X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 21 van de 21 EersteEerste ... 11192021
Resultaten 401 tot 417 van de 417
  1. #401

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Persoonlijk vind ik Toverland 1 van de beste pretparken geworden, zeker als je met de kinderen gaat, gaan ook die hun niet vervelen, aangezien het voor mij een uurtje tot daar is, en bobbejaanland 45 min, ga ik altijd naar daar, want bobbejaanland mag echt een gaan investeren, alles oud en versleten, al jaren niets nieuw..

  2. #402

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    ^ Ben ik mee eens. Het is een park met een leuke variatie aan attracties en dat zal in de toekomst enkel nog beter worden. Voor mij straalt het park echt een speciale en gezellige sfeer uit.

    Het team van Bobbejaanland heeft helaas weinig budget en moet het doen met wat ze krijgen. Ondanks dit krappe budget zijn ze toch aan de weg aan het timmeren, mede dankzij de huidige algemeen directeur. Ik gun ze nog steeds hun bestaan en ik hoop dat de toekomst positief nieuws brengt.

    (maar dat is een ander topic haha)

  3. #403

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Zaterdag was het niet zo druk. Overdag kon je quasi direct instappen in Troy en Fenix doen met korte wachttijd. de desillusie volgde s avonds: er werd een trein van Fenix gehaald en om 21.00u bedroeg de wachttijd 45min en deze liep na ons nog verder op. Hetzelfde liedje bij Troy. Wachttijd van 30min om 22.15u.... dan vraag ik me wel af ze wel ernstig te nemen zijn en of ze het ook ernstig menen.

  4. #404

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik had het zaterdag drukker verwacht, maar de wachttijden waren heel kort. Uitgezonderd Maximus' Blitz Bahn, as usual.

    Toos-Express: 5 min.
    Booster Bike: 5 - 15 min.
    Dwervelwind: 5 - 20 min.
    Maximus' Blitz Bahn: 45 - 55 min.
    Expedition Zork: 20 - 25 min.
    Djengu River: 15 - 25 min.
    Merlin's Quest: 10 - 15 min.
    Troy & Fenix: 5 - 10 min.
    (tot 20/21u zoals in de comment hierboven vermeld)
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 20-08-18 om 22:44.

  5. #405

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik ga op maandag 24 september eens de nieuwigheden gaan bekijken. Ik vermoed dat dit een rustige dag zal zijn of vergis ik mij?

  6. #406

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schumacher305 Bekijk Berichten
    Ik ga op maandag 24 september eens de nieuwigheden gaan bekijken. Ik vermoed dat dit een rustige dag zal zijn of vergis ik mij?
    Wij waren er op dinsdag 4 September. Het was niet leeg, maar bijna geen wachttijden. Er waren namelijk enkele bussen en hier en daar wat gezinnen en pretparkfans Dus zou inderdaad rustig moeten zijn in de week.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  7. #407

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    aangezien nu overal de schoolvakanties afgelopen zijn, denk ik dat er op zo'n dagen zeer weinig volk zal rondlopen. Wij waren er ooit op een weekdag in juni, en ik denk dat er geen 150 man rondliep toen...

  8. #408

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Vandaag ook in Toverland geweest.

    Zelden zie ik dat de realiteit mooier is dan concept arts, maar Toverland is het bij beide nieuwe themagebieden gelukt. Met name bij Avalon.

    Het nieuwe inkomstgebied is fel gekleurd, maar stoort zeker niet. Het zet daarmee een vrolijke en zonnige noot om de dag te starten. Wel vraag ik me af hoe toekomstgericht dit is. Naast avalon past nog wel een themagebied dat makkelijk kan aansluiten op het inkomstplein en daarna houdt het volgens mij al snel op. Je zou er eventueel nog een 2e nieuwe gebied naast kunnen leggen, maar ik betwijfel of het dan nog goed gaat komen met de parkeerplaatsen.

    Deze zijn overigens mooi aangelegd. De toerit zorgt er echter voor dat de auto opnieuw door de carwash moet en het systeem om je uitrijkaart te scannen kon volgens mij letterlijk niet onhandiger gekozen zijn. Dat de toerit nog mooi gemaakt moet worden is logisch, dus zie ik graag door de vingers, maar het uitrijsysteem moeten ze toch echt gaan aanpassen.

    Ook rondom Port Lagune zijn er stappen gemaakt. Waar Troy vroeger een wachtrij op een betonplaat had, ziet dit er nu een heel stuk passender uit. Ook de kale boosterbike ligt er nu een stuk mooier bij. Zelfs de lelijke achterwand van Djengu River is eindelijk van theming voorzien.

    Avalon dan.. Wanneer je het gebied binnenkomst geeft het wel echt een WOW-gevoel. Het ziet er allemaal véél beter uit dan op de concepts en dan verwacht. Het gebied is volledig rondom leuk en sfeervol aangelegd. Relatief eenvoudig doch doeltreffend. Waar het op de concepts nog leek dat enkel de bebouwing en de directe omgeving gethemed zouden worden, is wel echt veel meer gedaan dan dat. Bravo.

    Vanwege het gezelschap waarmee ik was heb ik de rechter kant niet bewandeld en dus helaas ook Merlin's Quest niet gedaan. Bij Vuurkip.. ik bedoel: Fenix valt helaas direct dezelfde fout op die ze destijds bij Djengu River ook al gemaakt hebben. Zijkant van het gebouw simpelweg niet afgewerkt. Doodzonde want de rest ziet er fantastisch uit en ik begrijp ook eigenlijk niet waarom de theming opeens stopt. De rest ziet er gelikt uit. Hetzelfde geldt voor de wachtrij en het station. Tot dusver heb zelfs ik eigenlijk geen kleinigheden kunnen vinden om over te zeuren..

    Het boarden verloopt helaas niet bepaald snel waardoor de rij onnodig lang is (ook omdat er maar één trein in gebruik was). Dat is wel jammer. Daarnaast vind ik het ook NOT DONE om een hele trein weg te sturen met slechts één persoon aan boord. Dit was blijkbaar een vlogger, maar had zelfs zijn camera niet mee (dus er werd niets gevlogd). Ze hadden dus gerust de rest van de trein kunnen vullen en zelfs er nog een single rider (die wel in de betreffende rij stond) naast de vlogger kunnen zetten. Tel daar bij op dat de trein nog een tijdje stil heeft gestaan om selfies te maken en je gaat al bijna huilen van dat soort waardeloze praktijken. De rit zelf heb ik front gedaan, zowel links als rechts waarbij links mij favoriet is. Het voelde krachtiger (al is dat niet logisch gezien de radius in de bochten groter is) maar belangrijker: Ik had vaker het idee dat ik ergens tegenop zou vliegen. Vooral de supports van de baan.

    En daar komt ook meteen het grote minpunt van Fenix. Er is amper tot niets gedaan met het feit dat dit een wing-coaster is. Zowel qua rit elementen niet als qua theming. In beide bocht blijft ook de rechter kant eigenlijk té hoog boven de grond om effect te hebben. Near misses zijn er amper (zelfs de bruggen waar je onderdoor gaat doen hier wel wat aan, maar is erg beperkt in vergelijk met andere banen). Wat mij betreft had dit even goed een Floorless coaster kunnen zijn. Was ook meteen beter geweest voor de capaciteit. Hopelijk voegt de begroeiing daar later nog wat aan toe, maar buiten de laatste helix heb ik daar weinig hoop in.

    B&M kennen we van de krachtige ritten, echter valt dat de laatste tijd - vooral bij wingcoasters - vaak nogal tegen. Deze rit is weer terug zoals we B&M kennen: ENORM krachtig. Wat ik dan weer niet van B&M gewend bent is dat er zelfs best aardige airtime in zit op een heuveltje. Buiten die twee elementen mis ik dan weer wel wat afwisseling. Je gaat relatief rustig een paar elementen door met weinig richtingswisselingen. Je rijdt van element naar element en doet dat dan. Het voelt een beetje plichtmatig aan. Ik kan het moeilijk uitleggen. Waar de eerste helix zeer pittig is en de 2e ook niet mis is, voegen geen van de 3 inversies echt iets toe aan de rit (buiten dat je een keer overkop geslingerd wordt). Ik weet niet.. lastig uit te leggen.

    Daarnaast is de baan toch wel korter dan Troy. Dat zijn voor mij dan ook de hoofdredenen dat ik Troy toch nog steeds toffer vind dan Fenix. Al is fenix zeker weten een topper van formaat die ik - juist vanwege zijn intensiteit - zeker niet zal overslaan.

    Gezien er front duidelijk nergens een ingang is, loop je vanzelf naar achteren. Daar is een hekje (wat wel erg kort aan een trap staat, maargoed) dat niet wilt openen. Vervolgens blijkt dat de uitgang in het midden is gemaakt. Er staat wel een mooi groot bordje "EXIT" op, maar op het moment dat de uitgang daadwerkelijk open staat is dat niet meer te zien. De pijlen op de grond zijn ook niet heel erg zichtbaar (en ongetwijfeld binnen een jaar volstrekt niet meer zichtbaar) dus hier mogen ze misschien nog iets aan doen om het duidelijker te maken.

    De trap naar beneden toe is belachelijk stijl. Het verbaasd me een beetje dat dit goed gekeurd is. Tegen het vallen is halverwege een draaihekje. Dus mocht je vallen kun je jezelf niet opvangen tegen de muur, maar mag je eerst je knieën breken op dat hekje.. ik snap de bedoel ik wel, maar goed doordacht vind ik het zeker niet. Jammer.. Verder blijft de theming ook door de uitgang helemaal tot aan de shop door lopen in een geweldig niveau.

    Al met al genomen is Avalon een themagebied waar zelfs menig TOP-Park zich nog een voorbeeld aan zou kunnen nemen.

    Nu zullen mensen vast wel denken dat ik niets gezegd heb over de kale indoor turnaround.. Klopt, dat valt nu zeker op en eigenlijk is het jammer dat ze dit niet afgewerkt hebben voordat de baan opende. Maar juist omdat ik weet dat dit nog "under construction" is, zie ik ook dit nog door de vingers. Ik hoop dat ze dan meteen ook de buitenkant van het station nog even mee pakken.

    Het effect bij het naar buiten rijden is overigens goed genoeg dat ik de eerste keer gemist heb waar de remise is

    De volgende keer nog Merlin's quest mee pakken. Tegen dan zal ook de rest van Fenix afgewerkt zijn (hoop ik).

  9. #409

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Met één trein op Fenix vind ik not done in z'n eerste seizoen, in nog steeds de zomer en op een zaterdag. Het is dan echt tergend traag wachten in het station. En dan zo'n knoei- vlogger: ze hadden mij in oververhitte geestestoestand moeten afvoeren, vrees ik.

    Fenix is je parade-vogel waar je het iets oudere volk mee wil trekken, net het volk dat nog ondervertegenwoordigd is in dit voormalig kinderpark. Zorg dat die enthousiast praten over de geweldige nieuwigheid en zelf ook gauw nog eens terug willen. Je zou haast denken dat je in een park bent dat fastpasses pusht.

    Wat de trap-uitgang betreft: het is wachten op het eerste ernstige ongeval of klacht. Of een hoognodige ingreep.

  10. #410

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik deed toverland op vier augustusook aan, toen stond er ook maar 1 trein op fenix en kon men perfect volgen. Je kon zelfs doorlopen tot in het station zelf (normaal bij grotere druktes is er een tussenhalte net voor de trappen).

  11. #411

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steventje Bekijk Berichten
    Ik deed toverland op vier augustusook aan, toen stond er ook maar 1 trein op fenix en kon men perfect volgen. Je kon zelfs doorlopen tot in het station zelf (normaal bij grotere druktes is er een tussenhalte net voor de trappen).
    we konden nu ook door lopen tot in het station. Was nog steeds echter ongeveer een half uur wachten van daar uit.

  12. #412

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    OW die keer dat ik doorliep tot in het station was het hooguit een tien minuten wachten. De eerste keer toen ik er was in juli was het er drukker, men werd opgehouden voor de trappen, de mensen die front row aanschuiven kregen daar een metalen pluimpje als bewijs dat ze daar mogen plaatsnemen. Eenvoudig degelijk systeem. Dit vergt natuurlijk wel extra personeel.

  13. #413

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Blijkbaar zouden hun bezoekersaantallen tot hiertoe met 20% gestegen zijn, terwijl ze mikten op 25 a 30%.
    Bron

    Dat lijken mij toch zeer redelijke cijfers. Ik denk zelfs dat het oorspronkelijke doel pittig hoog lag. Zo'n enorme bezoekerstoename is mij eigenlijk alleen bekend van het eerste jaar van de wizzarding world in Orlando. Daar waren geloof ik wel wat meer miljoentjes tegenaan gesmeten...

    Er wordt ook nog wat gebakkeleid over de naam, maar ik blijf er persoonlijk bij dat nu veranderen puur paniekvoetbal is.

  14. #414

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Blijkbaar zouden hun bezoekersaantallen tot hiertoe met 20% gestegen zijn, terwijl ze mikten op 25 a 30%.
    Bron

    Dat lijken mij toch zeer redelijke cijfers. Ik denk zelfs dat het oorspronkelijke doel pittig hoog lag. Zo'n enorme bezoekerstoename is mij eigenlijk alleen bekend van het eerste jaar van de wizzarding world in Orlando. Daar waren geloof ik wel wat meer miljoentjes tegenaan gesmeten...

    Er wordt ook nog wat gebakkeleid over de naam, maar ik blijf er persoonlijk bij dat nu veranderen puur paniekvoetbal is.
    DAn moet ge nog de Halloweendagen gaan tellen, dan stroomt het park sowieso vol, dus zal nog beter uitvallen.

  15. #415

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Toverland heeft opnieuw een zwaard in Avalon...

    Dit is het oude:
    Naam:     r0-ec-1010-520-f8f-avalon_toverland-1530990746.jpeg
Bekeken:  2143
Groote:   140,3 KB

    Dit bleek profetisch:
    twittervideo

    Dit is het nieuwe:
    Naam:     44042064_1991801037529403_6885195946901110784_n.jpg
Bekeken:  2121
Groote:   158,6 KB

  16. #416

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Dat zwaard is veel beter. Kan iedereen lekker hard trekken. Haha.

  17. #417

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    B&M kennen we van de krachtige ritten, echter valt dat de laatste tijd - vooral bij wingcoasters - vaak nogal tegen. Deze rit is weer terug zoals we B&M kennen: ENORM krachtig. Wat ik dan weer niet van B&M gewend bent is dat er zelfs best aardige airtime in zit op een heuveltje. Buiten die twee elementen mis ik dan weer wel wat afwisseling. Je gaat relatief rustig een paar elementen door met weinig richtingswisselingen. Je rijdt van element naar element en doet dat dan. Het voelt een beetje plichtmatig aan. Ik kan het moeilijk uitleggen. Waar de eerste helix zeer pittig is en de 2e ook niet mis is, voegen geen van de 3 inversies echt iets toe aan de rit (buiten dat je een keer overkop geslingerd wordt). Ik weet niet.. lastig uit te leggen. .
    Je hebt bijna een gevoel van: We willen dit en dit en dit in een baan en plakken het netjes achter elkaar zodat we er volop reclame mee kunnen maken. Van zijn inversies moet hij het inderdaad niet hebben, de helixen zijn tof en de airtime ook wel best amusant, maar in totaal...

    Ik denk inderdaad wel, dat eens de begroeiing volgroeid is, de baan net iets leuker zal worden. Nog een jaartje of 2 tot 3 wachten :-)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •