Walibi Belgium begint stilaan de weg van theming en themazones uit te gaan, dus ik hoop dat ze daarop verdergaan. Het is misschien geen Efteling of Phantasialand, maar de stijl van Pulsar is voor een park als Walibi eigenlijk prima.

Als eerst zou ik zorgen dat een deel van de oude attracties opgeknapt worden. De Weerwolf een waardig thema geven, nieuwe wachtrij, nieuw station, eventueel ook een retrack. Hetzelfde met de Vampire.

Ten tweede zou ik de Cobra eruit gooien. De attractie heeft zijn beste tijd gehad en bovendien staat er al een boomerangcoaster in Bellewaerde. Het paleis dat ernaast ligt zou ik ook platgooien, waardoor er ruimte komt voor een grote nieuwigheid. Het park kan nog wel een family coaster gebruiken denk ik, iets in de stijl van een spinning coaster. Ook dat vliegend tapijt (dat toch de helft van de tijd gesloten is) mag verdwijnen. De Radja River zou ik dan nog iets meer thematiseren, dat hij nog meer betrokken wordt bij het thema.

Ten derde zie ik het park binnen enkele jaren weer een grote, nieuwe coaster openen. Een hyper coaster zou daar wel passen, of anders zou een shuttle coaster ook wel goed zijn

En ten slotte kan inderdaad, zoals reeds aangehaald, de achterkant van het park wel een verfrissing gebruiken. Ik heb overigens niet meteen een idee wat men daarmee zou kunnen doen, maar het idee van hierboven (het indoorgebied) lijkt mij wel een leuk idee.