Het ziet er zeer goed uit, hopelijk kunnen ze de polynesische sfeer ook echt overbrengen op de gasten. Daarvoor gaan ze wel nog sterk moeten inzetten op beplantingen denk ik, al zal dat niet gemakkelijk zijn met het huidige weer. De baan op zich lijkt me ook een toffe baan, met genoeg richtingswissels en interactie (hangbruggen en GRA)

Wel vind ik het spijtig dat er maar 2 echte attracties staan in deze zone, de octopus en de nieuwe baan. Een nieuwe kleine attractie zou niet misstaan in dit gebied, want de octopus staat net te ver van de achtbaan om iets van drukte te krijgen, en de baan zelf is vooral zichtbaar onderweg en minder op dat pleintje. Doordat het theater ongebruikt blijft (tenzij voor bedrijven dacht ik) blijf je daar met een 'dode' hoek zitten waar relatief weinig te beleven valt. Het zicht op Tiki Waka zal voornamelijk van de kant van de karting track zijn, zeker omdat het station voor de laatste helix staat als je op dat pleintje staat. CoT reken ik niet meer omdat er een brug tussen zit én de attractie in een volledig andere sfeer baadt. En dus zal er op dat pleintje niets te doen zijn, buiten beginnen aanschuiven voor Tiki Waka of iets kopen aan een bar. Hopelijk ben ik verkeerd of pakken ze dit nog aan.

Wel moedig van Walibi om dat thema te kiezen, want deze zone gaat sowieso vergeleken worden met het meest perfect themagebied ooit gebouwd in een pretpark (imo), de polynesische zone in PA.