Over Walibi heb ik ook het gevoel dat de opening van PU zowat het keerpunt is geweest. Onder SF hadden we misschien niet die music battle gehad, maar die music battle heeft er wel voor gezorgd dat alles terug wat op de sporen kwam te staan, ook al sloeg het niet aan.

Het masterplan van nu mag er best wel wezen. Wanneer SF gewoon het park had gehouden, hadden we volgens mij momenteel een soort van Wiener Prater met weinig aankleding en best veel attracties. Ik weet niet of dat aanslaagt, gezien er vele bezoekers toch een sfeer in een pretpark verwachten. Als SF Walibi heeft vandaag, denk ik wel dat de concurrentie minder groot zal zijn. Dan heb je simpel de families in BJL, de kinderen en jonge gezinnen in Plopsaland en de thrillseekers in Walibi B. Nu is die markt wat concurrentieler waardoor parken ook moeten investeren (zie gelanceerde achtbaan BJL, houten achtbaan PLopsaland of Tiki-Waka in Walibi). Dit komt omdat iedereen de families wilt.

Ik leerde Walibi als jong gastje kennen vlak na de overname van Six Flags. Ik ging destijds met de school voor een prikje op woensdagnamiddag naar Walibi. We moesten daarvoor vierkleurenbalpennen verkopen waarmee we ook turnmateriaal konden kopen ofzoiets.

Wanneer we dan in Walibi waren herinner ik me toch ook dat we vaak voor gesloten deuren stonden. Turbine werkte niet, effecten van de Radja River stonden uit, Flashback lag er maar triestig bij. Ik merk wel een verschil met nu. Je merkt ook dat er gewoon meer volk is in het park.

De sfeer die er heerste was slechter dan in BJL (toen). Alles voelde ook wat geforceerd aan. Zoiets van: "hier zijn onze attracties en that's it".

Persoonlijk heb ik toch liever een familiepark. Er is wat groen, bloemetjes, het publiek is diverser, je kan rustig picknicken, ... Deze zaken heb je allemaal niet met een thrillpark. Daarom verkies ik toch het Walibi vandaag dan een verderzetting van het SF-beleid. Bovendien laat Walibi vandaag zien dat het ook attracties wilt openen. De toevoeging van de nieuwe attracties zorgt immers voor een behoorlijk aantal rides.