Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Dat is onzin. Stilzwijgen boost de interesse alleen maar bij een select clubje fanatiekelingen op pretparkfora. Jan modaal merkt bij stilzwijgen niets en onthoudt er nog minder van. Als die überhaupt al iets meekrijgt van de bouwput is het omdat Phantasialand met enorme visuals aangeeft dat ze iets aan het bouwen zijn. Dat lijkt me niet het effect van zwijgen.

Het enige voordeel dat Phantasialand er uit haalt is dat er geen teleurstellingen komen wanneer ze later open gaan dan gepland en dat er geen hordes mensen staan te jengelen omdat het nieuwe gebied nog niet open is, ondanks dat dat nooit werd gecommuniceerd.

Ik veronderstel dat ze hun marketingcampagne pas op gang trekken als het er niet meer uitziet als ruwbouw.
Een ander voordeel is het feit dat mensen hun bezoek niet gaan uitstellen omdat er iets nieuws komt. Dat zal in mindere mate voorkomen, maar toch speelt het wel een rol.

Op zich vind ik het stilzwijgen spannend, maar aan de andere kant zouden nog meer tipjes van de sluier welkom zijn. Geen overload ozals Toverland of Efteling, maar een subtiele campagne is zeker welkom