Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Onzin! In een trein of in een theater word je door zulke prijsverschillen niet benadeeld, in een wachtrij wel want je moet langer wachten. Je zou dan kunnen zeggen dat fastpasgebruikers anders ook in de gewone rij stonden, maar dat is niet helemaal juist want ze doen dankzij hun gebrek aan rijen veel meer attracties dan zonder fastpass.
Hoezo onzin Ignace?

Als je in een theatervoorstelling duurdere kaartjes koopt krijg je betere plaatsen dan de goedkopere plaatsen, waar je soms effectief minder ziet. Bij een vliegtuig krijg je meer plek, idem met een trein (waar ook extra rust is).

Nuja goed, ik sta eerder neutraal tegenover fastpasses. Ik ga het nooit kopen omdat mijn budget het niet toe staat, maar als iemand daar zijn geld aan wil geven mag hij dat van mij zeker doen? Is dat dan oneerlijk tegenover anderen? Eigenlijk niet, want iedereen kan een fastpass kopen at the end. Dat het duur is en dat sommige mensen het niet zo breed hebben versta ik zeker ook wel hoor. Maar ik zie geen reden om dat dan te verbieden om dat niet iedereen dat kan betalen eerlijk gezegd? Gaan we dan 5 sterren hotels, luxe restaurants, juweliers etc ook allemaal sluiten omdat niet iedereen dat kan betalen? Als er mensen zijn die daar voor willen betalen, so be it, laat ze doen.