Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
Klinkt als een leuk idee en zou zeker mooi kunnen uitpakken. Ik vraag me echter af of Plopsa zoiets nog wel gaat doen. Momenteel is Ghost Rockers natuurlijk enorm populair, maar hoe lang gaat dat nog duren? Het Huis Anubis was ook heel populair toen de achtbaan gebouwd werd, maar nu is de serie al enkele jaren afgelopen. Ik weet niet of de reeks nog wordt heruitgezonden, maar ik denk dat de jongere bezoekers van het park de serie al niet meer zullen kennen... Spring was indertijd ook niet weg te denken, maar ondertussen is hun bescheiden themazone ook al vervangen door Rox.
De vraag is dan of Plopsa het de moeite vindt om rond Ghost Rockers dan een heel themagebied te bouwen. De laatste tijd lijkt de focus te liggen op het bouwen van themagebieden rond hun gekochte figuurtjes: Maya, Wickie, Heidi, Tabaluga en nu binnenkort in Holiday Park het recent aangekochte 'Mia and Me'. Als ik eens kijk naar (originele) Studio 100-producties die sinds 2010 gemaakt zijn, is, buiten Rox, alleen Prinsessia vertegenwoordigd met een eigen attractie in het park. En hun kasteel is ook een beetje een 'standaard prinsessenkasteel': als de populariteit van de reeks over is, blijft er nog altijd een mooi kasteel over en maakt het niet zo veel uit dat niemand de figuren nog kent. Als je specifieke locaties uit een reeks als Ghost Rockers gaat nabouwen, lijkt me dat meer problemen op te leveren in de toekomst.
In Holiday Park (Sky Scream, de luchtvaartzone, de strandzone) en Plopsa Coo (Dino Splash) hebben ze al een paar attracties uitgevoerd in een thema dat niet verbonden is aan een bepaald figuurtje. Ik denk dat dat geen slecht idee is om ook in De Panne te doen. Zo vermijd je dat je in de toekomst alles moet gaan herthematiseren omdat de figuren uit de mode zijn.
Ik denk dat dat met vele figuurtjes een beetje het probleem is: ze zijn iets te vluchtig en tijdloos om jarenlang mee te gaan. Toch zou ik het wel toejuichen moesten ze enkele van hun tienerprogramma's zoals Ghost Rockers introduceren, en daarbij komend dus wat meer thrill attracties! Maar ik vrees er ook voor.