Hier is die dan, de reactie die je ongetwijfeld al ergens verwacht had :

Quasi onbereikbaar met het vervoer is overdreven hoor. Ja, het duurt lang (en kost veel), maar het is zeer doenbaar. Naar EP zijn we minder lang onderweg geweest dan Walygator Parc (als je buiten beschouwing laat dat we nachtje door hebben gedaan in de Mcdo, en dus eigenlijk een avond op voorhand zijn vertrokken). Het grote probleem in Europa is het gebrek aan sporen die over landsgrenzen gaan. Natuurlijk zijn die er wel, maar die zijn zo beperkt in aantal dat grotere steden die vlakbij elkaar liggen quasi ondoenbaar zijn met de trein. Als je eenmaal in Duitsland zit, is EP eigenlijk niet meer zo gek ver. Vanuit Aachen is het een halfuurtje naar Keulen, en van daar geraak je binnen zo'n vier uur in Ringsheim als ik het goed voor heb. En dan spreek je over één van de grootste landen in Europa dat je half moet doorkruisen, dus zo lang is dat niet.

Natuurlijk is dit, als je een auto of zelfs een rijbewijs ter beschikking hebt, puur niet de moeite waard. De ticketprijs ligt daarvoor gewoon té hoog.

Om nog wat verder op je TR in te gaan: Mehliskopf heb ik nog niet gedaan, lijkt een toffe rodelbaan. Ik vind zo'n plastieken misbaksels op Alpine Coasters altijd jammer. Als het dezelfde zijn als in steinwasen Park, bieden ze totaal geen bescherming tegen de regen, maar nemen ze wel dat heerlijke snelheidsgevoel weg dat een Alpine moet geven. Ik heb vorig jaar de Alpsee Coaster gedaan in de gietende regen zonder dakje op mijn bakje (het rijmt!), en die ervaring was fantastisch!

Is die Bergbahn een soort kabelbaan of gewoon een grote lift? In Antwerpen is er ook een mooie schuine lift, in de voetgangerstunnel (niet de bekende in het centrum, maar verderop aan het Zuid)

Leuk concept van een organisch TR trouwens. Zelf heb ik niet echt toevoegingen.