Even iets kopiëren uit een minder verwant topic:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
Ik vind Blackpool verschrikkelijk... Je loopt precies over het terrein van een schroothandel met gedateerde attracties, foute kleurencombinaties en talloze constructies all over the place. En dat is echt niet overdreven.
Schroothandel ... bij een ritje op de duellerende woodie kreeg ik in die kale maar vooral onverzorgde omgeving ook wel even een junkyard-erlebnis. BPB met het onderhoud van Tivoli zou wel eens in mijn Europese top 5 kunnen staan, zelfs als er de komende tien jaar geen noemenswaardige nieuwigheden bijkomen.

Echt op elkaar gebouwde attracties - zie voogaande posts in dat topic - zie ik toch weinig in BPB: de restanten van Noahs Ark bovenop de kassa (geen attracties) of de roestigste der woodies die er op z'n eigen stationsdak rijdt (één en dezelfde attractie), voldoen volgens mij niet aan dat criterium. Bij op elkaar denk ik o.a. aan de waltzer op een dak in Gröna of Fatamorgana met daaronder botsauto's in Tivoli. Noodzaak breekt wet, al zou zo'n attractie-stapeling wel kunnen vloeken in ruimere parken. Wat ik wel kan smaken - niet enkel in plaatsgebrekkige stadsparken - zijn interagerende attracties. De buitendecoratie van Aztec Exp. in BJL apprecieer je meer na een fietsrondje in de lucht, om maar eens een heel bescheiden voorbeeld te geven. Chiapas-Colorado is natuurlijk nog beter, of wuiven jullie nooit naar passagiers in de andere attractie?