Ik denk dat er op 6 maanden wel wat kan gerealiseerd worden, daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Wat ik meer verontrustend vindt is dat men al wel de basisstructuur van het station heeft vastgelegd en desondanks nog niet helemaal weet welke richting men er uiteindelijk thematisch mee uit wil.

Het kan volgens mij uitdraaien op drie manieren uitdraaien: The Good, The Bad and The Ugly.

In het eerste geval gaan we er op vooruit ten opzichte van de eerste concepten: het idee wordt origineler uitgewerkt of er komt een thema dat minder clasht met de omgeving.

In het tweede geval wordt er stevig bespaart op het originele ontwerp en zitten we met een station dat meer inzet op functionaliteit dan op esthetiek: de clash blijft en originaliteit moeten we bij zo'n operatie niet verwachten.

Het derde scenario lijkt mij dat ze de coaster gewoon kaal openen en pas een jaar later met de afwerking komen. Die werkwijze kan ik familieparken vergeven, maar voor parken die deel uitmaken van een grotere groep vind ik het totaal ongepast. Er is voldoende kapitaal om de zaken gelijk deftig af te leveren.


De aflevering van deze week niet vergeten natuurlijk: