X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 27 van de 30 EersteEerste ... 172526272829 ... LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 540 van de 582
  1. #521

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Gisteren waren we voor een warm dagje in BBJ, het was er opvallend kalm. Zelfs voor dé attracties bij dit weer zoals Rio en Big Bang pakweg een kwartiertje aanschuiven. Mount mara was de hele dag gesloten; enkel Revolution zonder film in de centrale hal, geen VR op de dreamcatcher wegens het "warme weer", Sledgehammer werd pas opgestart in de namiddag, kinderland enkel het gelijkvloers open, Forbidden caves 2.0 open van 11h tot 16h,.... Ook qua horeca was er bijzonder weinig open, met lange wachttijden als gevolg. In de kleinere punten die beperkt open waren, was het aanbod aan standaard cola en Fanta rond 15h uitgeput.... En bij het hamburger-resto aan de Revolution werkte de bancontact niet, als stond dat maar op een handgeschreven A5-ke aan de kassa zelf.
    Ook al stond er op de klokjes dat de attracties open waren tot 17.45, al voor 17.30 was alles dicht en werd iedereen zo snel mogelijk uit het park gewerkt. Het was dan wel warm om te werken, maar vriendelijkheid was er met uitzondering van de parkeerwachter niet op te merken onder het personeel.
    Ik weet niet welke kant dit opgaat, maar dat het er niet goed aan toe gaat is een understatement. Zou men zich daar van bewust zijn ? Als je de Facebook-recensies leest zijn er toch veel mensen die een gelijkaardig dagje hadden, midden in de zomer, in het hoogseizoen....
    vandaag herkansing....
    Geen Mount Mara, geen dreamcatcher met VR maar wel met twee treinen, wachttijd 1 à 2 beurten dus hoera. Al is die baan toch ruw geworden.
    Voor de rest extreem kort aanschuiven: El Paso, Revolution (zonder film), Typhoon instappen en wegwezen. Okidoki, Bob Expres, Speedy Bobo, Indiana River en consoorten ca 10 min.

    Er was wat meer horeca open, maar nogsteeds niet maximaal en vaak maar voor enkele uren. Aan de organisatie en het tempo in de horeca moet toch echt gewerkt worden want het waren weer lange wachtrijen die traag vorderden.

    En naar gewoonte werd iedereen om 17.30 naar de uitgang geveegd.

  2. #522

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Er was wat meer horeca open, maar nogsteeds niet maximaal en vaak maar voor enkele uren. Aan de organisatie en het tempo in de horeca moet toch echt gewerkt worden want het waren weer lange wachtrijen die traag vorderden.

    En naar gewoonte werd iedereen om 17.30 naar de uitgang geveegd.
    Wij waren 20 minuten voor de show aan het aanschuiven voor een ijsje en hadden de show zelf bijna gemist. 20 minuten...

  3. #523

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    De film in Revolution is nu al bijna een heel seizoen afwezig... weet iemand of ze dit dit seizoen nog in orde gaan maken?

  4. #524

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    De directeur wou volgend jaar een nieuwe thrillride, vertelde hij in een interview. Personeel van Dramcatcher beweerde dat DC een renovatie krijgt deze winter, schilderen enzovoort.
    Gezien zijn huidige toestand is DC al een t(h)rillride. Volgend jaar een nieuwe laag verf en hupsakee, ze hebben een 'nieuwe' thrillride

  5. #525

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Bobbejaanland heeft zonet de Halloween planning bekend gemaakt. Bovendien zijn er een paar leuke uitbreidingen van het Halloweenaanbod. Er is een nieuwe scarezone en spookhuis. Ook de show van Aaron Crow is vervangen door een show met een hypnotiseur. Alle info is te vinden op de Halloweensite van Bobbejaanland zelf.

    http://halloween.bobbejaanland.be


    Ik ben alleszins blij met de uitbreidingen maar ook dat ze Childhood Fears terugbrengen en Party of the Dead. Ik kijk nu al uit naar het Halloweenseizoen .

  6. #526

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Bobbejaanland heeft zonet de Halloween planning bekend gemaakt. Bovendien zijn er een paar leuke uitbreidingen van het Halloweenaanbod. Er is een nieuwe scarezone en spookhuis. Ook de show van Aaron Crow is vervangen door een show met een hypnotiseur. Alle info is te vinden op de Halloweensite van Bobbejaanland zelf.

    http://halloween.bobbejaanland.be


    Ik ben alleszins blij met de uitbreidingen maar ook dat ze Childhood Fears terugbrengen en Party of the Dead. Ik kijk nu al uit naar het Halloweenseizoen .
    Super! Ik kijk er ook enorm naar uit, en ben ook blij dat Childhood Fears terugkomt. Spijtig dat deze enkel met de nocturnes opent, maar zeker en vast de moeite waard. Deze staat trouwens dit jaar als spookhuis en niet als scarezone

  7. #527

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Vorig jaar was dat park op zijn eigen 1 grote scarezone, als je begrijpt wat ik bedoel ...

    Sonar en Nightmare Motel waren de enige 2 haunted houses dat we dankzij de optimale operations kunnen doen hebben ... Sonar vond ik qua decor zeer fake en cheap ogen, maar qua sfeer wel ók. Nightmare Motel was dan weer mooier qua decor, maar zeer langdradig, saai en had enorm irritante acteurs die meer afbreuk deden dan ze iets toevoegden. Het gehele “we begeleiden je door het spookhuis” gedoe zou beter gewoon veranderen naar een normale walkthrough, want er zitten nogtans genoeg potentiele plaatsen voor scares in. Qua aanleg, organisatie en decoratie vond ik het event ook zwaar ondermaats en allemaal nogal vlug vlug in elkaar geflantst uit.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #528

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Sinds enkele dagen zijn de abo's voor volgend seizoen 2019 al te koop, met dus ook geldigheid voor het nog aflopend seizoen. Dit tijdstip van verkoop is wel later dan voorgaande jaren: toen was dat al vanaf midden aug. Mogelijk komt dit door de invoering van het nieuwe zomer-abo. De externe voordelen voor 2019 zijn nog niet gekend, misschien wordt Belantis toegevoegd als gratis opportuniteit.

    Voor u me van reclame beschuldigt: ik denk volgend seizoen te passen voor een BJL-abo, ondanks de hoopgevende nieuwe attractie.

  9. #529

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    De vraag rond de nieuwe attractie is eerder: welke andere attractie zal moeten sneuvelen? Of zullen het er 2 zijn ? Ik gok op Horse Pedalo en de paardjesbaan. Die staan samen, zijn niet populair bij de operatoren, en dat zijn dan al 2 operatoren voor de nieuwe ride.

  10. #530

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    vandaag een kort bezoekje gebracht. Het was er best wel druk, merkelijk drukker dan de vorige keren in juli en augustus. Veel Nederlanders en Franstaligen.

    Operations waren in orde, men deed z'n best. Horeca ging redelijk vooruit, maar bvb in Kinderland staan er vijf automaten..... Drie buiten gebruik, één leeg en één met nog twee snoeprepen in...dan is het toch echt van niet willen volgens mij?

    Maar dé grote verandering: je kan aan quasi alle attracties nog instappen rond 18h. Om 18h werd er afgeroepen dat het park gaat sluiten, goede terugreis etc, en gingen de poortjes etc wel dicht, maar dat is toch een hele stap vooruit.

    Dreamcatcher reed met twee treinen, en alhoewel het personeel druk over en weer liep met VR-sets heb ik niemand in de treinen gezien die een VR op had. We zijn dit jaar nu al zes of zeven keer geweest, en nog geen enkele keer de VR kunnen testen. Ofwel is het te heet, ofwel is het te nat, ofwel.....Maar de VR-sets zijn er, enkel dat is zeker. Misschien in september meer geluk?

  11. #531

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
    De vraag rond de nieuwe attractie is eerder: welke andere attractie zal moeten sneuvelen?
    Dat lijkt me onwaarschijnlijk: toch zeker het komende seizoen. Dat die dingen later eventueel worden geschrapt sluit ik niet uit.

  12. #532

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Heeft er iemand een idee van wat er vandaag aan de hand is in Bobbejaanland? Ze hebben zonet laten weten dat ze een hele dag gesloten blijven wegens veiligheidsredenen.


    Naam:     Knipsel.JPG
Bekeken:  748
Groote:   29,7 KB
    Laatst gewijzigd door SanderV; 16-09-18 om 10:53.

