X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    [VIDEO TR] Amigoland Luna Park (Frankrijk)

    Enkele daagjes voor ons avontuur in Parc Spiro trokken we naar Amigoland, op een boogscheut van onze verblijfplaats. Amigoland is een Luna Park of zomerkermis in Le Grau du Roi, aan de rand van de badstad. In het zuiden van Frankrijk kan je wel meer van dit soort parken vinden. Hier in de buurt heb je ook nog Luna Parken in Cap d’Age, Saintes-Maries-de-la-Mer etc.

    Beginnen doe ik met de parkvideo die ikzelf toch best wel leuk vind ...


    Overal stond er reclame dat Amigoland zou openen om 20u.00, niet dus. Op dat uur valt er werkelijk nog niets te beleven en zijn er nog geen bezoekers. Pas rond 20u.30 lijkt het ‘park’ tot leven te komen en tegen 21u.00 barst het helemaal los. Wel een tip; je komt best wel vroeger dan dat, anders is het echt zoeken naar een parkeerplaats. Hoewel de parking best groot is.

    Wij waren er met onze kroost van 2 en 4 jaar en waren dus niet geneigd tot in de late uurtjes in Amigoland te blijven. Het park blijft namelijk open tot 3 uur ’s nachts. Snel op zoek naar enkele kinderattracties dan maar! De allereerste wordt meteen credit #13 voor dochterlief; La Pomme! Een baantje dat ze ondertussen al kent, maar wel leuk blijft.


    Nummertje #13; het appeltje;


    Ondertussen zijn ook de grote attracties geopend en daar zitten enkele pareltjes tussen. Ik ga de namen of types niet opsommen, want daar bak ik niets van wat betreft kermisattracties . Maar ik kan het park alleen maar aanraden voor de thrillseekers onder ons. Ook de funhouse ‘Showbizz’ (mocht iemand hem kennen) ziet er geweldig uit met al z’n lampjes.

    Volgende op het programma is de Jumbo Jet. Wat blijven dit toch geweldige dingen! Het was al even geleden dat ik er eentje gedaan had, maar ik blijf toch steeds onder de indruk. Wat moet dit ding in de jaren ’70 indruk gemaakt hebben op de mensen. Wat ik niet wist toen ik daar was; blijkbaar is dit de oude Jumbo Jet uit Walibi Belgium.

    Jumbo Jet!


    Ondertussen hebben we twee attracties achter de rug en beslissen om onze dochter enkel nog op een kindermolen te laten gaan. Ter vergelijking met de kleinere kermissen ‘bij ons’ is Amigoland echt duur. Vraag me geen prijzen meer, maar ik denk dat we voor de kindermolen zo’n € 4 per kind betaalden. Toch een tikkeltje erover.

    Uiteindelijk heb ik enkel nog wat beelden geschoten en zijn we weer naar onze verblijfplaats getrokken. Amigoland is geweldig voor kermisliefhebbers of gewoon voor een groep vrienden die op vakantie is. Maar gezinnen met kleine kinderen hebben hier helemaal niets te zoeken. De openingsuren alleen al zijn niet ‘kindvriendelijk’. Maar dat is zo in ieder Luna Park.

    Maar ook het magere aanbod voor kinderen en de prijzen lieten ons snel beslissen om weer te vertrekken. Maar laat je hier niet door afschrikken want opnieuw; zonder kinderen zou ik meteen teruggaan. De sfeer is er leuk en er staan geweldige attracties. Alleen is het wel zoeken achter een WC (die we niet gevonden hebben :-p).

    Tot niet zo heel snel Amigoland!

    [







































    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  2. #2

    Re: [VIDEO TR] Amigoland Luna Park (Frankrijk)

    Wat ziet die Jumbo Jet er goed uit! Leuke flume ook precies, bedankt om dit te delen!

  3. #3

    Re: [VIDEO TR] Amigoland Luna Park (Frankrijk)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Wat ziet die Jumbo Jet er goed uit! Leuke flume ook precies, bedankt om dit te delen!
    Hij staat inderdaad erg strak in het pak! En die log flume hebben we niet kunnen doen, maar hij is echt wel groot en lang (naar kermisnormen). Op Google Maps kan je hem beter bekijken.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  4. #4

    Re: [VIDEO TR] Amigoland Luna Park (Frankrijk)

    Bedankt voor het TR. Ik was er ook begin juli. Voor kinderen is Amigoland net 1 van de mindere van de vele lunaparken die er in die regio zijn vrees ik. Carnon (5 minuten verder) was waarschijnlijk interessanter voor kinderen. De WC daar vinden was eigenlijk nog redelijk makkelijk vond ik net, er zijn daar andere lunaparken waar er gewoon weg geen zijn . Bij ons was het issue eerder dat er niets op tijd opende, die WC niet en die Jumbo Jet opende ook ruim een uur te laat.

    Zelf kan ik iedereen een tour langs die Zuid-Franse lunaparken alvast aanraden, je komt daar een heleboel verrassende dingen tegen. Vrijwel ieder lunapark heeft zo'n enorm lange en hoge log flume en die zijn echt stuk voor stuk schitterend.

  5. #5

    Re: [VIDEO TR] Amigoland Luna Park (Frankrijk)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Bedankt voor het TR. Ik was er ook begin juli. Voor kinderen is Amigoland net 1 van de mindere van de vele lunaparken die er in die regio zijn vrees ik. Carnon (5 minuten verder) was waarschijnlijk interessanter voor kinderen. De WC daar vinden was eigenlijk nog redelijk makkelijk vond ik net, er zijn daar andere lunaparken waar er gewoon weg geen zijn . Bij ons was het issue eerder dat er niets op tijd opende, die WC niet en die Jumbo Jet opende ook ruim een uur te laat.

    Zelf kan ik iedereen een tour langs die Zuid-Franse lunaparken alvast aanraden, je komt daar een heleboel verrassende dingen tegen. Vrijwel ieder lunapark heeft zo'n enorm lange en hoge log flume en die zijn echt stuk voor stuk schitterend.
    We zijn vaak gepasseerd aan Carnon, maar met kleine kinderen is het gewoon niet te doen om zo laat nog 'op stap' te gaan. Wanneer ze ouder zijn keer ik zeker een keertje terug om die zuidkust verder te verkennen .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •