X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1

    [Phantsialand] Parkplannetjes?

    Vraagje: Gaat het hier telkens over Phantasialand in Duitsland? Welke jaartallen zouden jullie hier dan op plakken?






    Nu dat ik de link telkens zo bekijk...
    Die eerste zou 1969 kunnen zijn. De tweede geen idee?
    De derde 1997 en de laatste 2017 ?

    Dat park is toch fel veranderd als je het zo bekijkt...

  2. #2

    Re: [Phantsialand] Parkplannetjes?

    Ze zijn duidelijk allemaal van Phantasialand in Brühl, Duitsland. Ja.

    Die eerste is zo oud dat ik niet denk dat ik hem al gezien heb.
    Berlijn is in 1972 toegevoegd, dus het plannetje is ouder dan dat, maar niet van het openingsjaar. Toen bestond enkel de old timers, sprookjesbos en wild west trein. Op deze kaart zie je het hawai restaurant (opening/sluiting mij onbekend) en de Vikingbootsfahrt al staan. Dus 1969 lijkt me een zeer redelijk jaar.

    De 2e ken ik wel. Hier staat de bobbahn nog op vermeld als "opening volgend jaar" (dat stuk valt buiten beeld, maar zijn alle attracties met een ster erbij, inclusief de wildwaterbaan en monorail dus.). Die bobaan is er echter nooit gekomen. In 1996 is er Colorado voor in de plaats geopend. Wetende dat die wildwaterbaan en de jet in 1974 geopend zijn, moet dit plan dus van 1973 zijn.

    De derde ken ik ook goed en heb ik wellicht zelf nog ergens liggen. Deze is inderdaad van 1997. Colorado was in 1996 geopend zonder indoor gedeelt. Dat is pas een jaar later toegevoegd en goed zichtbaar op de plattegrond. Mystery Castle is in 1998 geopend en staat er niet op. Blijft enkel 1997 als optie.

    De laatste is heel recent en wordt volgens mij ook dit jaar nog gebruikt. Kan laat 2016, 2017 of 2018 zijn. Alhoewel ik niet weet of in 2016 al de schutting voor de bouw van Rookburgh ingetekend stond. Volgens mij was in het begin dat gedeelte volledig groen, maar dat kan ook begin 2016 zijn geweest (PHL heeft halverwege het jaar de plannetjes veranderd vanwege de toevoeging van Klugheim).

  3. #3

    Re: [Phantsialand] Parkplannetjes?

    Aangezien op de tweede de Stonewash- en Wildwash Creek nog 1 baan waren, is deze van ten laatste 1991.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •