Het heeft volgens mij niet met het uitzwaaien te maken, want waar de support staat is er al de geleidingsrails die dit voorkomt zo te zien...
Het heeft volgens mij niet met het uitzwaaien te maken, want waar de support staat is er al de geleidingsrails die dit voorkomt zo te zien...
Heeft er iemand al een support in de nieuwe python ontdekt die wel "normaal" is?
It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!
Die van de lifthill?
Euh .... nee. Serieus, hoe scheef wil je het hebben
Bouwtechnisch zal het allemaal wel kloppen, maar ik vind het er toch raar uitzien.
Voor alle duidelijkheid: onderstaande afbeelding is geen aanklikbaar filmpje maar gewoon een screenshot (waarbij ik titel en maker liet staan om een bronvermelding te hebben).
Once you sit back, you never go back.
Kijk eens naar dit filmpje over de Black Mamba, daar zie je welk zone ze vrij houden voor de veiligheid. Dat zou deze soort support kunnen verklaren, niet?
https://phantasialandblog.de/auf-her...mba-beim-tuev/
Black Mamba lijkt me niet heel relevant: die treintjes zitten vast op de track zonder mogelijkheid tot uitzwenken.
Ik denk dat we vooral moeten onthouden dat die vliegtuigjes redelijk breed sporen.
De supportconstructie van Hyperion viel me vandaag op. Niet bepaald elegant als je vergelijkt met Leviathan of Fury...
Banned
Er is er eentje dicht bij huis bijgekomen:
Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine
Die van Fury hierboven is subliem! Ik hoop deze zomer naar Bobbejaanland te gaan (voor het eerst sinds ik 4 jaar oud was) en dan ga ik die support toch echt wel zelf proberen te vinden. Weet iemand vanaf welke plaats op de wandelpaden je hem het beste kan zien?
Once you sit back, you never go back.
Foto van Earlyspencer.
De support boven is opvallend, maar de 'echte' supports passen hier anders ook wel. Doet me denken aan K?rnan in Hansapark, al straalt hier ook wel iets van kracht uit door de vorm van de supports.
Het laatste deeltje van de eind-spike is ook wel opvallend eigenlijk
Premier Rides en Gerstlauer moeten misschien toch eens iemand in dienst nemen die wat efficienter achtbanen kan ontwerpen hoor. Dit gigantisch kluwen aan staal moet toch voor een enorme, onnodige meerkost zorgen?!
Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine
op deze foto lijkt het wel te gaan om een overspanning waar vervoer of dergelijke onder moet, een soort van brug zeg maar....
Zelfs dan kan het efficienter.
Of het meer kost weet ik niet. Deze supports zijn vaak dunner en minder stevig, waardoor goedkoper maar er ook meer nodig is. B&M, Intamin, Vekoma,.. daar zie je dit normaalgesproken niet (enkele uitzonderingen daar gelaten), maar de supports en backbone zijn dikker, waarbij ook het staal zelf dikker is.
Tenminste. zoiets heb ik ooit begrepen en het klinkt wel aannemelijk.
Met op kop K?rnan. Bouwen ze zo'n mooie toren om de lift te verbergen, wordt het volledig verziekt door de lelijke kleuren en support structuur van de baan die dusdanig in de weg staat dat je de toren amper nog ziet. Had dan op zijn minst de supports nog als een houten constructie gethemed ofzo...
Ik vind nu eerlijk gezegd die toren ?cht lelijk, maar goed dat terzijde. Dit soort supports kunnen wel iets hebben vind ik, maar in dit geval is het wel echt t?. Om Fury aan te halen, daar vind ik die overdaad aan supports dan weer wel veel beter eruit zien.
Ook B&M doet mee met de SOS-wedstrijd:
Bij de bouw van Great Bear in Hersheypark had men blijkbaar geen toestemming om op het water te bouwen...