Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
De enige strategie die ik kan vermoeden achter een tweede vette coaster na Anubis, is net de markt van die ondervertegenwoordigde thrill-zoekers aanboren. Maar Toverland illustreert dat de transformatie van een oorspronkelijk kindgericht park naar en allround-park met voldoende thrill-aanbod kan leiden tot een niet zo comfortabele spreidstand.
Plopsa heeft een véél grotere naambekendheid doordat het marktleider is. Omschakelen van een lokaal indoor kinderpark naar een regionaal outdoor pretpark lijkt me dan veel haalbaarder: omdat die naam - hoe kinderachtig hij ook moge klinken - nog niet door iedereen geassocieerd wordt met een erg op kinderen gericht park.

Bij plopsa is dat wel het geval en bovenop het feit dat ze als een kinderpark in het collectief geheugen zitten heb je ook nog eens tv-helden uit programma's voor kinderen tot 12 jaar die dat ook ter plaatse blijven benadrukken.

Maar ik begrijp de motivatie wel: vanaf een bepaalde leeftijd verliest plopsa zijn aantrek. Dat zijn bezoekers die het park misloopt en door uit te breiden in het thrill-segment wordt dat misschien een beetje tegengegaan.