Ik was erbij daarstraks, en was volgens mij met letterlijk open mond aan het luisteren toen de nieuwigheden opgesomd werden. Het bleef echt maar komen... volgens mij heeft Walibi werkelijk iedereen hiermee verrast.

2018
- Uitbreiding van Aqualibi wist iedereen eigenlijk al
- Het grootste pijnpunt van Walibi wordt al meteen aangepakt, de achterkant van het park! Dat er meteen een grote family coaster zou komen, had ik niet verwacht, maar is zeker goed nieuws. Ook de keuze van een Gerstlauer Bobsled is top! Hoe ze het exact gaan laten matchen met Tutankhamon weet ik niet, maar volgens mij (en gezien de concepttekeningen) krijgt de buitenkant van de attractie subtiele wijzigingen waardoor het meer aansluit bij het thema.

2019
- Vernieuwde ingangszone was naar mijn idee niet erg nodig, maar leuk dat ze het aanpakken. Heel het concept met de 8 'World of Walibi' en elk een eigen kleur vind ik trouwens wel leuk. Ook leuk dat de mascotte toch niet compleet verdwijnt, een park zonder mascotte vind ik ook maar niets.
- De zone van de Cobra en Radja River verdient wel een make-over, dus ik hoop dat ze dat grondig doen, maar dat ziet er wel naar uit. Verder ben ik ook wel benieuwd naar dat ronddraaiend theater. Met zulke investeringen richt Walibi zich wel echt duidelijk op een familiaal doelpubliek. Stiekem hoop ik dat in deze fase ook de Cobra nieuwe treinen zal krijgen. Ik stel me enkel nog vragen over hoe ze het Paleis van de Geest bij deze zone gaan betrekken, vooral aangezien...
- De nieuwe kindercoaster, die als ik het goed begrepen heb voor kinderland komt te liggen op een plaats waar nu een grasveld is. Op die manier wordt kinderland zeg maar opengetrokken en vraag ik me af of het Paleis van de Geest niet een beetje een doorn in het oog gaat zijn. Voor de rest zou ik van deze kiddiecoaster echt niet te veel verwachten. Oki Doki is veel te hoog gegrepen, ik verwacht eerder een SBF coastertje ze spreken ook echt van een instapmodel, een eerste kennismaking met een achtbaan.
- Pizza Solo vind ik op zich nog wel een net restaurant, ik ga er toch regelmatig eten. Maar het horeca-aanbod uitbreiden in Walibi is absoluut geen slechte zaak.

2020
- Schitterend dat ze het cowboydorp niet vergeten en fijn dat ze er meteen een nieuwe attractie bijzetten ook. Ik hoop dat ze Gold River Adventure ook meteen een beetje aanpakken, op de concept arts is daar voorlopig toch al wel een klein beetje theming te zien. Een Twist 'n' Splash kan het park trouwens echt wel gebruiken denk ik, zeker op zulke hete dagen als vandaag.

2021
- Een megacoaster zat er natuurlijk al wel langer aan te komen en kan gewoon na zo een reeks investeringen niet ontbreken. Hiermee zet Walibi zich hopelijk opnieuw terug op de kaart. Ik hoop persoonlijk om een eerste B&M'etje in België, maar die kans lijkt me zeeeeer klein. Ik denk dat ze voor Mack zullen kiezen, al zijn Intamin en Vekoma ook nog zeker realistische opties.
- Naast die megacoaster zal er in diezelfde zone ook nog een kinder- of familieattractie komen, maar daarover is verder niets gezegd.
- Erg leuk dat ze dan ook de Vampire en Weerwolf aanpakken. Deze twee smeken gewoon om wat meer thematisatie. Ook hier hoop ik eerlijk gezegd dat de Vampire nieuwe treinen krijgt.

2022/2023
- Tegen dan zal het misschien inderdaad ook tijd zijn voor de zone van de flashback, Psyké Underground en Pulsar op te knappen, al is dit duidelijk nog niet enorm concreet. Het is ook het enige waarvan we nog geen concept arts te zien kregen.
- In deze jaren gaat er ook een nieuwe familieattractie openen, maar ook daar is nog niets concreet over gezegd.

Voila. Amen