X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 62

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Wat mij vooral opvalt is dat Disney's Animal Kingdom een stijging van 15.3% heeft (een stijging van bijna 2 miljoen bezoekers). De opening van Avatar verklaart de stijging. Echter, Avatar was maar 7 maanden open in 2017. Dit doet vermoeden dat op jaarbasis de stijging eerder naar de 30% zou neigen of +4 miljoen bezoekers. Ik vind de Avatar wereld in Animal Kingdom waanzinnig en er is weinig tot niets wat ik in de pretparkwereld zag dat zo indrukwekkend is. Maar of het echt populaire IP is betwijfel ik.

    Met de komst van Star Wars Galaxy's Edge vrees ik dus het ergste voor Disney's Hollywood Studios. Want die IP is een stuk populairder. Ik zou er niet van verschieten dat de bezoekersaantallen van dat park op jaarbasis zouden stijgen met 60% (+6 miljoen). En waar Animal Kingdom een gigantisch park is, is de Studios juist het tegenovergestelde. Dit park gaat de bezoekersstroom niet aankunnen vrees ik... Akkoord, ze doen nu al het nodige, zoals de aanleg van een nieuwe directe afrit vanaf de I4 en een uitbreiding van de parking. Maar ik vrees dat dat park vanaf 'late fall 2019' een zottekot zal worden (alsof Disney World dat nu al niet is ).
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 05-06-18 om 07:57.

  2. #2

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Wat mij vooral opvalt is dat Disney's Animal Kingdom een stijging van 15.3% heeft (een stijging van bijna 2 miljoen bezoekers). De opening van Avatar verklaart de stijging. Echter, Avatar was maar 7 maanden open in 2017. Dit doet vermoeden dat op jaarbasis de stijging eerder naar de 30% zou neigen of +4 miljoen bezoekers. Ik vind de Avatar wereld in Animal Kingdom waanzinnig en er is weinig tot niets wat ik in de pretparkwereld zag dat zo indrukwekkend is. Maar of het echt populaire IP is betwijfel ik.

    Met de komst van Star Wars Galaxy's Edge vrees ik dus het ergste voor Disney's Hollywood Studios. Want die IP is een stuk populairder. Ik zou er niet van verschieten dat de bezoekersaantallen van dat park op jaarbasis zouden stijgen met 60% (+6 miljoen). En waar Animal Kingdom een gigantisch park is, is de Studios juist het tegenovergestelde. Dit park gaat de bezoekersstroom niet aankunnen vrees ik... Akkoord, ze doen nu al het nodige, zoals de aanleg van een nieuwe directe afrit vanaf de I4 en een uitbreiding van de parking. Maar ik vrees dat dat park vanaf 'late fall 2019' een zottekot zal worden (alsof Disney World dat nu al niet is ).
    De studio's hebben wel een aantal wereldberoemde attracties staan. Zoals RnRC, ToT, TSMM en Star Tours.
    Animal Kingdom had eigenlijk alleen Expedition Everest die wereldberoemd was en daarnaast weinig speciale publiekstrekkers. Tot nu de aanvulling van Avatar world. Ik kan me voorstellen dat daardoor het effect van een nieuwe zone voor AK groter gaat zijn dan voor de Studio's.

    Ik kan me zeker voorstellen dat Avatar zo enorm veel bezoekers trekt, maar ik kan me ook voorstellen dat een deel daarvan zich ook verplaatst naar de studio's wanneer daar Star Wars Land opent.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Das wel juist het zou nog geen gigantisch park zijn. IS dat ook niet de natte droom van PHL om een waterpark te bouwen?
    (I See what you did there ) Correct!

  3. #3

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De studio's hebben wel een aantal wereldberoemde attracties staan. Zoals RnRC, ToT, TSMM en Star Tours.
    Animal Kingdom had eigenlijk alleen Expedition Everest die wereldberoemd was en daarnaast weinig speciale publiekstrekkers. Tot nu de aanvulling van Avatar world. Ik kan me voorstellen dat daardoor het effect van een nieuwe zone voor AK groter gaat zijn dan voor de Studio's.
    Bijzonder statement, als je weet dat in 2016 Animal Kingdom ook al meer bezoekers wist te trekken dan Disney's Hollywood Studios. En dat Expedition Everest de enige publiekstrekker zou zijn lijkt me zeker niet de publieke opinie. De wachtrijen bij Expedition Everest behoren onder de E-tickets namelijk tot de kortste van het park. Vergeet niet dat in de familievriendelijke wereld van Disney een RnRC, ToT en Star Trours niet noodzakelijk de grootste publiekstrekkers zijn... Vorige maand was ik in Walt Disney World met mijn dochtertje en in de Studio's mocht ze letterlijk op geen enkele attractie. terwijl ze in Animal Kingdom wel mee mocht op toppers als Kilimanjaro Safari's en Na'vi River Journey.

    Het effect van Star Wars kleiner inschatten dan dat van Avatar in een strijd waarbij Animal Kingdom al het grotere park van de twee is lijkt me dus niet van toepassing.

    Ik kan me zeker voorstellen dat Avatar zo enorm veel bezoekers trekt, maar ik kan me ook voorstellen dat een deel daarvan zich ook verplaatst naar de studio's wanneer daar Star Wars Land opent.
    Daar ga ik ook van uit, maar dat heeft daarom niet minder invloed op de Studios, in tegendeel zelfs...

  4. #4

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Het effect van Star Wars kleiner inschatten dan dat van Avatar in een strijd waarbij Animal Kingdom al het grotere park van de twee is lijkt me dus niet van toepassing.
    Ik heb beide parken niet bezocht, maar ik denk dat je het effect van beide IP's correct inschat. Star Wars heeft een hele fanbase die gedurende 6 films kon worden opgebouwd én heeft nu een reboot, waarbij ook de nieuwe generaties er voor kunnen worden warm gemaakt worden. Dat is een hoop volk.
    Avatar is met zijn grote natuur-component een logische toevoeging in Animal Kingdom en een sluw equivalent van het nooit gerealiseerde rijk van de fabeldieren omdat je de IP aan de man kan brengen. Daar houdt de logica ook op: het is één film uit 2009 (!). Dat die film toen goed bezocht werd is volgens mij meer te wijten aan de geöliede marketingmachine er rond, dan aan de schare fans die warm lopen voor blauwe buitenaardse wezens. Ik vond en vindt het nog steeds een gewaagde gok om zo'n eendagsvlieg die zich nog moet bewijzen dermate groots in je park te plaatsen.

  5. #5

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik vond en vindt het nog steeds een gewaagde gok om zo'n eendagsvlieg die zich nog moet bewijzen dermate groots in je park te plaatsen.
    IP is natuurlijk belangrijk, maar is ook niet het enige wat van tel is hé. Ik heb Avatar nooit gezien, twijfel sterk of ik hem ooit zal zien, maar ben wel héél benieuwd naar het Avatargebied. En op zich kan een attractie rond Avatar ook leuk zijn zonder dat je de films gezien hebt. Dat geldt zeker voor ons als fans, maar ook voor de modale pretparkbezoeker.

    Ik denk zelfs dat voor niet-fans Avatar meer tot de verbeelding kan spreken dan bijvoorbeeld Star Wars of Harry Potter.

    Ik twijfel er echter wel niet aan dat door de grote schare fans Star Wars en Harry Potter als IP altijd beter zullen scoren qua bezoekers dan Avatar. Een gigantische stijging van bezoekers in het Studiospark lijkt me dan ook geen foute inschatting.

  6. #6

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    En op zich kan een attractie rond Avatar ook leuk zijn zonder dat je de films gezien hebt. Dat geldt zeker voor ons als fans, maar ook voor de modale pretparkbezoeker.
    Uiteraard: ik twijfel er niet aan dat dat gebied fenomenaal is, maar als straks de vervolgfilms op Avatar floppen gaat dat wrs wel negatief afstralen op dat gebied en heb je niet zoals bij Star Wars de grote buffer van films die het publiek goed vond en zal blijven goed vinden.

  7. #7

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Uiteraard: ik twijfel er niet aan dat dat gebied fenomenaal is, maar als straks de vervolgfilms op Avatar floppen gaat dat wrs wel negatief afstralen op dat gebied en heb je niet zoals bij Star Wars de grote buffer van films die het publiek goed vond en zal blijven goed vinden.
    Dat de nieuwe Avatar films floppen zie ik niet snel gebeuren en net omdat Disney deze films gebruikt als marketing voor het park. Ze gaan die films superhypen, al was het maar om de investering ( 1/2 miljard is niet niets, zelfs voor Disney) terug te verdienen in de parken. Net zoals ze bij StarWars ook alles doen om de beleving van de film door te trekken in de themaparken.

    Ze hebben het wel zo slim aangepakt om eerst het themadeel te bouwen en daarna pas de films te maken zodat ze, omdat er minder fans zijn, geen 2 jaar moeten wachten tot een gebied klaar is en daardoor de hype minder groot zou zijn.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 06-06-18 om 08:31.

  8. #8

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik denk zelfs dat voor niet-fans Avatar meer tot de verbeelding kan spreken dan bijvoorbeeld Star Wars of Harry Potter.
    Dat dus. Pandora in AK is een gebied dat perfect in het park past en eigenlijk ook perfect zou blijven passen moest het zonder IP door het leven gaan. Avatar dient enkel als rode draad naar Imaginiering toe, maar puur als gebied is de IP totaal niet van belang. De kracht van het gebied is vooral dat het enkele herkenbare dingen van de film laat zien, maar deze als dusdanig niet in je gezicht gooit. Kijkend naar bijvoorbeeld Flight of Passage. De ervaring op dat ding is denk ik even magistraal voor mensen die de film niet kennen als voor mensen die hem wel kennen. Je hoeft niet 'mee' te zijn met wat er in het verleden (de films dus) gebeurd is, want jij bent een vakantieganger op de nieuwe planeet dus alles moet sowieso als 'onherkenbaar en nieuw' aanvoelen. Dat heeft Disney dan ook heel knap gedaan. Tijdens mijn bezoek viel op dat mensen niet persé Pandora wouden doen omdat het met Avatar gelinkt is, maar eerder door de rave reviews van FoP en de pracht van afwerking en natuur. En net dat maakt dat, ondanks de IP, Pandora veel standvastiger is als thema dan bijvoorbeeld elke andere random filmthema gekoppeld aan een film. De nieuwe films mogen qua verhaal nog zo slecht zijn als wat (of floppen in het algemeen), de natuur en het visuele schouwspel van Pandora gaat altijd fantastisch blijven. Laat dat net dé troef zijn van Pandora in AK (gelukkig). Zelfde geldt voor films als Harry Potter, Jurrasic Park, Star Wars of Indiana Jones. Perfecte voorbeelden waar, bij de uitwerking van de gebieden, de omgeving en de 'magie' van de films vele tijdlozer zijn dan de eigenlijke storytelling en plots.

    Over PHL en hun bezoekersaantal: iemand enig idee hoe PHL hun bezoekers 'telt'? Ik vermoed dat zij de gratis terugkomtickets ook rekenen als extra bezoekers (wat uiteraard geniale marketing blijft)? Alsnog vind ik het uiteindelijke aantal bezoekers nog best binnen de perken voor dat park. Het is praktisch elke dag open van het zomerseizoen, heeft die terugkom-actie die altijd maar verlengd wordt en dus bijgevolg zeker een kwart/helft van het zomerseizoen aanhoudt en heeft daarbuiten ook nog eens overal (bij andere parkabonnementen of via andere kanalen) verschillende kortingsacties lopen om nog meer bezoekers te trekken... Nu, een park met die kleinschalige omvang heeft naar mijn mening ook geen nood aan nog meer bezoekers, al had ik altijd het gevoel dat het veel drukker bezocht wordt dan eigenlijk het geval is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •