Het gaat goed vooruit!
Bron: Instagram
Het gaat goed vooruit!
Bron: Instagram
Moet dat ding af tegen halloween ofzo?
Zoals ik reeds zei: voor de opening van FLY. Het gaat daar zot goed vooruit.
Ik kan inderdaad beamen dat het zeer snel gaat. Een aantal nieuwe foto's:
Dit en veel meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/
Verder heb ik ook nog even een video gemaakt om de ligging van de Intamin Mega Coaster te situeren, t.o.v. het huidige park:
https://www.youtube.com/watch?v=yil8...3XSelA187IU9Lc
De first drop staat bijna recht! Foto's van Jeffrey Fastenaekels.
Misschien een rare vraag maar hoe gaan ze het geluid naar de buren beperken? Het kan toch niet enkel door afstand zijn?
De oriëntatie van de de gehele rit zelf kan ook al voldoende zijn om geluidsoverlast in zekere mate te beperken. Eenzelfde hebben ze toegepast met Pulsar. De lifthill en quasi gans de rit van de nieuwe baan rijdt weg van de buren richting snelweg. Op de weg terug naar het station blijft de baan zo laag mogelijk tegen de grond zodat de bomen een natuurlijke geluisbarriere vormen en dus ook de overlast binnen de perken blijft. Ik denk dat de baan echt wel is ontworpen met dit gegeven ik het achterhoofd.
Nog een mooie overzichtsfoto tegengekomen op de twitter van Starparcs.
Dat 't er verdomd goed en snel gaat zeg.
Je vois la vie en des biscuits.
Bend it like ...
Ook grappig om plots hetzelfde type track als in Islands of Adventure zo kort bij huis te zien opduiken!
Zo een non-inverted cobra roll geeft toch wat unieke bouwfoto's...
Bron: Themepark Magic
Het gaat echt wel hard! Als het zo blijft voortgaan, moet die baan toch bij seizoensopening klaar zijn, zou ik denken?
Gaat idd wel hard daar in Walibi...begin mij een beetje af te vragen wanneer er in PDP eens iets de hoogte in gaat...
Nieuwe lading foto's!
De non-inverted cobra roll is compleet!
Bron: coaster_pix
En ook nog deze tegengekomen op twitter (@BorisBnp)
Laatst gewijzigd door Joran; 02-08-20 om 14:28.
Wauw ziet er toch wel indrukwekkend uit ik kijk er al naar uit om deze te doen.
Op de foto ziet er Calamity Mine wel heel klein.
Mijn god! Dat weggestoken flauw uitbolbochtje naar de tweede lifthill van Calamity wordt zowaar een panoramische spektakelbocht!
Ladies & gentlemen;
Walibi heeft nu officieel de hoogste achtbaan van de benelux + Frankrijk.
Bron: Themepark Magic
Laatst gewijzigd door Joran; 06-08-20 om 19:17.
Vandaag ook eens een bezoekje aan Walibi gebracht, de werken gaan daar goed vooruit. Deze achtbaan word echt wel een topper, dat het maar rap 2021 is!
Een mooi en uitgebreid verslag van de stand van zaken kan je terugvinden bij The Coaster Kings.
Op deze foto van de eerste airtime hill kan je zien dat er links onderaan mogelijks connecties voorzien zijn voor een trim:
Ziet er al mooi uit: