaculaire coaster waarmee ze kunnen concurreren tegen de uitbreiding van Bobbejaanland en natuurlijk Walibi. Momenteel staat er niet echt iets in het park waarvan je zegt: "Hiervoor moet je naar Bellewaerde komen!" Al moet ik wel zeggen dat Huracan mijn verwachtingen overtrof

  4. #4

    Re: SIM Bellewaerde: 7 dagen, 7 beslissingen

    Niet dat ik muggenziften wil, maar in de originele post staat er nog een verwijzing naar Bobbejaanland

  5. #5

    Re: SIM Bellewaerde: 7 dagen, 7 beslissingen

    je kan je toch inbeelden dat je directeur van BBJ bent, en een consulting-opdracht krijgt om Bellewaerde onder handen te nemen .

  6. #6

    Re: SIM Bellewaerde: 7 dagen, 7 beslissingen

    1. Verschillende delen opknappen
    2. Blijven inzetten op tv-series over het dagelijkse leven in Bellewaerde; Eventueel eens een reeks maken over de aanschaf en constructie van een giga-coaster :-p
    3. De boomerang voorzien van een thema. Eerst wou ik hem zelf slopen wegens niet uniek (2 in België, 1 in Nederland?) maar aangezien hij de eerste was in Europa (en zelfs ter wereld?) mag hij toch blijven staan, maar doe er iets mee aub.
    4. Attractie's open bij inkom
    5. De wespen bestrijden, vreselijk als je zo een beest tegen je gezicht krijgt in een achtbaan (Mijn vrouw aan de hand gehad in Troy (toverland) )
    6. Horeca is toch een algemeen pijnpunt in Belgische parken. Probeer hier eens een pionier in te zijn met goed voedsel voor schappelijke pretpark prijzen (maw: Het hoeft niet goedkoop te zijn, maar ook weer niet zo duur dat je bij een tweede bezoek toch maar weer je eigen boterhammen mee brengt). Ik denk dat Horeca zwaar onderschat wordt in Belgische parken en voor unieke mond op mond reclame kan zorgen.
    7. Meer info over de dieren en in totaal ook meer inzetten op dieren. Dieren moeten steeds de hoofdbezigheid zijn van een zoo met attracties. Als je de nationale reclame bekijkt en naar hun site gaat heb je het gevoel dat je naar een pretpark gaat waar ook een paar dieren zijn. Dat kan niet de bedoeling zijn denk ik dan. Dan maar je dieren op de shop naar een "echte" zoo.. maar dan stelt het park eigenlijk niets meer voor. Dus zijn je dieren terug onder de aandacht en maak er een zoo met attractie's van...

  7. #7

    Re: SIM Bellewaerde: 7 dagen, 7 beslissingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Niet dat ik muggenziften wil, maar in de originele post staat er nog een verwijzing naar Bobbejaanland
    Woeps, intussen aangepast

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •