Bovenstaand filmje zag ik ook al op de besloten FB-pagina. Ik kon het hier niet plakken en linken had weinig zin wegens de beslotenheid. Blijkbaar kan dat toch, m.a.w. ik hink digitaal een klein decennium achter

Vandaag verscheen er een nieuw en zo mogelijk nog minder zeggend filmpje, dit keer over het station in aanbouw
"iets over dakwerken"
Het put-probleem is nog niet opgelost, of beter gezegd: de uitvoering is complexer dan gedacht. Ik meende iets te hebben gelezen over moeilijk graven nabij een rivier, al is die mij daar nog nooit opgevallen. Tenzij ze de nep-Colorado bedoelen, natuurlijk. Kromme auto-vertaling van een reactie van een park-verantwoordelijke op 27 maart: "Bij de tunnel is het bijna tijd voor de volgende fase! We zullen verder graven naar een nieuw niveau. Het zal spannend zijn om dit na Pasen te volgen." Hieruit leid ik af dat er hoogstwaarschijnlijk wel al een oplossing is op de tekentafel maar dat onvoorziene extra studies, extra materiaal en extra werken voor een hoop vertraging zorgt. Discussies op FB gaan nu natuurlijk over de openingsdatum.