Voor mij een moeilijke opdracht, vandaar dat mijn stem vierdelig is:

- Disneyland Park: Het hoofdpark van het grootste resort in Europa heeft zeker redenen om tot beste park van Europa uitgeroepen te worden. De verschillende thema werelden zijn tot in de puntjes afgewerkt en schitteren weer als ooit te voren. Ze zijn een beleving op zich en daarnaast staan er nog eens iconische attracties. Het is ook het meest bezochte park van Europa, dus dat wil ook wel wat zeggen. Kortom, Disneyland Park hoort in de top! Helaas is er ook een maar, want het resort ziet er al jaren hetzelfde uit. Er zijn enkel tijdelijke aanpassingen of upgrades geweest en that's it. Waar dit park heel slecht scoort is het toevoegen van nieuwe attracties. Uiteindelijk daardoor kan ik, wat ik zie als, mijn thuispark helaas niet het beste vinden.

- Efteling: Een eigenzinnig park is zeker juist en de manier waarop zij hun stijl kunnen verder ontwikkelen is fantastisch. Ook hier zijn iconische attracties en elk jaar komen er zo'n nieuwe bij. Het heeft een goeie mix van attracties inclusief de nodige klassieke dark rides om u tegen te zeggen. Efteling is een Nederlandse trots dat ook het beste park van Europa kan genoemd worden. Wat ik hier soms mis is de afwerking, vooral door de sommige van de oudere attracties in het park. Een Bobbaan is leuk, maar breekt het geheel, wat zeker ook geld voor Carnaval Festival.

- Europa-Park: Wat een park! 13 achtbanen, heel wat dark rides en heel wat thema delen. Europa-Park heeft een grandeur dat je nergens anders kan vinden in pretparken. Elke keer ik hier terug kom, groeit mijn liefde voor dit park. Hun hotels zijn prachtig schoon en qua restaurants kan je niets meer wensen voor een pretpark. Elke pretpark fan in de wereld moet dit park op zijn to do lijst zetten. Het verdient het om als beste uitgeroepen te worden. Opnieuw is het plaatje wel niet compleet, want sommige attracties zijn bijna schaamtelijk voor zo'n park. Ik denk dan vooral aan de oudere kiddie rides. Maar ook hun Geisterschloss mag dan misschien nostalgisch zijn, het is niet meer van deze tijd. Gelukkig is ook hier een mooie investeringsgolf. Voor mij is dit park het beste, wanneer je de volledige resort beleving samen neemt.

- Phantasialand: Meer en meer mensen roepen dit tot beste park uit en terecht. Wat ze de laatste jaren hebben toegevoegd is gewoon fenomenaal. Het nadeel aan dit park is dat het vrij klein is, maar hoe ze die ruimte gebruiken is echt wow. De achtbanen zijn fantastisch en daarnaast zijn er andere attracties dat ik maar al te graag opnieuw doe. Net zoals de vorige twee zijn hier nog wat nostalgische restanten die beter zouden verdwijnen, waardoor het geheel van het verhaal doorbreekt wordt.

Bij elk van de vier is er wel iets, maar het is volgens mij onmogelijk om het beste park te hebben. Vandaar mijn finaal verdict:
- Beste thema park van Europa: Disneyland Park
- Beste sfeerpark van Europa: Efteling
- Beste resort van Europa: Europa-Park
- Beste kleinere park van Europa: Phantasialand