X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 12 van de 19 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 240 van de 374
  1. #221

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Snap niet hoe mensen positief over dit project kunnen zijn. Het thema past totaal niet bij wuze town ( de reden waarom space center ooit is veranderd ) het is een goedkope oplossing en ik vond het station van de temple veel sfeervoller. Ook is de prachtige soundtrack van de temple verdwenen en is er een vreselijk kinderachtige soundtrack voor terug gekomen. Ook zie ik veel opmerkingen die onzin zijn zoals: vr past bij deze achtbaan. Je had er ook een prachtig gethematiseerde coaster van kunnen maken. Daar zijn donkere achtbanen voor. Niet voor een goedkope en bagger oplossing zoals VR.

  2. #222

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    Ook zie ik veel opmerkingen die onzin zijn zoals: vr past bij deze achtbaan. Je had er ook een prachtig gethematiseerde coaster van kunnen maken. Daar zijn donkere achtbanen voor. Niet voor een goedkope en bagger oplossing zoals VR.
    Een prachtig gethematiseerde attractie ging nooit gelukt zijn omdat het gebouw gewoon weinig draagkracht heeft. Ten tijde van Space Center was er wel wat thematisatie, maar die was totaal niet van het niveau dat PHL nu hanteert. En ik vermoed dat ze na de brand ook wel gekeken hebben hoe brandveilig alles toen was. En heel lichte thematisatie is meestal niet echt brandveilig...

    In dat opzicht, geen mogelijkheid tot deftige thematisatie, is VR wel een oplossing die past bij die baan. De uitwerking zoals nu, Crazy Bats, is voor mij ook niet echt logisch en ik had veel liever een VR gezien in een echt Wuze-thema. Maar ik vermoed dat dat teveel geld ging kosten voor een attractie die, als alle vergunningen klaar zijn, waarschijnlijk helemaal bovenaan de lijst 'te vervangen' staat.

  3. #223

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Heerlijk: contrair en positief zijn.
    Top hoe ze deze coaster waar veel visueel drie keer niks te beleven viel, gereanimeerd hebben. Ja, VR staat voor VR-laging van de capaciteit en dus voor VR-traging. Maar zoals ze hier werken met de VR-eiste extra mankracht en die transportband: VR-rukkelijk.

    Nog een positief punt: Mijn zoon zag weinig tijdens de rit en mocht daarom meteen nog eens met een werkende bril.

    Mini-puntje: eigenlijk geen 360?zicht, de animatie zorgt er wel voor dat je steeds vooruit kijkt.

    Below de standards van PHL's recente vernieuwingen? Misschien wel, maar ik vind de coaster te goed om af te breken en de animatie kon mij wel boeien.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 05-07-19 om 11:53.

  4. #224

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Gisteren Crazy Bats ook gedaan en ik ben zowaar fan. De ingang is lelijk, maar voor de rest is het met alles een grote vooruitgang (wachtrij, station,...).

    De film is leuk en grappig en de capaciteit bij de baan zit nog steeds goed. Met grote voorsprong de beste VR-ervaring op een coaster die ik al gehad heb en voor het eerst dat ik kan zeggen dat het ook een grote meerwaarde biedt. Beeldkwaliteit is ook erg goed.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 08-07-19 om 10:21.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  5. #225

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Maar nog steeds geen poorten in het station per zitrij. Dat vond ik al gevaarlijk ten tijde van TotNH, in het halfduister. Nu is het er even donker en hebben sommigen hun bril al op voor het instappen, wat natuurlijk niet mag. Extra 'blaf'-werk voor de operators.

    Ik heb de indruk dat ze met opzet niemand aan de laatste 2 (niet-)poorten laten postvatten. Daar mogen dan passagiers komen zitten die zo net een rit met slecht werkende VR hebben gehad.

    Voor aanvang van mijn 2e beurt zag ik door de bril onride fragmenten terwijl de trein dus nog stil stond. Hand omhoog, andere bril gekregen en OK. Indien dat mijn eerste rit had geweest, zou ik dat niet door hebben gehad. Zonder te willen spoilen: voor start zie je enkele bats niezen en andere fratsen uithalen in een statische ruimte.

    Veel brillen, veel personeel, meer dan twee treinen en een prima niet-tevreden-instant-reride-beleid zijn hopelijk de standaard voor parken die ook VR op coasters overwegen of willen optimaliseren. Wishful thinking, I know.

  6. #226

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Gisteren eindelijk zelf crazy bats ervaren. De wachtrij vind ik beter. Al was dat natuurlijk niet zo moeilijk. Station gaat ook wel. Vond alleen het station van de temple sfeervoller en mooier. Heb 1x de VR bril opgehad en daar hield ik het ook bij omdat ik er helaas misselijk door wordt. Ik vond de film ook een beetje kinderachtig. Heb ook nog een keer zonder VR de coaster ervaren. Pijnlijk om dit te zeggen maar het is slechter dan eerst. De prachtige imascore soundtrack draait niet meer. Er zijn geen lichteffecten. En je kan zelfs de muziek van de hollywood tour horen... ik blijf bij mijn mening dat VR niet op achtbanen past en ook niet op de temple. Ik vind het thema ook totaal niet in dit gedeelte passen en de nieuwe muziek haalt niet het niveau van de prachtige imascore soundtrack. Alleen de wachtrij is een pluspunt. Het had van mij gewoon de temple mogen blijven met theming in de achtbaan zoals cancancoaster.
    Laatst gewijzigd door _robin_; 23-07-19 om 14:40.

  7. #227

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Ik ben net terug thuis van 2 phantastische dagen in Phantasialand en ook ik heb een ritje gemaakt in Crazy Bats.

    Ik vond de VR dan weer een pluspunt, alleen al omdat je eindelijk iets hebt om naar te kijken. Ik ben aangenaam verrast door de renovatie en van de film.

    Het verhaal vind ik niet slecht, paar leuke effecten en dat de rit zolang duurt maakt het heel leuk.

    Ik heb slechts 1 negatieve opmerking: de brillen doen enorm veel pijn aan je neus, ze snijden heel hard. Iedereen, letterlijk iedereen, komt eruit met een afdruk (sneetje) op zijn neus. Of dit nu aan de bril lag of aan de rammelbaan (ja, rammelbaan ) laat ik in het midden.

    Nee, het zal wel met beide te maken hebben maar dat de baan ruw is wist men al, spijtig dat ze daar bij de brillen geen rekening mee gehouden hebben.

    Niemand van jullie die dit pijnlijke probleem ondervonden heeft?

  8. #228

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Ik vind ToTNH eigelijk helemaal niet zo ruw als velen vaak zeggen. Er zitten misschien wel enkele gekke knikjes in maar ruw heb ik hem nooit ervaren. VR ben ik in ieder geval geen fan van, en ik veronderstel dat ik ook van deze versie geen voorstander zal zijn, maar er was wel echt iets nodig met deze coaster.. of dit de beste oplossing is weet ik niet. Misschien de gemakkelijkste als we naar de toekomst kijken maar voor hetzelfde geld moet ie nog 10 jaar meegaan en dan is dit geen oplossing.

  9. #229

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Hoe kan je zeggen dat de temple een rammelbaan is? De baan is juist nog erg soepel voor zijn leeftijd.

  10. #230

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Het enige dat comfortabeler is, is mijn bed

    Nee, serieus: Er is in het begin een klein stukje dat de trein lichtjes trilt en ook dat is geniaal verwerkt in de VR. Er zijn wel ritten geweest dat ik lichte schokken ervaren heb, maar dat zijn uitzonderingen.

    Hoe soepel je een achtbaan ervaart is ook altijd een momentopname. Mean streak reed met 1 trein bij ons bezoek: Achterin was het een pijnlijke rammelbak, voorin was hij heerlijk soepel.. Pak een andere trein en het kan weer andersom zijn. Pak een andere dag met dezelfde trein en het kan weer volledig anders zijn. In de praktijk kun je hier helaas heel weinig over zeggen.

  11. #231

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Ik heb Temple Of The Nighthawk altijd als een zeer soepele en genietbare Vekoma ervaren, geen idee waar mensen het halen dat het een rammelbak is? Buiten een klein schokje hier en daar nooit iets van gemerkt, maar natuurlijk kan dat ook zijn dat ik elke keer geluk had.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  12. #232

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    Hoe kan je zeggen dat de temple een rammelbaan is? De baan is juist nog erg soepel voor zijn leeftijd.
    I knew this was going to happen. Voor zijn leeftijd? Zeker en vast! In vergelijking met andere achtbanen (jongere generaties natuurlijk) waaronder Black Mamba is het een ruw baantje.

    Het is inderdaad zoals Ggolt zegt, het zijn vooral bepaalde knikjes, niet het gehele traject. Maar die overheersen, zeker in combi met de pijnlijke brillen, de ervaring waardoor die mijn mening en gevoel be?nvloeden. Ik blijf dus wel met dat rammelbaan-gevoel zitten. Pure psychologie natuurlijk: het negatieve overheerst.


    Dat terzijde, nu ik de theming van dichtbij gezien heb, vind ik het nog steeds mooi gemaakt maar je ziet dat dit goedkoop materiaal is dat slechts voor enkele jaren bedoeld is.

  13. #233

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Naja.. dat dit een oplossting voor enkele jaren is, was volgens mij wel al duidelijk nog v??r de opening. Desalniettemin een goede oplossing. Het trekt publiek en zet hopelijk ook de standaarden voor toekomstige VR attracties hoger.

  14. #234

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Naja.. dat dit een oplossting voor enkele jaren is, was volgens mij wel al duidelijk nog v??r de opening. Desalniettemin een goede oplossing. Het trekt publiek en zet hopelijk ook de standaarden voor toekomstige VR attracties hoger.
    Ja, maar van dichtbij bekeken trek ik er zeker 2 jaar af van hoelang deze retheming zou kunnen blijven.

    Ik gokte eerst door te speculeren van een refurbish-demolish-lijstje dat Temple/Crazy Bats ten vroegste in 2025 zou verdwijnen. Ik gok nu op ten laatste 2023. Het meeste van de theming is losdraaien, naar een opslagplaats brengen en is easy-to-reuse. Ze hebben het slim aangepakt maar goedkoper dan we misschien denken door hoe kwaliteitsvol ze het over het algemeen laten uitschijnen.

    Ik hoop dat ik binnen 4 jaar kan zeggen dat ik goed gegokt had.

  15. #235

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik gokte eerst door te speculeren van een refurbish-demolish-lijstje dat Temple/Crazy Bats ten vroegste in 2025 zou verdwijnen. Ik gok nu op ten laatste 2023.
    -2020 rookburgh
    -Silverado +2 jaar
    -China +2,5 jaar
    -Groene muur+braakliggend stuk achter kaiserplatz +2,5 jaar

    Ik zou er ook niet van schrikken moesten temple nog tot minstens 2027 meedraaien. En dat is zonder dat phantasialand nog ergens een werf vindt waar we als fans nog niet aan gedacht hadden.

  16. #236

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Denk dat heel wat mensen hier de verkeerde kant op gaan. Het is onwijs lastig om op deze locatie iets nieuw te maken. Een buitengebied kan niet en een nieuwe hal is ook lastig. Ik denk. Zolang deze achtbaan nog goed werkt. Hij blijft staan. Kan 5 jaar zijn. Maar ook 10/15 jaar. Waarom zou je het weghalen als het bezoekers trekt en de achtbaan nog onwijs goed werkt? Maar VR 10 jaar op dezelfde achtbaan met dezelfde film en hetzelfde thema? Denk ik niet. Maybe is dit een tijdelijke oplossing voordat er een echte renovatie komt. Ook omdat je inderdaad alles gewoon kan los- schroeven.

  17. #237

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    -2020 rookburgh
    -Silverado +2 jaar
    -China +2,5 jaar
    -Groene muur+braakliggend stuk achter kaiserplatz +2,5 jaar

    Ik zou er ook niet van schrikken moesten temple nog tot minstens 2027 meedraaien. En dat is zonder dat phantasialand nog ergens een werf vindt waar we als fans nog niet aan gedacht hadden.
    To be honest, ik hoop dat je ongelijk hebt, maar het zou kunnen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    Een buitengebied kan niet en een nieuwe hal is ook lastig. Ik denk. Zolang deze achtbaan nog goed werkt. Hij blijft staan. Kan 5 jaar zijn. Maar ook 10/15 jaar. Waarom zou je het weghalen als het bezoekers trekt en de achtbaan nog onwijs goed werkt?
    Correct maar de buren stemmen wellicht vroeg of laat in met een nieuw indoor gedeelte. Ik denk dat ze op zich wel een ander gebouw zien zitten maar veel lager en minder opvallend doordat de buitenkant van de gevels helemaal met groen bedekt zou moeten zijn zodat het gebouw opgaat in de omgeving.

    Echter zien ze wellicht 3 jaar werkzaamheden minder zitten. En is net dat het voornaamste struikelblok. Laten we positief zijn: het komt goed... Ooit.


    En waarom je het zou weghalen?
    Omdat al de rest in het park zodadelijk op een zo hoog niveau komt qua theming met allemaal e-ticket attracties dat ze zich geen verouderde uithoek/attracties meer kunnen permitteren. Je ziet op sociale media genoeg mensen zeggen dat Phantasialand nog minstens 2 goede darkrides mist. Laat net dat zijn wat ze terug kunnen zetten op de plaats van Hollywood Tour (en Crazy Bats) + misschien nog een volledige indoor Arthur the ride zoals in EP. Zo wordt Fantasy nog meer familie- en kindgericht.

    Om verder te gaan op het niveauverschil met de rest van het park: bezoekers zetten ook op sociale media dat het verschil tussen de verouderde attracties en de nieuwe attracties te groot is.

    Je kan een oud meubelstuk blijven afschuren en opnieuw verven maar het blijft een oud meubel. Hetzelfde met Geister Rikscha, Hollywood Tour & Crazy Bats.

    Dus ik denk dat ze voor hun prachtig opgedane imago te behouden en te versterken beter die laatste twee genoemde attracties met de grond gelijk maakt binnen x aantal jaren, indien er niet iets nieuws gebouwd mag worden, en er gewoon een groene, rustige picknick zone van maken.

    Beter dat dan een prachtig park te hebben met die oude "troep" in de uithoek.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 26-07-19 om 17:34.

  18. #238

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    De geister rikscha en de hollywood tour zijn inderdaad onwijs oud. Phantasialand houd niet van animatronics. Dat is misschien de reden dat er geen nieuwe darkrides komen. Op de plek van de hollywood tour zou iets kunnen komen zonder crazy bats te slopen. Geister rikscha is wss eind dit jaar aan de beurt. Je blijft maar zeggen dat die hal met de grond gelijk gemaakt moet worden wat ik echt onzin vind. De temple of the night hawk heeft net een renovatie gehad waardoor de wachtrij er veel beter uitziet en ook dichter bij het niveau zit. Het gebouw ziet er bij de ingang van fantissima/ hollywood tour gewoon goed uit met al dat hout. Ook moet je even naar de nostalgische waarde kijken. Deze achtbaan heeft nog steeds 2 wereldrecorden. Ik weet zeker dat hij er in iedergeval nog 5 jaar staat en misschien zelfs nog langer.

  19. #239

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    Je blijft maar zeggen dat die hal met de grond gelijk gemaakt moet worden wat ik echt onzin vind. De temple of the night hawk heeft net een renovatie gehad waardoor de wachtrij er veel beter uitziet en ook dichter bij het niveau zit. Het gebouw ziet er bij de ingang van fantissima/ hollywood tour gewoon goed uit met al dat hout. Ook moet je even naar de nostalgische waarde kijken. Deze achtbaan heeft nog steeds 2 wereldrecorden. Ik weet zeker dat hij er in iedergeval nog 5 jaar staat en misschien zelfs nog langer.
    Ja, want deze overblijfsels zijn gewoon versleten. Tijd om het veld te ruimen. De enige die deze achtbaan nog "goed" vinden 'voor zijn leeftijd' en waarvoor deze nostalgische waarden heeft, zijn fans van het eerste uur.

    Dus dat jij zegt dat dat onzin is, prima, ik vind omgekeerd jouw redenen ook onzin (geen haat ofzo, maar zo is het ).

    Wat je naar mijn mening juist aanhaalt zijn (spijtig genoeg) de wereldrecorden waar het park zo graag mee uitpakt. Maar zodra ze groen licht krijgen i.v.m. de burenkwestie zijn ze die zelf al lang vergeten. Hoop ik toch.

    Het feit is wel dat alleen de fans die nostalgie zo enorm koesteren en hem nog soepel vinden. De gemiddelde bezoeker vindt het bagger van de jaren stillekes dat er niet meer thuis hoort.

    Renovatie of niet, de baan blijft hetzelfde. Iets wat de fans geweldig vinden, anderen niet. De ene blijft roepen dat dit nog een soepele baan is en te nostalgisch is om weg te doen. De andere (ik dus ) blijft roepen dat die best zo snel mogelijk verdwijnt.

    Iemand zijn mening valt nu eenmaal in slechte aarde bij iemand die zelf ook weer een andere mening heeft.

    Bij deze:
    Fair enough. Even goede vrienden (aan iedereen waarbij mijn meningen in slechte aarde vielen/vallen/zullen vallen).
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 27-07-19 om 17:09.

  20. #240

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Ik denk dat veel fans een beetje te veel verwachten na de herhaaldelijke grootschalige vernieuwingen in PHL. En de goedkope decoratie bij 'Bats' VR-blindt misschien de niet geringe kost van deze reconversie: het maken van de film (van een best langdurige rit) + de externe IP + de massa brillen en reservebrillen + het transport- en reinigingssysteem. Natuurlijk zijn dat apennootjes in vergelijking met Klugheim of Rookburgh. Maar het is en blijft een aanzienlijke investering die elk gezond bedrijf graag terugverdiend ziet. Dan lijkt een levensduur van amper 3 jaar me een schromelijke onderschatting.

    Voorts denk ik dat het park - en misschien sommige verblijfsgasten in Rookburgh - niet gebaat zijn met opnieuw een bouwwerf van jaren, ook al ligt dit aan een uithoek van het park. De situatie met Fantissima ken ik niet zo goed. Hol.Tours is voor mij met gerimpelde kop en afhangende schouders de attractie bij uitstek die aan vervanging toe is, qua slijtage maar ook qua thema. Maar dan meteen een goed draaiende coaster ernaast ook afbreken? Hol.Tours is op zich al groot, natuurlijk niet groot genoeg voor een Arthur-achtige attractie. Dat zou misschien wel leuk zijn in PHL, maar ...
    - ze zijn dan niet de eerste in Duitsland
    - kunnen niet aan fabrieksprijs installeren zoals concurrent EP
    - Winja's en F.L.Y. maken zo'n Arthur-coaster misschien iets minder noodzakelijk

    Volgens mij is elk park gebaat met een varende donker-rit. Hopelijk maken ze hier iets fantasierijks en hedendaags van. Als het dan hoofdzakelijk binnenwerk betreft, komt dat minder bouwwerf-achtig over. Ik veronderstel dat je deze attractie kan vernieuwen zonder 'Bats' al te langdurig te moeten stilleggen, laat staan 'Bats' afbreken'.

    Riksha klopt thematisch nog steeds met de zone. Die zone gaan ze heus niet her-thematiseren, denk maar aan het Ling Bao hotel. Riksha palmt dan ook nog eens weinig bovengrondse ruimte in. Het rit-systeem lijkt me nog steeds prima te werken en komt in b.v. Carnaval Festival en Phantom Manor niet als (te) gedateerd over. Dat kan helaas niet gezegd worden van de animatronics en andere decoratie bij Riksha. Het parkbestuur zou het resultaat - en de publieke respons - van de reconversie van Hol.Tours kunnen afwachten en bij tevredenheid met dezelfde firma opnieuw in zee kunnen gaan voor Riksha2.0. Dat moet bij de uitverkoren firma toch als zeer motiverend klinken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •