X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 122
  1. #1

    [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    'Secret weapon' is de codenaam die Alton towers gebruikt voor grote nieuwe attracties. Alton towers broedt al enige tijd op 'Secret weapon 8', waarvoor de oude boomstambaan van het park moest wijken. Een tijd geleden kwam aan het licht dat het de nieuwste toevoeging een houten coaster wordt met lancering. Het achtste secret weapon zou In 2018 moeten opengaan. Alton towers kampt momenteel met zware imagoschade nadat iemand een beentje kwijtspeelde op 'secret weapon 7' aka 'The smiler'. Secret weapon 8 zal dus eerder dienen om het bezoekerspijl terug op pijl te krijgen, eerder dan dat het het park meer bezoekers gaat opleveren dan voor het Smiler-incident.

    Op onderstaande afbeelding is gegeven waar het achtste secret weapon in het park komt te liggen en waar de vorige liggen:
    1994 SW3 Nemesis | 1998 SW4 Oblivion | 2002 SW5 Air | 2010 SW6 th13teen | 2013 SW7 The Smiler.


    Dit is een gelekte overzichts-plattegrond van de attractie:


    Verder is op de gelekte grondplannen te zien dat de nieuwe attractie niet meer dan 11,5 meter boven de grond zal uitsteken, maar wel in de grond zal gaan met verschillende tunnels. Ook zullen er drie grote thema-objecten nabij de attractie gezet worden, waarvan de hoogste 15 meter wordt.





    Bron: towerstime.co.uk
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 04-08-17 om 11:09.

  2. #2

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    De werken blijken vrij ingrijpend te zijn. Theme Park photography kon onlangs een luchtfoto nemen van de werf. Ik ben onder de indruk.

  3. #3

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Nu begin ik toch benieuwd te worden! Ik had niet gedacht dat de coaster zo dicht tegen de rapid komt te liggen. De werf is ook groter dan ik voor ogen had.

  4. #4

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Als thema zou het wellicht rond een wicker man draaien. Dit had ik nog op het oude forum gepost.

  5. #5

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Ergens ben ik wel benieuwd naar deze baan, anderzijds vind ik de ligging echt niet goed. Zo dicht tegen de rapid en op zo'n kleine oppervlakte voor een houten achtbaan in Alton Towers vind ik niet ideaal. Het beste, voor een houten achtbaan in AT, zou een uitgestrekte terrain coaster zijn vind ik, maar misschien is dit gewoon te moeilijk (omwille van beperkingen tot hoogte en misschien ook bepaalde delen die niet bebouwd mogen worden?) om te realiseren.

  6. 31-05-17, 12:53


  7. #6

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Is het trouwens al bekend wie deze houten achtbaan gaat bouwen? Ik heb al veel GCI zien voorbijkomen, maar bijvoorbeeld op Rcdb bijvoorbeeld is daar nog niets van terug te vinden...

  8. #7

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Is het trouwens al bekend wie deze houten achtbaan gaat bouwen? Ik heb al veel GCI zien voorbijkomen, maar bijvoorbeeld op Rcdb bijvoorbeeld is daar nog niets van terug te vinden...
    Als ik me niet vergis was het al bevestigd dat het zou gaan om een GCI
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  9. #8

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Toevallig net onderstaande foto's tegengekomen, het station komt reeds overeind. Men spreekt inderdaad ook van een GCI, al vind ik het dan raar dat RCDB dat nog niet heeft toegevoegd. Maarja, die site is ook niet altijd even accuraat...





    Foto's: © TowersTimes - TowersStreet
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #9

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Alvast een uitgebreid gebied! Wat ik me wel afvraag is op welke manier het een unieke coaster zal zijn, want een houten coaster met lancering is er ondertussen al...
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  11. #10

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Nog meer nieuwe foto's:

    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  12. #11

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Werk aan het station en onderhoudsgebouw voor SW8 is de afgelopen week snel vooruit gegaan, waarbij het station nu zijn dak volledig bedekt heeft en bij het onderhoudsgebouw het dak is geïnstalleerd.
    Elders hebben de betonconstructies aan het onderkant van de bouwplaats nu de metalen beugels geïnstalleerd grkregen die klaar zijn om de houten bukken te ontvangen. Aanvullend metaalwerk is ook toegevoegd aan wat er naar verwachting de thematische structuur zal zijn:






    Tekst en foto's: https://www.facebook.com/towerstimes/
    Laatst gewijzigd door fkl8; 26-06-17 om 05:56. Reden: Graag even in het Nederlands vertalen aub ;)

  13. 02-07-17, 20:31

    Reden
    dubbelpost

  14. #12

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Constructie van de lifthill:


    Bron: https://www.facebook.com/towerstimes/

  15. #13

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Lol, die eerste foto lijkt me neit te kloppen .

    Die wicker man wordt toch wel een enorm figuur zo. Benieuwd of die niet vanuit het piratengebied gaat storen.

    Er is gespeculeerd over een launched lifthill of een inversie, maar het zou me niet verbazen als dit figuur nog een effect gaat hebben wat het SW-gehalte van deze baan moet gaan worden.

  16. #14

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    De lift blijft vrij laag. Aanwijzing van een launch?









    Dit en veel meer: http://www.towerstimes.co.uk/blog/20...featuring-sw8/

  17. #15

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Het hoogste punt:




    Dit en meer: https://twitter.com/ThemeParkWW

  18. #16

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Mmmmh, waarom de Duitse vlag? Duitse constructeur? Komt er effectief een lancering en gaat Mack die leveren? Ik ben toch benieuwd aan het worden .

  19. #17

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Komt er effectief een lancering en gaat Mack die leveren?
    Lancering en Mack, dat zijn twee termen die niet samen gaan. Ik hoop echter wel op een gelanceerde woodie hier natuurlijk.

  20. #18

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Waarschijnlijk een Duits constructiebedrijf. Als ik me niet vergis koopt mack hun lanceertechniek ook weer bij een andere partij. Als Mack een uplhill launch gaat leveren gaat het niet veel meer worden dan de lifthill van Maverick (die volgens RCDB ook een launch is ).

  21. #19

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Nieuwe bouwfoto's:








    Bron: https://www.facebook.com/towerstimes/

  22. #20

    Re: [Alton Towers] 2018 - Secret Weapon 8

    Ovenverse plaatjes:






    Dit en meer: https://www.facebook.com/towerstimes/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •