X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Moet Toverland van Naam veranderen?

Stemmers
26. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Een nieuwe naam is nodig en kan ook nu nog doorgevoerd worden

    6 23,08%
  • Een nieuwe naam is nodig, maar had voor de avalon/portlaguna-uitbreiding moeten gebeuren.

    4 15,38%
  • Een nieuwe naam is niet nodig: het product maakt de naam en niet omgekeerd.

    16 61,54%
  • Een nieuwe naam was niet nodig geweest als Toverland niet als indoorpark gestart was.

    0 0%
Resultaten 1 tot 20 van de 20

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #4

    Re: [poll] Toverland met nieuwe naam?

    Eigenlijk ben ik het met geen van de stellingen eens.

    Ik begin van onderop.

    Als Toverland niet als indoorpark gestart was, hadden ze nooit het succes gehad dat juist in het begin heel belangrijk was en konden ze niet zo groeien als ze nu deden.

    Het product maakt inderdaad de naam. Maar als de naam bekend is, zorgt dat wel voor de verkoop van het product. Het is een symbiose die je niet zomaar kunt breken. Denk maar niet dat DLRP zo veel bezoekers zou trekken als de naam Disney er niet aan zou hangen (zeker niet in de tijd dat er amper/geen attracties waren die iets met Disney te maken hadden. Bij Toverland is de naam inmiddels ook bekend en kan dus niet volledig geschrapt worden. Je moet je naamsbekendheid volledig opnieuw opbouwen als je de naam gaat wijzigen. Dat is marketing 101.

    Een nieuwe naam had inderdaad voor de uitbreiding kunnen gebeuren. Je merkt dat juist met de uitbreiding het park opeens enorme stappen maakt in bekendheid bij het grote publiek en, ondanks zijn naam, de reputatie als kinderpark begint kwijt te raken.

    Een nieuwe naam is nodig en kan nog doorgevoerd worden is mijn stem, maar ook hier ben ik het niet 100% mee eens.

    Ik denk dat de beste stap is om een nieuwe naam te kiezen, maar wel Toverland (of in elk geval "tover") terug te laten komen als ondertitel of bijnaam. Jaren later zou de naam toverland dan alsnog geschrapt kunnen worden bij de nieuwe naam. Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan voor de naam Wonderland, die zowel in het Engels als in het Nederlands werkt. Een manier om dit te doen is om - na realisatie van het hotel - het gehele resort Wonderland te noemen, maar het pretpark nog Toverland. Dergelijke contstructies zien we terug bij Kernie's/wunderland/kalkar of bij Powerpark/Powerland. Zo kun je heel langzaam de naam Wonderland (of whatever je het resort gaat noemen) naar voren brengen en de naam Toverland steeds verder naar achteren dringen totdat uiteindelijk enkel de nieuwe naam over blijft. Zo verlies je geen marketing waard en kun je toch naar een internationale naam om.

    Edit: Het grote probleem met de naam is overigens niet zo zeer dat deze kinderachtig klinkt (dat is gewoon de reputatie van het park omdat ze als indoor speeltuin begonnen zijn), maar dat deze internationaal volstrekt niet werkt. In Duitsland noemen ze het al Zauberland. Voorbeelden zoals Phantasialand of Magic Kingdom die al in het topic genoemd zijn werken internationaal nog best goed. Maar toverland wordt voor marketing in Duitsland al vertaald naar "Zauberland" en dat kan geen goed teken zijn.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 01-09-18 om 15:16.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •