Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
CdA is goed op dreef: masterplan WB, Intamin in PA, festivalisation in WH en nieuwe achtbaan in WRA. Momenteel toch wel de nummer 1 pretparkengroep van Europa als ik het zo bekijk.
En dan nog het Bellewaerde Aquapark en het dit jaar heropende JdA in Parijs. Neen, ik durf nu ook wel zeggen dat ze op dit moment de meest ambitieuze groep zijn van Europa. Zeer straf!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
En zeker en vast goed om de concurrentie tussen de West-Europese pretparken aan te scherpen.

Ik verwacht dat er nog meer pretparken uit hun schulp gaan komen. Dat een Bobbejaanland het niet bij hun launch coaster blijft, dat een Bellewaerde wel een thrillcoaster moét bijbouwen, dat een Plopsaland niet alleen meer op hun characters gaat kunnen teren, dat een Efteling en Toverland ook wel thrillcoasters gaat moeten blijven toevoegen. Hou dan ook: tussen nu en 2025 gaan we interessante tijden tegemoet.
En volledig mee akkoord: we gaan zeer interessante tijden tegemoet! We moeten niet langer toekijken naar Amerika, Azië of de VAE. Het begint dichterbij ook heel wat interessanter te worden en ik ben ook benieuwd naar de reacties van de andere parken.

Zo denk ik dat Bobbejaanland ook wel al bezig is met de toekomst, waarbij we naast de nieuwe launch eerst nog wat opfrissing krijgen, maar daarna toch zeker weer wat extra thrill? Plopsaland toont volgend jaar al dat ze meer kunnen dan met enkel hun characters + ze zijn ook al bezig met de opvolger van Anubis (= nieuwe thrill achtbaan). Vooral Bellewaerde hoop ik dat er snel een woodie komt, of toch een nieuwe straffe family thrill coaster. Toverland begrijpt dit zeker, maar Efteling hoop ik toch ook wel met de nieuwe uitbreidingsgrond... Hopelijk wordt die launch clowncoaster toch wat spectaculairder nu ze de Bob gaan vervangen door een nieuwe family...