  13. #533

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Er zou een onbekende gemaskerde man een rugzak deze nacht in het park hebben achtergelaten dit hebben ze op camerabeelden gezien. Daarom dat ze het park nu hebben gesloten voor te onderzoeken wat er in de rugzak zit.

  14. #534

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    En zelfs als abonnee kregen we compensatietickets ... geldig tot eind 2019. Dus kunnen wij verniet de nieuwe coaster gaan testen volgend abo-loos jaar

    Het park moet dringend investeren in inbraakpreventie. Dit is al de zoveelste inbraak. Die malafide lui komen niet meer voor de kick en in het beste geval voor de poen. In het slechtste geval ... rekenen we op DOVO.

  15. #535

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    En zelfs als abonnee kregen we compensatietickets ... geldig tot eind 2019. Dus kunnen wij verniet de nieuwe coaster gaan testen volgend abo-loos jaar

    Het park moet dringend investeren in inbraakpreventie. Dit is al de zoveelste inbraak. Die malafide lui komen niet meer voor de kick en in het beste geval voor de poen. In het slechtste geval ... rekenen we op DOVO.
    Dat is nu net ook hetgeen dat me zo hard stoort: OPNIEUW is daar een kerel op zijn dooie gemak het park in geraakt en er kunnen vertoeven zonder gezien te zijn. Dat men dan pas last-minute ziet dat er iemand was vind ik echt belabberd. Zo is de kans groot, indien er sprake was/is van kwaad opzet, dat die kerel nooit gevonden wordt ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  16. #536

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    wat ik me af vraag:

    Wie gaat er in de ochtend die camerabeelden bekijken? Het moeten nogal wat camera's zijn en de nacht is lang, dus dat doe je niet op een uurtje voor opening. Zelfs geen 4 uur voor opening. Volgens mij kijken de meeste bedrijven hun camerabeelden pas na als er iets gebeurd is.

    Dus ergens verwacht ik dat de betreffende inbreker wel degelijk ergens iets van een alarm heeft getriggerd, of op een andere manier sporen heeft achter gelaten, waardoor men die beelden is gaan bekijken.

  17. #537

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Zonet het VRT nieuwsfragment gezien. De journalist is ook verwonderd, verwijzend naar die onnozele Youtube-inbrekers en andere recente inbraken. Het park zou al veel geïnvesteerd hebben in (inbraak-)beveiliging. Tja, dan heb je slecht of te weinig geïnvesteerd, niet. Wat ik me afvraag: Betekent dit dat BJL niet 24/24 bemand is? En zou dat wel het geval zijn in b.v. Efteling, EP en Disney?

    De woordvoerder van BJL zou ook een beetje zorgvuldiger z'n woorden moeten afwegen. Hij zei: "Wij zijn blij met deze beslissing (tot sluiten), want veiligheid primeert". Het zou toch iets genuanceerder en begripvoller klinken: "Wij staan nog steeds achter die beslissing, ook al is er blijkbaar niets gevaarlijks gevonden..." Hij had er ook nog iets over het gratis compensatie-ticket kunnen bij vermelden, al dan niet verwijzend naar de nieuwe coaster volgend seizoen. Misschien deed hij dat en is dat weggeknipt.

    Al bij al sneu voor het park, maar ze hadden dit m.i. toch enigszins kunnen voorkomen.

  18. #538

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    zo'n zaak beveiligen is niet eenvoudig. Omtrek van het terrein ca 2.000m, oppervlakte is ca 200.000 m² met veel donkere hoekjes en kantjes en planten. Ik kan mij zelfs voorstellen dat het niet moeilijk is om achter blijven bij parksluiting, en in de late uurtjes rustig uw ding te doen.

    Maar goed, men heeft waarschijnlijk vastgesteld dat er toch ergens iets verkeerds was of één of ander alarm is getriggerd; de camerabeelden die men heeft zijn bekeken en er is gezien dat er iets loos was. Voor mij is de reactie prima; is het niet veilig dan gaat het park niet open. Crisiscommunicatie op een zondag is in veel bedrijven een issue, en gelet op het gedoe met een simpele newsletter verschiet ik hier helemaal niet van...

  19. #539

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Als er al iets geïnvesteerd is, dan is dat naar mijn menig gedaan zonder info of hulp te vragen. Gewoon op eigen houtje maar wat gedaan. Zo installeren veel bedrijven camerabewaking; het meest waardeloze investeringsidee zijn camera’s. Dat weet bijna iedereen, 1bivakmuts van 5€ en al die investerigen hebben geen enkel nut meer.
    Maar sommigen zien er toch zoveel heil in.
    De kostprijs van het park te sluiten, plus al die eventuele zinloze investeringen hadden een nachtwaker makkelijk kunnen betalen.
    Maar ik vind die opmerking wel zinvol: wanneer kijkt men naar camerabewaking: als er iets is gevonden is. Dat is inderdaad redelijk louche.

    Dat het daar snachts opendeurdag is, lijkt het inderdaad.
    De beste beveiliging begint langs buiten en is de bouwkundige. Al de rest is maar oplapwerk.
    Laatst gewijzigd door chupacalabra; 16-09-18 om 19:37.

  20. #540

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik vind het een beetje triestig om vast te stellen dat er op oa. op sociale media wordt gepost dat degenen die voor de poort stonden niet moeten zagen want veiligheid is toch veel belangrijker. Ik stond er, een uur staan wachten. Eerst een 40-tal minuten aan de hekkens voor de rugzakcontrole (waarom is er ook maar één plaats voorzien voor dat voor zoveel volk). Daarna liet men ons toch het plein met de kassa's op maar zowel kassa's en ingangspoort bleven dicht. Op de videoschermen niks van informatie.

    Als je daar een uur, of langer, wacht begin je natuurlijk vrij gefrustreerd te geraken. Het leek alsof Bobbejaanland weer een klungelige fout had gemaakt. Veel mensen rondom ons begonnen dan ook kwaad en gefrustreerd te reageren. Begrijpelijk, wij voelden hetzelfde. Wij besloten na een uur wachten dan maar rechtsomkeer te maken en naar Toverland te gaan. Een duo jobstudenten op de parking probeerde ons te overtuigen te blijven, ze hadden net doorgekregen dat het park ging opengaan... Toch niet naar geluisterd, achteraf gelukkig maar. Wel zeer positief is dat men aan de uitgang van de parking gratis tickets aan het uitdelen was, die nog geldig zijn tot eind 2019.

    Pas in de auto hoorden we over de volledige sluiting en de reden waarom. Tja, logisch om het park gesloten te houden. Het park kan dat niet verweten worden. Maar ik vind best dat de communicatie naar al die mensen die stonden te wachten aangekaart mag worden. Natuurlijk moet je de echte reden niet geven indien je massa paniek wilt vermijden. Maar iets meer communicatie in de trend van "wegens uitzonderlijke problemen kunnen we voorlopig niet opendoen. Nieuws volgt zo meteen." kan toch best. Zeker op die videoschermen die ze hebben. Nu stonden daar héél wat mensen kwaad en gefrustreerd omdat ze van niks wisten.

    Langs de andere kant mag men zich ook eens beginnen afvragen over hoe veilig die ophopingen van mensen voor de ingang wel niet is... Een terrorist had gemakkelijk meer slachtoffers kunnen maken in die massa mensen die daar aan het wachten was dan in een open pretpark zelf. Een fenomeen van schijnveiligheid dat op veel meer plaatsen voorkomt sinds de aanslagen in Brussel, extra veiligheidscontroles uitvoeren en zo mensenophopingen vormen die eigenlijk een kudde potentiele slachtoffers vormt.

    En zo'n park kun je nooit 100% perfect beveiligen. Of je moet er al een echte gevangenis van maken. Ook nachtwakers kunnen niet overal tegelijk zijn. Volledig beveiligen en afschermen is moeilijk. Ik neem het BJL niet echt kwalijk dat er zo'n gek dat gedaan heeft. Ik hoop dat ze die gast vinden en er de gepaste straf voor krijgt! Bij ons is het idee opgekomen dat het misschien weer een domme vlogger zou kunnen zijn. Ik ben echt benieuwd naar die beveiligingsbeelden en wat ze precies gezien hebben, niet dat die beelden gaan vrijgegeven maar ik vraag het me echt af. Enorm kut voor het park, een zonnige zondag terwijl Plopsa en Walibi afgehuurd waren... die gast heeft het park pijn gedaan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •