Nu moet ik uiteraard ook antwoorden op mijn eigen vraag en poll

Mijn eerste serieuze achtbaan was de Bobslee in de Efteling. Ik ga het verhaal hier niet opnieuw vertellen omdat ik er al eens een volledig tripreport over heb geschreven: http://board.pretparken.be/showthrea...wn-memory-lane

Dan weten jullie ook dat het enige juiste antwoord voor mij 'per ongeluk' is. Ik ben er trouwens van overtuigd dat ik die dag eigenlijk heel veel geluk heb gehad! Tijdens de eerste 10 of 20 seconden van de rit was ik eventjes echt bang om uit het karretje te vallen, dus een achtbaan met gewone rails zou voor mij waarschijnlijk nog een stuk enger geweest zijn. Misschien zelfs iets té intimiderend ... en wie weet had ik dan nooit meer ergens in gedurfd. Maar na de Bobslee heb ik zelfs nog de toenmalige coasterbingo van de Efteling gehaald voordat de dag om was.

@Simon: Geweldige anekdote over Houdini! Ik vind het een beetje vreemd dat sommige mensen hier zo bang voor zijn, want mijn ouders en zus hadden tijdens ons bezoek aan Bellewaerde totaal geen probleem met deze attractie. Ze vonden het zelfs nog leuk. Terwijl ze dingen zoals schommelschepen, achtbanen, etc resoluut mijden. Ik vraag me nog steeds af waarom Onze-Lieve-Heer mij in een gezin met drie pretpark-angsthazen geboren liet worden

@Rickie97: Dat groepsgevoel in Revolution moet inderdaad een hele mooie herinnering zijn! Zelf ga ik af en toe alleen naar een pretpark, maar ik zou het vrij stom vinden om effectief als enige in een attractie te zitten. Geef mij maar het gezelschap van 27 andere coasterfans, ook al ken ik die mensen verder totaal niet. Dat groepsgevoel is trouwens één van mijn redenen om backseat te verkiezen en frontseat zelfs vrij saai te vinden. Jouw Weerwolf-verhaal blijf ik ook een hele goede vinden, hoe was je tweede rit?

Waarschijnlijk probeer ik volgend jaar ook eens naar Plopsaland te gaan. Mijn moeder blijft wel volhouden dat zoiets voor kleine kindjes is, ik zeg foert want Anubis moet ik absoluut eens gedaan hebben! En dan kan ik ook nog eens mijn bloemzak-theorie over schommelschepen verder uittesten. Voeg daarbij nog Heidi, die hele hoge kettingmolen en een lange treinreis vanuit Leuven, en dan krijg ik mijn dag hopelijk wel vol. Jouw ervaringen met Pulsar en Psyké zijn eigenlijk identiek aan de mijne ... van alle 14 coasters die ik ooit gedaan heb blijft Psyké trouwens mijn persoonlijke favoriet.