Het zou me ook niet verwonderen moest een incident hier aan de basis van liggen. Wel opmerkelijk dat hier zo'n drama rond gemaakt wordt, terwijl dit vorig jaar al werd ingevoerd bij DD in BWP. Oké, daar is het wel subtiel met de 'weegplaat' en het lichtje, maar ik hoop dat ze in BBJ ook een soortgelijk systeem zullen voorzien.

Ik kan me niet voorstellen dat ze hier zelf voor gekozen hebben, maar dat dit echt door PR opgedrongen werd. Ook in de andere parken van de groep zal dit binnenkort er komen.

Wat het zomerabonnement betreft, zie ik hier ook niet echt problemen in. Zoals eerder aangegeven, gaan mensen hierdoor niet opeens elke dag van de zomer naar BBJ gaan. Bij mijn bezoeken aan BWP en WB dit jaar kreeg ik ook een bon mee om een tweede bezoekje te brengen aan 50 % korting. In PHL worden al jaren gratis tickets meegegeven voor een tweede bezoek later op het jaar. En in de Lago zwembaden kan je in de zomer ook een zomerpas kopen die een hele maand onbeperkt geldig is.

Ergens is het misschien appels met peren vergelijken, maar ik vind het een mooie oplossing om nog eens in de zomer terug te keren (in plaats van meteen de volgende dag terug te moeten gaan) en het zal voor sommige bezoekers echt wel een meerwaarde zijn om nog eens op een vrij moment terug te keren in de zomer.