X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: [Bellewaerde] 2021

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bellewaerde] 2021

    Vandaag mijn jaarlijkse dag Bellewaerde gehad …

    Doen ze er om, of willen ze bewust mensen ergeren?

    Ik zal maar met een, kleine, positieve noot beginnen voor ik weer als unpleasable criticaster verweten wordt …

    - Hier en daar zijn schilderwerken uitgevoerd in het park en kleine herstellingen, die toch eindelijk bepaalde delen van het park een BEETJE beter deden ogen.
    - Ondanks mijn oorspronkelijke enorme twijfels blijf ik erbij dat Wakala het beste is (en mooiste) dat Bellewaerde de voorbije 15 jaar gepresenteerd heeft. Enkel zeer jammer dat het station zo kaal is terwijl met dat thema 1001 props aangebracht kunnen worden. Buiten dat is het een zeer leuke family coaster die mooi in het groen staat en duidelijk in de smaak valt.

    MAAR:

    - Bij Houdini is intussen in de mainshow NIKS meer te horen van de stemmen, enkel op het laatst werkt dit dan wel weer. Dit is een probleem die nu al jaren aansleept waarvan ik me niet kan inbeelden dat dit zo’n groot werk is om terug op te lossen, waarom DOEN ze het dan niet?

    - Boomerang had een gemiddelde dispatch van 4 minuten en 47 seconden, wat BELACHELIJK lang is. Personeel liep echt op een slakkengangetje hun ding te doen en trager kun je volgens mij een beugelcontrole niet uitvoeren. Ook het feit dat hier nog steeds niet voorgesorteerd wordt zonder grondige reden doet veel aan de tergend lage capaciteit. Als dit je “topcoaster” is is dat gewoon absoluut not done.

    - Bengal Rapid River zijn transportband stond belachelijk traag waardoor de rij voor geen meter schoof. Niet traag maar VRESELIJK traag waardoor er slechts elke anderhalve minuut of langer een boot het station uitrolde. Dit is echt belachelijk weinig, zeker voor een dergelijke populaire attractie!

    - Het tijgerverblijf dat vorig jaar werd opgehoogd met snelbouwstenen ligt er anderhalf jaar nog steeds ZO BIJ:

    Naam:     FC78650D-1D02-47BA-B944-1275DE4B3944.jpeg
Bekeken:  4482
Groote:   2,59 MB

    Hoe moeilijk kan het zijn en hoeveel tijd hebben ze nodig om zo’n armzalig muurtje in te kleden?!

    - Bij veel attracties koos men voor de meest vreselijk denkbare oplossing om mensen “gescheiden” te houden in meanderingen:

    Naam:     D9E9357D-E364-4EE6-BA2F-CF3282C12326.jpeg
Bekeken:  4380
Groote:   3,61 MB

    Naam:     5D2F8734-3648-4AAB-9459-340925D732D1.jpeg
Bekeken:  4397
Groote:   3,21 MB

    Dit was echt zo’n ramp want de schuttingen waren bij elke attractie waar ze aangebracht werden van kop tot teen ondergekladderd. Ik heb bewust eens geluisterd naar wat andere mensen wisten te zeggen als ze naar de schuttingen keken en ik hoorde ook dikwijls reacties dat dit onacceptabel en ronduit schandalig was, en een bepaalde mama kon er ook niet om lachen toen haar 5,6 of 7 jarige luidop van de schutting aflas: “we’re f*cking mocros”. De dame en haar kroost waren na dit voorval onmiddellijk uit de rij vertrokken.

    - Erg veel desinfectie punten waren leeg of defect (Bellewaerde installeerde overal automatische versies).

    - Van het nieuw aangekondigde snoep-horecapunt was geen spoor te zien, heb ik iets gemist?

    - 30 minuten tijdens elke voorstelling van een 4D film (dus pakweg 1x Nederlands/u) en een belachelijk lage capaciteit die men in de zaal toeliet zorgde voor enorme ergernissen, teleurstelling en zelfs discussies tussen bezoekers en personeel en velen verlieten de rij dan ook zeer kwaad … (wij hebben de nieuwe film ook maar gelaten wat het was anders stonden wij er zonder overdrijven 2 tot 2,5u …

    Ik kan zo nog even verder gaan maar ik denk dat mijn punt duidelijk is. Ik was ooit een echte Bellewaerde fan en het doet mij enorm pijn om het park zo slecht onderhouden en klungelig bestuurd te zien anno 2021. Mijn gezelschap waren de grootste pretpark leken uit die hun laatste bezoek brachten aan het park 6 jaar terug, en stelden zich ook enorme vragen bij hoe veel van de vernoemde (en nog dingen die ik niet neergepend heb) zaken in godsnaam mogelijk zijn en een zelf respecterend park zo’n situaties en toestanden echt niet zou mogen vertonen.

    Ik blijf elk jaar hopen dat het park eens de grove borstel door het achterstallig onderhoud en de vele pijnpunten haalt maar het wil maar niet gebeuren. Nogmaals, ik was ooit enorme fan van het park maar zie het jaar, na jaar, na jaar verder wegzakken, en dan vraag ik mij dan ook af of CDA, en eigenlijk het interne management van Bellewaerde zelf niet beseft in welke vreselijke staat het park zich bevindt … Ik wou dat ik terug in de tijd kon en nog eens het Bellewaerde van pakweg 2005 kon herbeleven …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  2. #2

    Re: [Bellewaerde] 2021

    Ik vind dat hier nogal harde woorden online worden gegooid over een zogenaamd 'incapabel management'. Velen hebben geen idee en beseffen duidelijk niet hoe lastig het is als bestuur zijnde om te moeten werken met beperkte budgetten die door moederbedrijf CDA worden vastgesteld. In normale tijden zou hier en daar misschien wel prioriteit gegeven moeten worden aan andere dingen, maar er wordt precies totaal geen rekening gehouden met het feit dat we nog steeds -en de komende 5 jaar op z'n minst nog- de effecten zullen voorgeschoteld krijgen van een globale pandemie.

    Zelf ben ik midden juli van dit jaar ook in het park geweest en ik ga dan ook niet echt akkoord met enkele zaken die ik hier lees. Ook die dag was het park redelijk druk en was de gemiddelde wachttijd rond het half uur à 45 minuten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten

    - Boomerang had een gemiddelde dispatch van 4 minuten en 47 seconden, wat BELACHELIJK lang is. Personeel liep echt op een slakkengangetje hun ding te doen en trager kun je volgens mij een beugelcontrole niet uitvoeren. Ook het feit dat hier nog steeds niet voorgesorteerd wordt zonder grondige reden doet veel aan de tergend lage capaciteit. Als dit je “topcoaster” is is dat gewoon absoluut not done.

    - Bengal Rapid River zijn transportband stond belachelijk traag waardoor de rij voor geen meter schoof. Niet traag maar VRESELIJK traag waardoor er slechts elke anderhalve minuut of langer een boot het station uitrolde. Dit is echt belachelijk weinig, zeker voor een dergelijke populaire attractie!

    - Het tijgerverblijf dat vorig jaar werd opgehoogd met snelbouwstenen ligt er anderhalf jaar nog steeds ZO BIJ:

    Hoe moeilijk kan het zijn en hoeveel tijd hebben ze nodig om zo’n armzalig muurtje in te kleden?!
    Het personeel bij Boomerang werkte bij mijn bezoek toch stevig door. Dispatch-tijden van amper een minuut waren niet uitzonderlijk, en ik heb zowaar een medewerker zien lopen tijdens de beugelcheck. Daarbij was er toen weldegelijk een extra personeelslid voorzien in het station die de bezoekers voorsorteerde. De rij ging dan ook vlot vooruit en ik heb hier 3 keer niet langer dan een kwartier moeten wachten.

    Bengal was de drukste attractie de dag dat ik het park bezocht, maar ook hier ging de rij verbazingwekkend goed vooruit. Uit vorige bezoeken weet ik dat het personeel hier inderdaad nog al eens wat steken kan laten vallen, maar juist door de drukte waren ze heel efficiënt in het indelen van de boten.

    Dat tijgerverblijf vind ik een typisch voorbeeld van de effecten van Covid-19 op het management. De ophoging van die muur zal zijn (veiligheids)redenen hebben gehad en moest dus waarschijnlijk nodig gebeuren. De aankleding daarvan lijkt mij dan niet prioritair te zijn. Als pretparkfan 'ziet dit er misschien niet uit', maar stoort dit mij? Zeker niet, en ik heb er alle vertrouwen in dat vanaf hier budget voor kan worden voorzien, ze dit ook zullen aanpakken.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten

    - Bij veel attracties koos men voor de meest vreselijk denkbare oplossing om mensen “gescheiden” te houden in meanderingen:

    Dit was echt zo’n ramp want de schuttingen waren bij elke attractie waar ze aangebracht werden van kop tot teen ondergekladderd. Ik heb bewust eens geluisterd naar wat andere mensen wisten te zeggen als ze naar de schuttingen keken en ik hoorde ook dikwijls reacties dat dit onacceptabel en ronduit schandalig was, en een bepaalde mama kon er ook niet om lachen toen haar 5,6 of 7 jarige luidop van de schutting aflas: “we’re f*cking mocros”. De dame en haar kroost waren na dit voorval onmiddellijk uit de rij vertrokken.

    Same thing, die houten panelen zijn inderdaad lelijk maar wel duurzaam. Ik las gisteren dat de Efteling ondertussen volop bezig is met het vervangen van alle plexi-panelen in hun wachtrijen omdat die vol gaten en barsten zitten. En dat 'lelijk plastic' doet nog veel meer af van de sfeer dan de houten platen imo. Die afscheidingen in de wachtrij zijn ook maar tijdelijk hé? Dan vind ik het volkomen verantwoord dat het bestuur voor de meest duurzame oplossing gekozen heeft. Dat die panelen beschreven worden, so be it, dat is bijna in elk park een probleempunt. Maar dat je de wachtrij verlaat voor opschriften, nee dan vind ik dat je het probleem bij jezelf moet zoeken. Dan kan je ook niet de trein pakken in eender welk station, kan je je fiets niet meer stallen in eender welke stalling, en kan je enkel nog televisie kijken op kanaal Ketnet.

    Hoewel het park inderdaad wel wat werkpuntjes heeft, vind ik dat zowel de paden als de verblijven er wel verzorgd bijliggen. Het management lijkt mij dan ook wél goed te zijn. Er wordt gefocust op de zaken die momenteel, na een financieel catastrofaal jaar, prioriteit hebben.

    Wat mij wel wat tegensteekt is het vogelverblijf achter de wandelbrug over de vijver. Zowel de paden daar rond de picknick-plek waren veranderd in regelrechte modderbaden, en de verblijven van die prachtige roofvogels zijn toch écht niet oké. Operations vond ik over het algemeen wél goed. Wakala's wachtrij ging de hele dag niet boven de 30 minuten en er werd efficiënt met de dispatching omgegaan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •