Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Wat non-food betreft: ooit vroeg men me bij het betreden van EP (vermoedelijk) of ik een zakmes bij had. Ik begreep de vraag in het Duits niet en wilde me er met een knik vanaf maken. Uiteindelijk werd de vraag in het Engels gesteld en het mini-misverstand uitgeklaard. M.a.w. ook in een op-en-top professioneel park hanteert men qua security soms de natte-vinger-methode.

Het is overigens schering en inslag hoe onnauwkeurig bijna alle manuele scans gebeuren: nog nooit werd mijn metalen drinkbus (met water en citroen-extract) aan verder onderzoek onderworpen. De enige parken in Eur. met een volautomatische scan à la aéroport zijn bij mijn weten Disney, Astérix en waarempel ons eigenste Pairi Daiza, al weet ik niet of die toestellen in staat zijn de aard van de vloeistof te detecteren.
Ook bij EP kregen wij deze vraag, of we geen messen of andere scherpe voorwerpen bijhadden.

Over de volautomatische scantoestellen: ook bij EP staan/stonden er apparaten waar je je rugzak kon indoen en aan de andere kant kwam deze er dan terug uit. Je had toen wel de keuze om de controle te laten doen door mensen, of door het apparaat.
Tijdens mijn laatste bezoek waren deze machines wel afgesloten, en ging men over tot manuele scans.
En zelfs dan nog laten ze bij de ene rij soms gewoon groepen mensen door (zonder te controleren), terwijl je bij de andere rij je volledige rugzak mag uitlegen.